Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renner wkrętarka 16.8V - 18V

jacekwozniak 23 Lip 2011 01:18 3260 7
  • #1 23 Lip 2011 01:18
    jacekwozniak
    Poziom 11  

    Witam szanownych kolegów z forum,mam problem z wkrętarką marketową Renner pali mi komutator na silniku jak ją włączam,zmieniłem silniczek z innej wkrętarki na 18V i jest prawie to samo tylko trochę słabiej go pali,silniczek na pewno jest sprawny,w obudowie wkrętarki jest tranzystorek lub dioda o oznaczeniu 1S2Y to co mogłem odczytać,jest on przykręcony na malutkim radiatorze,są tam jeszcze jakież oznaczenia np IRFŻ czy to może być przyczyna że się tak dzieje gdzie go kupić czy jest może jakiś zamiennik bo szukałem i nic nie widzę o takim oznaczeniu jak będzie trzeba to prześlę zdjęcie tego tranzystorka proszę o pomoc pozdrawiam.

    0 7
  • Pomocny post
    #2 25 Lip 2011 08:09
    arkwyl
    Poziom 22  

    Jeśli możesz to zrób dokładne zdjęcie tego regulatora bądź tranzystora.

    0
  • #3 25 Lip 2011 23:51
    jacekwozniak
    Poziom 11  

    Witam właśnie dzisiaj wieczorem rozszyfrowałem za pomocą lupy oznaczenie tego tranzystorka jest on IRFZ16N i jeszcze ma jakieś oznaczenie pod spodem z niezrozumiałymi dla mnie znakami i znak jak by oznaczenie graficzne diody tylko odwrócone w dół ale nie jestem pewny dokładnie I*R98+18 chyba plus lub coś innego proszę o odpowiedz jaki zamiennik mogę w zamian tego zastosować,jutro w dzień wyślę zdjęcie tej wkrętarki.Dzisiaj przyuważyłem jeszcze dokładnie ze to palenie komutatorka odbywa sie tylko jak puszczam juz przycisk włącznika do wyłączenia ale musze to robić szybko bo jak po woli naciskam to prawie nic nie pali wtedy czy to może być przyczyna tego tranzystorka lub to jeszcze cos innego w przełączniku lub silniku może być proszę o odpowiedz pozdrawiam.

    0
  • #5 28 Lip 2011 11:11
    margos2
    Poziom 14  

    Ten typ tak ma.



    A do rzeczy.

    Jeśli we wkrętarce masz łagodna załączenie, czyli jest regulacja obrotów zależna od tego jak mocno wciśniesz wyłącznik to całe urządzenie jest sprawne.

    Element o którym piszesz to tranzystor IGBT i on też jest sprawny.

    Iskrzenie na szczoteczkach silnika w przypadku szybkiego puszczenia wyłącznika jest spowodowane tym że w tym typie jest zastosowane hamowanie silnika.
    Jak puścisz wyłącznik wkrętarka ma się zatrzymać prawie natychmiast a nie tak jak na przykład wiertarki, powolnym wybiegiem.

    Wkrętarka jest sprawna i nie doszukuj się w niej uszkodzenia.

    0
  • #6 28 Lip 2011 22:19
    jacekwozniak
    Poziom 11  

    Witam dziękuję użytkownikom arkwyl i margos2 za odpowiedzi co do moich spostrzeżeń to tak,wolne obroty ma czyli jak pisze że tranzystorek powinien być dobry a co do tego palenia to odbywa się to na komutatorze robi sie jeden palący pierścień na początku komutatora od strony uzwojenia wirnika jest to na końcu szczotki i śmierdzi z silnika założyłem drugi silnik na 18V teraz to niby jest dobrze tylko jak puszcze włącznik lub czasami nawet jak normalnie chodzi to widać jak w niej pali a szczególnie po ciemku to dobrze widać,mam tez inne wkrętarki i żadna sie tak nie zachowuje jak ta,to znaczy że to musi coś być nie tak Pozdrawiam.

    0
  • #7 28 Lip 2011 22:55
    arkwyl
    Poziom 22  

    Co do tego iskrzenia szczotek. To radzę obejrzeć dokładnie komutator i szczotki. Najlepiej wyczyścić mechanicznie - papier ścierny o małej gradacji i przeszlifować. Ja miałem podobny problem w silniku ale od maszyny do szycia też iskrzyły szczotki ale w chwili rozruchu. I powiem wiele robiłem szlifowałem komutator, wymieniłem szczotki i okazało się że to iskrzenie nie da się zlikwidować i trzeba go zaakceptować. Także radzę obejrzeć ten pdf bo są dokładnie opisane uszkodzenia komutatora jeśli tego kolega jeszcze nie zrobił. A jeśli nic nie pomoże może kolega margos2 ma rację.

    0
  • #8 28 Lip 2011 23:01
    margos2
    Poziom 14  

    Silniczki prądu stałego z wkrętarek raczej trudno się otwiera.
    Nie we wszystkich wkrętarkach jest stosowane hamowanie silnika przeciwprądem.
    Jak powoli puszczasz przycisk wyłącznika to nie iskrzy bo nie hamuje.
    Gdyby silnik był uszkodzony ( szczoteczki lub komutator ) iskrzył by silnie przy największych obrotach.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo