Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Toledo I 1,9 TDI 1998 światło stopu pali sie cały czas

greemtroll 20 Lip 2011 18:07 11889 18
  • #1 20 Lip 2011 18:07
    greemtroll
    Poziom 11  

    Witam
    Mam problem z samochodem. Cały czas pali się stop - nieważne, czy włączone pozycyjne, silnik, czy cokolwiek innego. Świeci cały czas do momentu wyciągnięcia 20 bezpiecznika 10A. Odłączyłem ECU i oba czujniki na pedałach (jeden jest do stopu a drugi podaje sygnały chyba do ECU) i ciągle świeci. Czujniki sprawne na 100%. Jedynie na jednej ze złączek (tej od włączania stopu) zamiast jednego przewodu plusowego, na obu żyłach jest plus - nawet przy odłączonym ECU. Gdyby czujnik stopu był walnięty, to stop świeciłby cały czas, lub w ogóle. Po podłączeniu VAG'a nie występują błędy, a w opcjach ABS jest potwierdzone, że światła stopu się świecą - gdy wyciągnę bezpiecznik, to wyskakuje info, że są wyłączone.
    Jest to Toledo I 1,9 TDI 1998 r.
    Pomóżcie, bo elektrycy u mnie wyjechali właśnie na urlopy i nie mam do kogo się zwrócić o pomoc.
    A w kwestii kontrolki świec żarowych z poprzednich postu, to migają np. w takich przypadkach, gdy czujnik stopu jest uszkodzony, lub np. ktoś założył powerboxa i
    nie zgrał go prawidłowo.
    Pozdrawiam

    Moderowany przez CameR:

    Temat został wydzielony.

    0 18
  • #2 21 Lip 2011 22:52
    bart.auto
    Poziom 20  

    Kup włącznik świateł stopu ale oryginalny,na pewno masz włącznik uszkodzony,w A S O Skody kosztuje ok 60 złotych,jeżeli kupisz podróbę trzeba uważać przy jego montażu

    1
  • #3 22 Lip 2011 09:00
    greemtroll
    Poziom 11  

    bart.auto dzięki za odpowiedź, ale nie przeczytałeś dokładnie mojego wcześniejszego postu - nie potrzebuję zmieniać czujnika (kiedyś miałem uszkodzony czujnik i wiem jakie są objawy i co jest na przewodach - teraz jest inaczej). Na złączce dwużyłowej idącej właśnie do stopu, zamiast jednego przewodu plusowego mam oba z plusem - na drugiej żyle plus powinien się pojawiać w momencie zamknięcia obwodu przez włącznik, a ten JEST ODŁĄCZONY (włącznik jest ciągle odłączony)!!!
    Mam drugi włącznik też sprawny i oryginalny - sprawdzałem to zaraz na samym początku.
    Podejrzewam gdzieś zwarcie w instalacji. Żarówki w lampach wymieniałem, wyciągałem, sprawdzałem ścieżki na lampach i robiłem wszelkie kombinacje, a na czarnej złączce jest ciągle plus, chyba że wyciągnę bezpiecznik, to wtedy gaśnie stop i VAG też pokazuje wtedy stan "0" (OFF) przy sprawdzaniu hamulców w module ABS (przy wsadzonym bezpieczniku pokazuje "1" czyli ON).
    Stop po włożeniu bezpiecznika świeci się cały czas - nieważne, czy są włączone jakieś inne światła, czy silnik.
    Podpowiedzcie, gdzie szukać przyczyny zwarcia, bo szlag mnie trafia - i proszę nie piszcie, że muszę zmienić włącznik, bo to G... da.
    Proszę czytać tekst ze zrozumieniem i odpowiadać sensownie, gdyż opisałem mój problem jasno i zwięźle.
    Pozdrawiam

    0
  • #4 22 Lip 2011 09:39
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Wiązka haka, wiązka tylnej klapy do sprawdzenia.

    0
  • #5 22 Lip 2011 10:00
    enauto
    Poziom 29  

    Pawel wawa napisał:
    wiązka tylnej klapy do sprawdzenia.

    Szukaj tu ponieważ bezpiecznik nr 20 jest od wycieraczek.

