Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BRIGGS & STRATTON 12 KM, jak ustwić rozrząd, oraz dźwignie regulatora.

24 Lip 2011 10:12 22580 20
  • Poziom 17  
    Robiłem remont dość starego silnika BRIGGS & STRATTON 12 KM o numerze :
    281707-0412-01-90102911.
    Jestem już na etapie składania i wystąpił problem.
    Na kole wałka rozrządu mam znaczek ale na kole małym na wale korbowym nie ma żadnego znaku.
    W zamkniętym już temacie na forum ( https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1601680.html )
    wyczytałem, że ten punkt to licząc zgodnie z obrotem zegara, dziesiąty ząb,
    od klina, wliczając i ząb klina.
    Nie wiem tylko, czy to stosuje się i do mojego silnika?
    Może ktoś zna odpowiedź?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    Na razie fotki z prób.
    Jest fotka wału, jak pisałeś.

    BRIGGS & STRATTON 12 KM, jak ustwić rozrząd, oraz dźwignie regulatora.

    BRIGGS & STRATTON 12 KM, jak ustwić rozrząd, oraz dźwignie regulatora.

    BRIGGS & STRATTON 12 KM, jak ustwić rozrząd, oraz dźwignie regulatora.

    BRIGGS & STRATTON 12 KM, jak ustwić rozrząd, oraz dźwignie regulatora.

    Zębatki są ustawione na 10-tego zęba.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    Ten znak na zębatce wału zrobiłem ja po twoim wpisie.
    Troche dziś nad tym posiedziałem i u mnie wygląda to tak:
    BRIGGS & STRATTON 12 KM, jak ustwić rozrząd, oraz dźwignie regulatora.
    W takim położeniu wałka ma ta mijanke zaworów.

    BRIGGS & STRATTON 12 KM, jak ustwić rozrząd, oraz dźwignie regulatora.
    Tak to wygląda.

    BRIGGS & STRATTON 12 KM, jak ustwić rozrząd, oraz dźwignie regulatora.
    wygląda, że tak trzeba ustwić zębatki aby to wszystko działało.
    Kropka na dużym kole pokrywa się z brzegiem podpory wału.
    I tylko tak to się da przyporządkować.
    Zębatka dolna nie miała znaku bo był niepotrzebny.

    BRIGGS & STRATTON 12 KM, jak ustwić rozrząd, oraz dźwignie regulatora.
    Tu moze lepiej widać tą krawędż podpory.


    Oczywiście silnik kręci się w lewo, patrząc z tej strony wału.

    Trochę mnie zmyliło te zęby, 6, 10 na dolnym kole.
    Natomiast twoja celna uwaga o mijance zaworów była bardzo pomocna.
    Jak to nigdy nie wiadomo jak producent postanowi utrudnić życie zwykłym użytkownikom sprzętu.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    Rycho T napisał:
    Czyli znak wypada na siedemnastym zębie, malej zębatki?
    Zębatka ma być założona odwrotnie, płaską powierzchnią w strona misy olejowej.
    Tak na marginesie, to nie jest podpora walu, tylko dodatkowy balans, zmniejszający wibracje silnika.


    Znak wypada jak na zdjeciu.
    Nie wiedziałem, ze ta zębatka ma być odwrotnie.
    Jutro przełoże.
    No, wiem, że balans, ale wydaje mi się,że tylko tam ten punkt sie zgrywa aby było ok.

    Dałbyś jeszcze jakie fotki za tą dżwignią przyspieszacza ale na zewnątrz.
    Wszystko to mam w kawałkach i na razie nie wiem co do czego.Te druty, dżwigienki.....brrrrrrrrrrr.
    Widzę, że znasz te silniki B&S od podszewki.
    Może masz jeszcze jakieś zalecenia dla tego silnika?Chętnie posłucham. Nie mam do niego zadnej instrukcji poza katalogiem części.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    Policzyłem, to 15 ząb.
    teraz fotki przyspieszacza :
    BRIGGS & STRATTON 12 KM, jak ustwić rozrząd, oraz dźwignie regulatora.
    BRIGGS & STRATTON 12 KM, jak ustwić rozrząd, oraz dźwignie regulatora.
    BRIGGS & STRATTON 12 KM, jak ustwić rozrząd, oraz dźwignie regulatora.

