Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo 1.9T 200KM dławi, wysoki cut-off

24 Lip 2011 10:55 3666 9
  • Poziom 15  
    Witam. Posiadam Volvo z silnikiem 1.9 turbo 200KM. Nie dawno założono w nim instalację LPG Stag 400, reduktor KME Gold, wtryski Hana niebieskie, instalacja fi 8mm, wielo-zawór w butli fi 8mm. Turbina dmucha do 0.9 bara, tak jest fabrycznie. Auto ma wymienione cewki, przewody WN, świece i inne mało istotne w tym przypadku podzespoły. Jadąc w przedziale obrotowym 1000-2000rpm auto lekko szarpie a na PB nie, a w tym przedziale obrotów normalnie jeździ się na PB. Turbina zaczyna już dmuchać od 2000rpm. Największy problem jest gdy chcę kogoś wyprzedzać, gdyż w przedziale 3500-4500 rpm przy całkowitym wciśnięciu gazu silnik się dławi i dusi, zauważyłem że to dławienie występuję przy doładowaniu turbo powyżej 0.5 bara. Natomiast gdy wciskam gaz pomału stopniowo w podłogę to jest w miarę okey. Reduktor jest ponoć do 360KM. Po niedzieli jadę do gaziarzy i chciałbym wiedzieć jak z nimi rozmawiać żeby nie próbowali się mnie pozbyć. Czy winny jest reduktor?

    Obecna konfiguracja LPG:
    -Niko 300 SMC
    -faro 8mm
    -stag 4
    -EZ valtek 8mm
    -hana 2000 niebieska
  • Poziom 34  
    Zastosowany reduktor jest złoty tylko z nazwy , nie nadaje się do turbo ani do takiej mocy silników - co by tam nie było napisane przez producenta . Musisz zainstalować reduktor , który sobie poradzi . Z tańszych rozwiązań proponuję scorpion GT. Od razu należy wymontować zintegrowany z reduktorem zawór elektromagnetyczny bo często się zacina . Można też reduktor magic III , podobno już poprawiono ich działanie i nie puszczają gazu do obiegu chłodniczego.
  • Poziom 15  
    Tylko czy ten Scorpion Gt sobie poradzi?
  • Poziom 26  
    poradzi sobie ;) a przynajmniej powinien, ;)
  • Poziom 15  
    dino777 napisał:
    poradzi sobie ;) a przynajmniej powinien, ;)

    A witaj kolego :) . Dzwoniłem i rozmawiałem, mam wpaść w czwartek, na pewno będą reklamować reduktor i na razie sami nie wiedzą co mi założą czy już nowy czy jakiś tymczasowy. Wiem jedno że docelowo będą wkładać nowego Golda. No cóż wtrącać się za bardzo nie będę, może im się uda :D
  • Poziom 34  
    Nie uda się , ten reduktor nie ma takiej mocy jak deklaruje dokumentacja, ale i z innych powodów nie nadaje się do turbo. GT z pewnością sobie poradzi. Będziesz się mordował bo reklamacja nic nie da. Poproś "na próbę" GT.
  • Poziom 15  
    Gold poleciał do reklamacji, chwilowo założono mi Silvera na ten okres. Mam pytanko, gdy mocniej przycisnę to chwilowo zaczyna mi mrugać kontrolka od sterownika staga ale nie odzywa się buzer a gdy odpuszczę gaz i zacznę jeździć spokojnie to kontrolka świeci już normalnie jak podczas jazdy na LPG. Co oznacza to mruganie bez pikania?
  • Poziom 26  
    pewnie przełącza się na PB ;)
  • Poziom 34  
    Tak , stag podpiera się Pb i bardzo dobrze bo silver nie wyciśnie więcej jak 150KM i jak gold ma kosmiczne przyrosty ciśnienia. Zaiste świadczy to o "niezwykłym profesjonalizmie" gaziarza . Szkoda że uczy się na błędach i na koszt klienta zamiast doszkolić się za darmo u producenta sterownika.
  • Poziom 15  
    Gold miał spore spadki, gazownicy zgodzili się na wymianę i wybrałem NIKO 300 który również miał spadki przerobiłem go sposobem znalezionym w necie. Teraz ma zero spadków, auto-kalibracje i mapy robiłem sam więc mogłem coś pomieszać. Auto przyspiesza idealnie tak jak tego chciałem. Natomiast martwią mnie wysokie cut-off i nie wiem co z tym zrobić. KME Gold też miał przyrosty i też podobnie wysokie. Poniżej zamieszczam OSC. Mogę wrzucić również OSC z KME Golda.

    Volvo 1.9T 200KM dławi, wysoki cut-off