    1
  • #6 22 Lip 2011 11:30
    greemtroll
    Poziom 11  

    Dzięki za podpowiedzi, jednak wiązkę haka odpinałem i dalej to samo.
    Poza tym akurat w tym samochodzie nie ma wycieraczki tylnej, więc to odpada - trzeciego stopu też nie ma - taka wersja bodajże hiszpańska.
    Cała wiązka w przedziale bagażnika sprawdzona i nie znalazłem jej uszkodzenia.
    Zastanawiam się nad kablami w pobliżu "zespołu przekaźnikowo-bezpiecznikowym".
    Jeszcze będę kombinował, ale chyba bez wizyty u znajomego elektryka się nie obędzie.
    Pozdrawiam

    0
  • #7 22 Lip 2011 12:00
    enauto
    Poziom 29  

    greemtroll napisał:
    Dzięki za podpowiedzi, jednak wiązkę haka odpinałem i dalej to samo.
    Poza tym akurat w tym samochodzie nie ma wycieraczki tylnej, więc to odpada - trzeciego stopu też nie ma - Pozdrawiam

    A wiązki też nie ma na 100% ?

    0
  • #8 22 Lip 2011 20:58
    greemtroll
    Poziom 11  

    enauto napisał:
    greemtroll napisał:
    Dzięki za podpowiedzi, jednak wiązkę haka odpinałem i dalej to samo.
    Poza tym akurat w tym samochodzie nie ma wycieraczki tylnej, więc to odpada - trzeciego stopu też nie ma - Pozdrawiam

    A wiązki też nie ma na 100% ?

    Wiązki też nie ma i to na 100%, bo sprawdzałem zaraz po kupnie.
    Wiązka sprawdzona od świateł tylnych do przedniego progu, więc pozostają tylko rejony bezpieczników, chyba że gdzieś dalej z przodu poszło zwarcie, jednak w to akurat wątpię, gdyż niemcy nie preferują ciągnięcia kabli dookoła świata.
    Na poniedziałek jestem umówiony z kumplem/elektrykiem.
    Pozdrawiam

    0
  • #9 25 Lip 2011 20:12
    greemtroll
    Poziom 11  

    Witam
    Problem rozwiązany. Moje przypuszczenia zostały potwierdzone. Okazało się, że problem tkwił w przewodach od czarnego czujnika stopu. Jakimś cudem te dwa przewody zostały przegrzane (chyba jak ostatnio była podłączana przyczepa), a sam bezpiecznik nie przepalił się (?). Rezultatem tego izolacje przewodów się stopiły w jedność i na nich poszło zwarcie powodujące świecenie stopu przez cały czas.
    Kable rozciąłem i zaizolowałem odpowiednio i wszystko już działa jak powinno.
    Dodam, że w tym samochodzie są zainstalowane dwa czujniki na stopie: jeden niebieski podający sygnały do ECU, a drugi czarny do załączania obwodu świateł stopu.
    Taka wiązka podająca sygnał z czarnego czujnika na stop jest spotykana w golfie 3, passatach b4, A4, Polo 6N, Caddy itp. We wcześniejszych modelach (passat b3, b2 , golf 2 i wielu innych) oraz tych, gdzie sterowanie pompy wtryskowej jest na lince (np. Passat B4 , Golf 3, Toledo I z silnikami AAZ) jest tylko jeden czujnik - czarny. W późniejszych konstrukcjach (golf iv, octavia, toledo II itp.) montowano też jeden czujnik, tylko z czterema przewodami - połączono oba czujniki (czarny i niebieski) w jednej obudowie.
    Pozdrawiam

