Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Mondeo TDDI - Jakie ciśnienie paliwa na zasilaniu pompy?

krzysw5 24 Lip 2011 22:36 6585 4
  • #1 24 Lip 2011 22:36
    krzysw5
    Poziom 10  

    Witam wszystkich.
    Samochód jak w temacie -mondeo 2002r TDDI 115km (nie mylić z TDCI).
    Chciałem zapytać czy ktoś wie jakie ma być ciśnienie paliwa na zasilaniu pompy wtryskowej. Pompa znajduje się przy baku. Podczas pomiaru wykazało mi niecałe 0,5 bar na nieuruchomionym silniku.
    Jak silnik włączony to 0 bar a pompa pracuje.
    Czy tam ma być większe ciśnienie?
    Ogólnie to auto nie ma mocy, nie kopci tak jakby za mała dawka paliwa.
    Ciśnienie doładowania ok, szczelność również, brak błędów.
    Nigdzie nie mogę znaleźć jakie tam powinno być ciśnienie?
    Będę wdzięczny za pomoc.

    0 4
  • #3 24 Lip 2011 23:31
    panam
    Poziom 29  

    Przepraszam ale za mało danych, ciśnienie ok. za małe, brak mocy (parametry ,kopcenie itd.) ,?????? za dużo tych??? ciśnienie tak ja ci napisał poprzednik, ale to jest tylko ciśnienie wstępne, może filtr paliwa??. przy braky paliwa samochód by przerywał czasami.

    0
  • #4 25 Lip 2011 18:01
    krzysw5
    Poziom 10  

    Ale czy Ktoś może potwierdzić, czy jak silnik pracuje to czy powinno być cicnienie 2,5 bara?

    0
  • #5 26 Lip 2011 08:56
    krzysw5
    Poziom 10  

    Wyjąłem wczoraj pompę (oczywiście tę przy baku). Na wyjściu pompy jest jakby trójnik - połowa paliwa wędruje do układu zasilania a polowa swobodnie wraca do baku.
    Nie jest więc możliwe aby prz otwartym układzie wytworzyło się ciśnienie.
    Sądzę że zadaniem tej pompy w tym modelu jest tylko swobodne doprowadzenie paliwa do pompy wtryskowej co oczywiście się dzieje - wykluczam więc jej usterkę.
    Tak dla ciekawości - po zatkaniu wszystkich otworów odpływowych pompa wytworzyła ciśnienie 6 bar.
    Sam już nie wiem dlaczego nie ma mocy - to się stało powyjęciu i zamontowaniu silnika. Podobno jest regulacja czujnika wału korbowego (był wymontowany łącznie z mocowaniem). To już chyba ostatnie rzecz która pozostał ado sprawdzenia.
    Ciśnienie doładowania nawet do 2 bar, zawór recyrkulacji spalin, egr sprawdzone, wszystkie wężyki i złączki sprawdzone conajmniej 20-tokrotnie.
    Mechanizm rozrządu również ok, ciśnie w cylindrach wyśmienite.
    Wygląda na to że nie dostaje odpowiedniej dawki paliwa, nie można go zmusić żeby choć trochę zakopcił.

    2