Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

AUDI A6 2000r. 2,5TDI 180PS AUTOMAT TIPTRONIC szarpie skrzynia

LUKASZXC 22 Jul 2011 19:34 20514 6
  • #1
    LUKASZXC
    Level 1  
    Dzień dobry,

    Dzisiaj zaczęła mi szarpać skrzynia biegów, zarówno na D przy przerzucaniu czuć taki uskok, na tiptronicu jak zmieniam to jest ok, ale w połowie biegu potrafi szarpnąć. VAG nie pokazuje żadnych błędów. Co się dzieje ?
  • #2
    Dominikwys
    Level 1  
    Witam serdecznie,
    Wie Pan co, niedawno namowilem ojca za zakup Renault Espace IV 2004 rok, przebieg 92 tys km, szyberdach na calej dlugosci dachu... No, i po jakims czasie zakupu to o czym Sz.Pan mówi: skrzynia szarpie przy zmianie z biegu P na D lub stojąc w korku hamując na D do zera, pojawia sie problem... Zawory nie zamykaja sie w odpowiednim momencie (mowil mi o tym mechanik) i dopiero po 1 sekundzie skrzynia puszcza bieg... Stojąc na D, spuszczając z hamulca to samo-czasem po jakims czasie wrzuca sie 1 bieg, a czasem szarpnie lekko, lepiej: czasem szarpnie mocniej lub ogolnie nawet nie spuszczajac hamulca na D... Kolega mój mówił że koszt to może być 700 zł za naprawę i to samo zaczelo sie dziac w jego Ford Windstar... Az skrzynia padla... Koszt naprawy calej skrzyni: 6,500 zł.
    Jak narazie sporo tysięcy bo około 7 tys km przejechalismy Espace IV 2.2 na automacie, i ciagle jak bylo tak jest, ale obawiam sie tego i mnie to denerwuje bo autko wyglada jak noweczka z salonu a skrzynia swiruje... Wk@wia to czlowieka... Jak narazie jezdzi.
    Dominikwys, Warsaw, 26 lat.
  • #3
    kamigo
    Level 2  
    Proponuję zmienić olej w skrzyni biegów jeśli nie był zmieniany a można to zrobic naprawdę bez większych problemów samemu. Powodem szarpnięc mogą być opiłki metalu, które pływając w oleju powodują "przepięcia". Ja miałem podobną sutuację i dokonałem zmiany statycznej oleju i jest wyrażna poprawa a na dnie miski olejowej widoczne były mikroskopijnej wielkosći opiłki metalu. Koszt takiej wymiany ok. 300 zł. jeśli się to robi samemu. Trzeba zaopatrzyc sie w około 6 l oleju do ASB oraz w uszczelkę i filtr oleju, po czym odkręcić korek spustowy oleju (z reguły o mniejszej srednicy jeśli jest ich dwa w misce), odkręcić miskę olejową i wczyścić miskę, założyć nowy filtr oraz uszczelkę i przykręcić. Po czym otworem wlewowym wlać olej za pomocą pompki z wężykiem przez korek wlewowy (jeśłi jest dwie śrubu w misce to ta większa jest korkiem wlewowym). Wlewać do czasu aż będzie się przelewał po czym uruchomić silnik i dzwinią zmiany biegów przeklądac powoli po kilka razy na wszystkie pozycje po czym dolać olej na pracującym silniku do momentu az będzie się przelewał i zakręcić korek i jest OK. W przypadku braku wiedzy co do korka spustowego oraz wlewowego proponuję nawiązać telefoniczny kontakt z warsztatami, które naprawiaja automatyczne skrzynie biegów i z pewności udzielą informacji jak to zrobić. Powodzenia.
  • #4
    kamigo97
    Level 10  
    Proponuje zmienić olej w ASB. Ja tak zrobiłem zmieniając olej statycznie (czyli połowę) i jest prawie idealnie. Na pewno byłby lepszy efekt po zmianie całkowitej, chociaż przy dużym przebiegu nie proponuję wymiany dynamicznej.
  • #5
    endriu233
    Level 21  
    Witam, problem w tych skrzyniach leży po stronie sterowania elekrohydraulicznego i nic nie da wymiana oleju, notabene czy napewno kolega tam ma tiptronic.
  • #6
    89kamil89
    Level 1  
    Witam. Mam identyczny problem w Renault Grand Espace 3.0DCI z 2005 roku a tam TipTronic jest. Niedawno zmieniłem olej niestety nic to nie dało. Jedna osoba napisała ze problem leży w sterowaniu elekrohydraulicznym tzn konkretnie w czym? W jaki sposob szukać usterki i jaki może być koszt naprawy? Nawiasem mowiąc mnie wymiana oleju u mechanika kosztowała 180zł. Proszę o odpowiedź. Pozdrawiam
  • #7
    Makalon
    Level 16  
    endriu233 dobre pytanie. LUKASZXC pozycje +- masz w połowie wybieraka czy na samym dole?