    0
  • #10 21 Lis 2012 20:14
    onimusza666
    Poziom 9  

    Witam! Koledzy i mnie dopadł podobny problem , otóż parę razy migała mi kontrolka od świec żarowych ,wyczytałem że to w golfach wina czujnika stopu jest , ale działo się to sporadycznie . No a wczoraj jak rano zajechałem do pracy i zamykałem golfa na parkingu to zobaczyłem że świeci mi się stop w 3lampach , nie wiedziałem na początku co zrobić , pomyślałem nad odłączeniem akumulatora , lecz wpierw sprawdziłem bezpieczniki , i po wyjęciu bezpiecznika nr.13 światła stop zgasły.Po pracy okazało się że teraz stopu wcale nie ma , bezpieczniki dobre , jak wróciłem do domu to w książce wyczytałem aby złączyć kostkę na krótko i światło stop jest , według książki wina czujnika .Kostka jest 4pinowa : żarówki świecą jak zwieram pin 1 i 3 .Dziś kupiłem nowy czujnik , jadąc do sklepu wyjąłem ten mój aby pokazać jak wygląda i mrugała mi cały czas kontrolka świec żarowych.Po podłączeniu nowego czujnika stop nie działa?! czujnik zamontowałem dobrze , przed montażem przy pedale,pedał wcisnąłem ,zam.czujnik podpiąłem kostkę i dopiero wtedy zwolniłem pedał i włączyłem stacyjkę.
    Nie pamiętam też jak u mnie ten stop działał? teraz po zmostkowaniu pina 1 i 3 lampy świecą po przekręceniu stacyjki , wcześniej nie wiem jak było . Dzwoniłem do brata który ma golfa 3 i u niego stop działa bez włączania stacyjki?!
    Mieszkam na zadupiu do pracy dojeżdżam autem , mechanicy też są w miasteczku ,to czy jak zmostkował bym tą kostkę włączając w to przełącznik którym mógłbym ''sygnalizować'' hamowanie to coś się stanie?? wczoraj jechałem ostrożnie bez stopu , ale nie chcę aby ktoś wjechał mi w dupę na światłach :cry: Pozdrawiam
    ps. Golf 4 1.9 SDI 99r. silnik AGP nowy czujnik firma EPS 1.810.230 sklep dobrał go po numerze WIN.

    0
  • #11 21 Lis 2012 21:40
    Zico63
    Poziom 37  

    Nie ma takiej opcji by światła STOP w "grupie VW" były włączane "stacyjką" - one świecą nawet bez kluczyka, zawsze gdy tylko naciśniemy pedał.
    Nie pin się liczy, bo ma Kolega Golfa a nie Seata - ale kolory: czerwono-brązowy łączymy z czerwono-czarnym!

    0
  • #12 21 Lis 2012 21:48
    onimusza666
    Poziom 9  

    Dzięki za odpowiedź, ale jeśli można prosić to wolał bym jaśniej. Znalazłem tu na elektrodzie temat nie stety już zamknięty w którym była mowa że powinny być dwa kable 12+ jak u mnie jest to nie wiem ? Stopu nie mam ,a jak zmostkuję styk 1 i 3 kolor czerwony i niebieski to po przekręceniu stacyjki lampy się świecą. To jak przekręcam stacyjkę to daję napięcie? to wychodzi na to że coś jest nie tak? czy właśnie brakuje mi tego drugiego 12+ ?? schemat z książki to dla mnie czarna magia.Auto mi potrzebne jest , nie mam czym dojechać do pracy , do mechanika to dopiero w sobotę bym mógł się udać :cry: Nowy czujnik nie działa więc o co chodzi? Pozdrawiam.

    0
  • #13 21 Lis 2012 21:54
    Zico63
    Poziom 37  

    onimusza666 napisał:
    jeśli można prosić to wolał bym jaśniej

    Jak bardzo: "jaśniej"? Czerwony z brązowym paskiem łączy Kolega kawałkiem drutu z czerwonym z czarnym paskiem w zdjętej z włącznika STOP-u wtyczce włącznika STOP-u.

    0
  • #14 22 Lis 2012 00:00
    greemtroll
    Poziom 11  

    Zico Ci dobrze napisał.
    Czerwony przewód z brązową żyłą łączysz z przewodem czerwonym z czarną żyłą i musi zagrać.
    W Twoim przypadku mogło się coś popieprzyć na ECU, jak próbowałeś łączyć wszystkie kable. Sygnał z czujnika stopu idzie najpierw na ECU, a dopiero potem na żarówki. Miganie świec żarowych sygnalizuje właśnie uszkodzenie obwodu stopu, a w przypadku, gdy masz wpiętego powerboxa (źle wysterowanego), to też mogą świece migać.
    PS. W VAGach zawsze stop można było włączyć bez włączonego zapłonu.
    Pozdrawiam
    GT.

