Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra III GTC ze skrzynią Easytronic - błędnie działający sterownik.

algorithm 24 Jul 2011 15:52 8384 13
  • #1
    algorithm
    Level 9  
    Witam,
    Posiadam astre III gtc ze skrzynia easytronic. Jakis czas temu zaczęła wariować: auto gasło, nie odpalało albo zamiast do tyłu jechało do przodu. W aso poradzili kalibrację co też zrobili. Niestety z marnym skutkiem bo skasowali program ze sterownika. Po jego ponownym zaprogramowaniu pojawił się inny problem, mianowicie: po zmianie z 1 na 2 silnik nie wchodzi w obroty przez ok 5 sek. a przy szybkiej zmianie biegów 1-2-1 wchodzi neutral. Ponowna kalibracja i ponowne skasowanie oprogramowania. Ponowne programowanie sterownika i nadal ten sam problem.
    POMOCY
  • #2
    decybel91
    Level 42  
    Sterownik do roboty.
  • #3
    algorithm
    Level 9  
    Dziękuję za odpowiedź. Był robiony już 2 razy i to nie pomaga. Powinna zrobić podejście nr 3?
  • #4
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zdecydowanie tak. Samo programowanie jednak nie wystarczy.
  • #5
    algorithm
    Level 9  
    Co jeszcze powinno zostać zrobione?
  • #6
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Dokładna diagnostyka z uwzględnieniem parametrów bieżących. Podejrzewam zimny lut w samym sterowniku. Dodatkowo sprawdzić wiązkę od pozycjonera.
  • #7
    algorithm
    Level 9  
    Dziękuję za informację.
  • #8
    algorithm
    Level 9  
    Pojawił się kolejny "objaw" w trakcie jazdy zapaliła się kontrola od ABS. Auto rusza zmianie bieg na 2 po czym jak poprzednio silnik nie wchodzi w obroty i na wyświetlaczu pojawia się F. Zasugerowano mi że może być to problem w komputerze silnika... Możliwe?
  • #9
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nie, posprawdzać zasilania, możliwe zaś, że trzeba dokładnie także zdiagnozować ABS bi to może być przyczyna.
  • #10
    algorithm
    Level 9  
    Niestety ponawiam temat. Został założony inny sterownik i niestety nadal bez zmian. Nadal wszystko wskazuje na uszkodzony sterownik i wybierak.
  • #11
    wopor
    Level 32  
    A masy silnika i skrzyni dobre? jakie błędy w sterowniku silnika? i masy na sterownik silnika i skrzyni?, powodzenia.
  • #12
    ms84
    Level 11  
    Proponuje sprawdzić piasty kół, mają zintegrowane czujniki prędkości obrotowej. Przewód lubi się uszkodzić.

    W przypadku mojego samochodu właśnie taki uszkodzony przewód z lewej przedniej piasty powodował problemy ze zmianą biegów i wyświetlanie się "F", brak możliwości zmiany biegów, jazdę tylko na 1, 2 i wstecznym a następnie błąd ABSu. Po wymianie piasty wszystko jest OK i jeżdżę już pół roku bez jakichkolwiek problemów.

    W razie pytań moje gg 466187.
  • #13
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Parametry w ABS popatrzeć!
  • #14
    algorithm
    Level 9  
    Auto naprawione. Problem tkwił w praktycznie niezauważalnym uszkodzeniu mechanicznym wybieraka.
    Niestety w Krakowie nie ma nikogo kto zna się na tych skrzyniach (a przynajmniej mnie takiego nie udało się znaleźć). Wywiozłam do Wrocławia.
    Dziękuję Wszystkim za pomoc, a w razie potrzeby (czego nikomu nie życzę) służę pomocą (właściwie kontaktem do kogoś kto moje naprawił nie proponując wymiany skrzyni czy sprzedaży zepsutego na części i nie zabijając mnie ceną za naprawę).
    P.S. Te skrzynie nie są złe, nie są pomyłką i nie są "wynalazkiem", którego w autach stosować się nie powinno. Tak- robią niespodzianki ale na te wystarczy mieć kogoś kto potrafi je naprawić.
    Pozdrawiam, a.