    Jesli możesz to daj fotki jak to u mnie ma być.
  • Poziom 17  
    Czy to juz taki przestarzały model?
    Nie ma już teraz takich sterowań do gażnika?
    Czy pasował by jakiś inny?Ewentualnie na co zwrócić uwagę przy składaniu tych cięgieł?
    Tam chyba jakaś linka musi podchodzić, bo widze mocowanie pancerza(chyba).
    Złoże to troche i dam pożniej fotki, to powiesz czy w dobrym kierunku idę . :)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    BRIGGS & STRATTON 12 KM, jak ustwić rozrząd, oraz dźwignie regulatora.
    Tak myślę, że dżwignia nr1 ma być nałożona na oś od przyspieszacza zapłonu w silniku.
    W jakiej pozycji zablokować cięgło na osi od przyspieszacza zapłonu, czy ma być dociśnięte w stronę wału?
    Czy sprężyna ma być zaczepiona jak zaznaczyłem?
    Jak coś żle to popraw.
    Gdzie ma być zaczepione cięgło 2 ,tej po stronie numeru 2 ?

    BRIGGS & STRATTON 12 KM, jak ustwić rozrząd, oraz dźwignie regulatora.
    Czy masz może rysunek drugiej strony tego co zaznaczyłem prostokątem?
    Było by widać gdzie co jest zaczepione.
    Co to za cięgło 1 ?
    Nr 2, tego nie mam.
    Tam jest śrubka z sprężynką.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    czyli to by bylo chyba tak:
    BRIGGS & STRATTON 12 KM, jak ustwić rozrząd, oraz dźwignie regulatora.
    BRIGGS & STRATTON 12 KM, jak ustwić rozrząd, oraz dźwignie regulatora.
    BRIGGS & STRATTON 12 KM, jak ustwić rozrząd, oraz dźwignie regulatora.
    Sprawdż czy wygięcia tych cięgieł w dobrą stronę dałem.
    BRIGGS & STRATTON 12 KM, jak ustwić rozrząd, oraz dźwignie regulatora.

    Wyłącznik zapłonu zrobię jako zwarcie do masy przez wyłącznik.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    ok dzieki, to teraz tylko kolo magnesowe zamontuje i powinno śmigać.
  • Poziom 17  
    I znowu problem.
    Koło magnesowe ma klin, więc inaczej nie podejdzie ale ten wianuszek cewek już tak ;(

    Wg mnie są chyba dwie możliwości :
    BRIGGS & STRATTON 12 KM, jak ustwić rozrząd, oraz dźwignie regulatora.
    Tą wersje ja wybrałem, jest głębsze wgłębienie i lepiej pasuje wg mnie na kabel.

    Można by jednak założyć jeszcze tak :

    BRIGGS & STRATTON 12 KM, jak ustwić rozrząd, oraz dźwignie regulatora.

    Tu też jest wgłębienie i kabel się może schować.

    Która wersja jest prawidłowa?
  • Poziom 27  
    Tak sie przygladam temu i nie widze istotnych elementów ani dla zapłonu ani żadnych przerywaczy wiec wydaje sie to być nie istotne jak bedzie przykręcona ta cewka. najważniejsze aby koło nie tarło o nią, a ładowanie bedzie jak byś nie ustawił.
    Jedyną istotną rzeczą może być to że zazwyczaj w traktorkach kable od ładowania wystają od strony rozrusznika i jest to najczesciej prawa strona silnika.
  • Poziom 17  
    Więc wygląda, że musi być wersja dwa. Tam, po prawej stronie, będzie mocowany rozrusznik..
    Tak jak jest na pierwszym rysunku, w tej chwili, to kable wychodzą na stronę gażnika.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    Temat zamykam.
    Widać z tego, że B&S robił silniki w rożnych wersjach.
    Najlepiej sie trzymać wskazowek Rycho T.
    Pozdrawiam i dziekuję.