    1
  • #15 22 Lis 2012 00:11
    Zico63
    Poziom 37  

    A tak sobie czytając temacik, przypominam sobie, jak to właśnie z Volkswagenem stał się ciekawy przypadek: Tato z synem "sprawdzali" włącznik STOP w TDI (SDI to w zasadzie elektrycznie jest to samo), no i tak sprawdzali, że "uziemili" (czyli "uwalili", zepsuli) ECU. Był temat, nie mogę go odszukać. Czyli ostrożnie tam z "domowym badaniem".

    Dodano po 3 [minuty]:

    I tak nieśmiało sugeruję Szanownym Moderatorom, że temat nabiera wszystkich znamion kwalifikujących go do działu "Początkujący"...

    0
  • #16 22 Lis 2012 01:11
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Zico63 napisał:
    no i tak sprawdzali, że "uziemili" (czyli "uwalili", zepsuli) ECU.

    Jest taka możliwość.
    Zico63 napisał:
    temat nabiera wszystkich znamion kwalifikujących go do działu "Początkujący"...
    Jak najbardziej, zatem przenoszę.

    0
  • #17 22 Lis 2012 05:34
    onimusza666
    Poziom 9  

    Witam!

    Zico63 napisał:
    Tato z synem "sprawdzali" włącznik STOP
    to dlaczego w poradniku kierowcy Wolkswagen Golf 4 i Bora Dieter Korp w poradach pisze: '' wyciągnij z niego w tyk i kawałkiem drutu(może być spinacz biurowy) zmostkuj styki styki przewodów wyłącznika ,jeśli zaświceą się lampy,wyłącznik jest uszkodzony'' Ale mniejsza o to .
    Piszecie :
    Zico63 napisał:
    Czerwony z brązowym paskiem łączy Kolega kawałkiem drutu z czerwonym z czarnym paskiem w zdjętej z włącznika STOP-u wtyczce włącznika STOP-u.
    ja napisałem że łączę czerwony przewód z niebieskim! gdyż kostka jest 4pinowa jest jeszcze kabel pomarańczowy i zółty.I jak złączę te dwa przewody to lampy świecą po przekręceniu zapłonu , a jak łączyłem to inaczej to nie świeciło! Chodziło tylko o sprawdzenie co jest nie tak - a więc : żarówki są dobre(bo świecą) kabel chyba też ? więc albo wyłącznik (ale przecież nowy) albo nie wiem co!? w tym temacie: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.ph...u+golf+4&sid=e37c452ccd585fa7f2b08a975f68eb1d piszą jakoby na dwóch kablach powinno być 12+ ?? może u mnie nie ma? tylko który to kabel? Ja rozumiem że powinno się jechać z każdym nawet błahym problemem (bezpiecznik) do elektryka bo w ''nowych'' autach to broń boże nie wolno nic samemu robić!! a więc od razu laweta itd.
    Jak kupowałem golfa to specjalnie wybrałem taki model '' nic nie mający'' i u mnie oprócz immobilizera i 2 poduch nic nie ma .Czy jeśli zacznę dotykać czujnikiem do różnych przewodów w kostce czy też puszce bezpieczników to od razu auto wyleci mi w powietrze? Stary czujnik miałem jak na 1 fotce , nowy jest zielony jak na fotce w poście nr. 8 kolegi @misiek http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=264136
    Mnie interesuje to czemu u mnie lampy świecą po zwarciu i przekręceniu stacyjki dopiero - czy nie powinny świecić po zwarciu bez stacyjki?? jeśli tak to znaczy że nie dochodzi prąd? Pozdrawiam.

