Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

DAF XF95 nie można uruchomić silnika po wymianie

24 Lip 2011 10:57 8554 15
  • Poziom 10  
    Po wymianie silnika świeci STOP i silnik nie daje się uruchomić. Jaltest nie wykazuje błędów, sterownik upec, pompy, okablowanie są z silnika który został zdjęty. Gdybym miał schemat układu wtryskowego byłby mi łatwiej. Wyświetlacz nie wyświetla żadnych błędów, Świeci tylko stop. Napięcia do sterownika dochodzą (złącze B na sterowniku), natomiast brak napięcia na cewkach pompowtrysków podczas kręcenia. Proszę o pomoc
  • Specjalista - DAF Trucks
    PRAWDOPODOBNIE IMMOBILISER NIE DOPUSZCZA DO STARTU AUTA.Druga możliwość to przerwa w magistrali CAN, brak którejś z mas lub któregoś z zasilań do ECU.Sprawdź wszystkie przekaźniki (Szczególnie ten mały, w prawym, górnym rogu tablicy bezpieczników, chyba G 429).
    jak może twój fejsik nie widzieć błędu w UPEC-u??? A może wywala ci brak komunikacji, co jest już bardziej realne.
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Jaltest widzi obroty podczas kręcenia rozrusznikiem?
    Moim zdaniem albo źle odpowietrzony, albo pompy stoją.
    A tak na marginesie to napięcie lub prąd na elektrozaworach sprawdza się oscyloskopem (czas impulsu ok 1msec)
  • Specjalista - DAF Trucks
    fakt, napiécia na elektrozaworach sprawdza sie oscyloskopem, a nie miernikiem.Ale jezeli bylby zapowietrzony, to UPEC nie wywalal by komunikatu stop.Po prostu UPEC nie wie, e w rurkach do wtryskow jest powietrze i paliwo jest pod duzo nizszym cisnieniem.
    A'propos sygnalu z czujnika walu korbowego, to bez sygnalu z walu i tak by odpalil ( choc po dluzszym krerceniu rozrusznikiem). UPEC ma mozliwosc okreslania GMP urzywajác sygnalu z czujnika walka rozrzadu, jezeli nie ma sygnalu z czujnika walu korbowego.Nie moze odpalic tylko bez obydwu czujnikow.Ale jezeli ma sygnal tylko z jednego, to silnik zapala + engine warning light na desce.
    Jezeli silnik byl wymieniony wraz z ECU, to czy ktokolwiek pofatygowal sie zaprogramopwac kluczyki do nowego immobilisera w nowym ecu???

    W przypadku nierospoznania immobilisera (lub jego usterki, zly kluczyk, etc)

