Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
e-miernikie-mierniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

DAF XF 95.430 - uszkodzenie wiązki elektrycznej?

23 Lip 2011 18:22 6222 3
  • Poziom 10  
    Witam Forumowiczów,
    Zwracam się z prośbą o pomoc w rozpracowaniu usterki.
    Usterka niżej opisana występuje w DAFie XF 95.430, rok prod. 2006, kwiecień. Numer VIN: XLRTE47XS6E720774.
    Przechodząc do meritum. Ciągnikiem tym jeżdżę od półtora miesiąca i od początku zauważyłem następującą przypadłość: niezależnie od prędkości obrotowej wału korbowego, prędkości pojazdu podczas pracy silnika okresowo występuje zmiana intensywności podświetlenia wskaźników, świateł mijania (przyciemniają, rozjaśniają się), oświetlenie wnętrza kabiny również pulsuje. Ponadto wskazania termometru temperatury zewnętrznej, z chwilą, gdy "zaczyna się ów cyrk" zaczynają szaleć i temperatura waha się w granicy +/- kilka stopni. Po podłączeniu miernika i sprawdzenia napięcia w gnieździe zapalniczki (24V) przy pracującym silniku wartość oscylowała w granicy 27-28V. Mierząc napięcie na klemach wynosiło 28,3V przy pracującym silniku i ewentualne wahania wynosiły kilka setnych V. Ponadto dwukrotnie "wystrzelił" bezpiecznik, pod który podłączone jest: oświetlenie wewnętrzne kabiny, reduktor napięcia 24/12V (tu UWAGA - reduktor ten jest montowany przez DAFA i tak było w tym przypadku), sterowanie dachem uchylnym. Nadto kilka razy wyświetlił się żółty komunikat: SILNIK - ostrzeżenie, ZAWIESZENIE PNEUMATYCZNE - ostrzeżenie. Przedwczoraj w czasie jazdy wyświetlił się czerwony komunikat: ZBYT WYSOKIE NAPIĘCIE ŁADOWANIA. W związku z tym wymieniłem regulator napięcia wraz ze szczotkami (BOSCH) w nadziei, że to może to. Okazało się wczoraj, że nie.
    Mając na uwadze powyższe proszę o podpowiedź gdzie szukać. Czy to wiązka przetarta (jeśli tak, to ewentualnie która i gdzie szukać), czy któryś przekaźnik, czy jeszcze coś innego. Bezpieczniki są włożone tak, jak przewiduje instrukcja co do wartości prądu. Powyżej opisane objawy występują wówczas tylko, gdy zapalą się światła stopu lub "mrugnie" się długimi, ewentualnie przejedzie po nierównościach. Efekt nasila się gdy w powietrzu panuje wilgoć.
    Z góry serdecznie dziękuję za pomoc
  • e-miernikie-mierniki
  • Specjalista - DAF Trucks
    zacznij od wypięcia tego power convertera z 24/12V. On płata dużo figli w aucie.Podłącz auto do kompa i sprawdź błędy- szczególnie te nieaktywne.Jeżeli miałeś ostrzeżenie na desce, to na pewno zarejestrował błąd w UPEC, i można go zczytać.
    Ewentualnie sprawdź wiązki do kabiny pod kątem przetarć.
  • e-miernikie-mierniki
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Posprawdzaj dokładnie masy do kabiny.
  • Poziom 10  
    Problem rozwiązany. Przyczyną okazała się klema minusowa, a dokładniej pęknięta śruba zaciskająca klemę na słupku. W piątek przy okazji czyszczenia, konserwacji klem problem "wyszedł sam z siebie".
    Śruba przy łbie totalnie skorodowana, klema niemalże obracała się na słupku. Kłopoty z elektryką (przynajmniej te w zakresie pulsującego podświetlenia itp.) zakończone.