    0
  • #18 22 Lis 2012 12:03
    Zico63
    Poziom 37  

    Tak więc zmieniliśmy już dział na inny, czyli witam ponownie.
    Nie jestem przekonany, czy tu akurat jest miejsce na wyjaśnianie całkowitego systemu instalacji dochodzącej do tego przedmiotowego włącznika. Może poprzestańmy na tym, że włącznik STOP to w istocie dwa niezależne włączniki, jeden normalnie ZWARTY (obwód informacyjny dla komputera) a drugi normalnie ROZWARTY (to obwód lamp ORAZ informacyjny dla komputera). Muszą one w określony sposób być łączone, nie mogą też doznać zwarcia itd. Łączenie tam przewodów na żywioł, „na pałę” może się skończyć opłakanie. Trzeba więc najpierw rozpoznać przewody.
    Oprócz tych dwóch wymienionych, powinny iść jeszcze: zasilanie linii informacyjnej ze stacyjki błękitno-żółty i wyjście do komputera linii info biało-żółty.
    Jeśli kolory tych przewodów są inne, można je łatwo porozpoznawać używając lampki kontrolnej lub ewentualnie miernika.
    1) Na jednym (zasilanie lamp) musi być napięcie cały czas (powinien to być pin 1 wtyczki).
    2) Następnie podajemy plusa na dowolną żarówkę hamowania i tym samym napięcie pojawi się na jednym z kabli wtyczki. To będzie wyjście na lampy (powinien być pin 4).
    3) Na trzecim (linia zasilająca info) tylko ze stacyjki (pin2).
    4) Ten, który pozostał to wyjście na komputer (pin 3).
    Łączymy więc pierwsze dwa, trzeciemu i czwartemu dajemy spokój. Dlatego w przytoczonej książce było o druciku...

    onimusza666 napisał:
    Mnie interesuje to czemu u mnie lampy świecą po zwarciu i przekręceniu stacyjki dopiero - czy nie powinny świecić po zwarciu bez stacyjki??

    Bo były to niewłaściwe przewody.

    I teraz ważna uwaga, nic nie ujmując Koledze. Ten opis jest naprawdę wystarczający dla osób „jako-tako” rozeznanych z elektryką, jeśli Kolega nie potrafi go użyć, dla dobra samochodu warto podjechać do elektryka zawodowego niż narobić niemałych strat.
    Nawet w tak prostym auteczku są miejsca, których nierozważne dotykanie narobi zniszczeń i to nie spalenia bezpiecznika. Bezkarnie dotykać można było kiedyś w Żuku lub „Maluchu”.
    Jak Kolega we wtyczce ma „tylko jeden plus” to nie ma pewnie zasilania włącznika, bezpiecznik 13. Choć i to nie musi być jego wina bo może w ogóle nie mieć zasilania ten bezpiecznik.
    W każdym razie, trzeba spokojnie, metodycznie i z minimalnym choćby zasobem wiedzy – ale przede wszystkim ostrożnie wybadać, co mu jest.
    Jak już napisał któryś z Kolegów o Golfie – „tam jest tylko kilka kabli na krzyż…”, żadna filozofia, byle – powtarzam – nie na żywioł.

    0
  • #19 22 Lis 2012 16:58
    onimusza666
    Poziom 9  

    Zico63 napisał:
    bezpiecznik 13

    Witam ponownie :) moje perypetie dobiegły już końca , a winnym okazał się bezpiecznik nr.13 niby dobry a nie dobry dlatego też światła świeciły po przekręceniu stacyjki .Mój czujnik był nie dobry , nowy w porządku , tylko przez ten bezpiecznik mi nie zadziałał .No cóż moja niewiedza kosztowała mnie 50zł (kasowanie błędu) a wystarczyło ten bezpiecznik przebadać miernikiem a nie na oko że niby cały jest ,zresztą kto go wie może i ja go spaliłem moim drutem?
    Mechanik jak każdy człowiek w naszym pięknym kraju chce też zarobić , wciskał więc mi kit że raz założony czujnik stopu ''się uzbraja'' i już potem się nie nadaje po wymontowaniu , a jakoś ta moja Włoska podróba po ponownym montażu działa :) dlatego też wolał bym ''takie drobnostki'' sam potrafić zrobić ,a nie zaraz lecieć do mechanika .
    Dziękuję wszystkim za zainteresowanie , pozdrawiam.

    0