    XF95 kreci, ale nie ma zaplonu (nie zasila elektrozaworow w pompie);
    XF105 wogole nie dopuszcza do krecenia rozrusznikiem.
    W obydwu przypadkach towarzyszy red engine warning na desce.
  • Poziom 10  
    Zgoda, napięcie sprawdza się oscyloskopem, ale woltomierzem można określić czy jakiekolwiek napięcie pokazuje się na elektrozaworach, w tej sytuacji woltomierz pokazuje zero. Wracając do tematu. Dzisiaj sprawdziłem jeszcze raz przekaźniki, sprawne, immobiliser raczej jest sprawny (po wyciągnięciu transpondera z kluczyka i włączeniu stacyjki pojawił się red engine warning). I tylko w tej sytuacji pojawia się ten monit. Jeszcze raz podłączyłem jaltesta, po próbie uruchomienia silnika na zakresie silnik - brak błędów w BOSCH UPEC. Natomiast na zakresie komputer centralny (VIC) pokazuje dwa błędy stałe, tj. pin D15 - zwarcie do zasilania lub przerwa, pin 08 - przerywania na pinie. Niestety bez schematu rozruchu silnika ja tutaj niewiele zdziałam, tym bardziej, że nie mam dużego doświadczenia pracując na ciężarówkach. W necie dorwałem taki schemacik:
    https://obrazki.elektroda.pl/9108537500_1311603128.png
    Ale to za mało. Paliwo do pompy dochodzi,pompując ręczną pompką wycieka z rurek. Przy rozruchu też było pompowane i nic, jedynie przy wstrzyknięciu dopalacza do kolektora próbował zagadać i tyle. Dodam jeszcze, że samochód stał bez silnika prawie rok i ten silnik chyba też. W dalszym ciągu proszę kolegów o pomoc z góry dziękując.
  • Specjalista - DAF Trucks
    no to masz problem w VIC-u, nie w UPEC ECU.sprawdz te piny VIC-u
  • Poziom 10  
    Zaglądałem do VIC-a, tam nie ma złączy A,B,C,D,E tylko 1,2,3,4,5. Jeśli przyjąć, że złącze D to 4 to pin 15 tego złącza połączony jest z przewodem niebieskim 3022, który idzie do sensora (czujnika) poziomu cieczy. Może mieć to wpływ na zapłon silnika? Pin08 jeszcze nie sprawdzony. Gdyby ktoś z kolegów podrzucił mi schemacik na emaila byłbym niezmiernie wdzięczny (antzaj@o2.pl)
  • Poziom 10  
    Dzięki krisbrumm za opis VICa, bardzo się przydał w zlokalizowaniu źródła błędów, D15 - zaśniedziałe styki w złączu czujnika płynu chłodzącego, C08 - duży spadek napięcia z 24V do 10V w przewodzie 4019 od stycznika nagrzewu powietrza na wlocie do kolektora do złącza zielonego z przodu kabiny (jeszcze nie wiem dlaczego).Po przeczyszczenia złączki przy czujniku i skrosowaniu niepewnego przewodu błędy zniknęły. Niestety to nie pomogło, tester nie znalazł żadnych błędów ani w ECU VIC, ani w ECU silnika, a silnik dalej nie chce się uruchomić. Normalnie ręce opadają. Jutro profilaktycznie sprawdzę dokładnie całą wiązkę przewodów idących od kabiny do silnika i zobaczymy co dalej.
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Sprawdź dokładnie przyporzadkowanie czujników obrotów na kole i na pompie, oraz jakość sygnałów. Może nie ma zgrania sygnałów, spróbuj odpalać z odłączonym jednym z czujników obr.
    Stop nie świeci przypadkiem jak jest mało wiatru w hamulcach?
  • Specjalista - DAF Trucks
    gosciu, masz problem w systemie UPEC, ewentualnie w CANie.odluz ten Jaltest na polke (z calym szacunkiem dla Jaltestu), i wez kogos z DAViE, bo inaczej auto w zyciu nie zapali.
  • Poziom 10  
    Problem rozwiązany, niesprawna pompa UPEC. Zamykam temat. Podziękowania za wszelkie sugestie na temat tej niesprawności.
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    O tak bardzo trudna do zdiagnozowania usterka
  • Specjalista - DAF Trucks
    zajc napisał:
    niesprawna pompa UPEC.

    Dziwne, bo o ile cewki w pompie UPEC sa sprawne, to UPEC ECU nie jest w stanie wykryc jakiejkolwiek usterki w pompie natury hydraulicznej.Skád UPEC ma znac jakiekolwiek wartosci cisnienia paliwa itd??? A na pewno nie powoduje tym samym swiatelka STOP.

    Zapowietrz pompe UPEC, probuj krecic rozrusznikiem zeby zapalil, i pomimo braku cisnienia paliwa nie bedzie miec zadnych ostrzezen na desce.
    jedyne co, to elekrtyczna usterka ktoregos z elektrozaworow moze spowodowac engine warning.
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    krisbrumm napisał:
    A na pewno nie powoduje tym samym swiatelka STOP.

    serwis_gh napisał:
    Stop nie świeci przypadkiem jak jest mało wiatru w hamulcach?

    Jeśli stał długo a nie odpalał a miał mało ciśnienia powietrza to pewnie tym to było spowodowane.