Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki piec zamiast Junkersa ZWE 24-3MFK

24 Lip 2011 23:28 4823 16
  • Poziom 10  
    Z powodu uszkodzonego potencjometra od C.O. (co wg serwisu wiąże się z wymianą płyty-koszt 750zł + 200zł robocizna) oraz zaleceń z przeglądu kominiarskiego zobowiązujący mnie do doprowadzenia dodatkowego powietrza do pomieszczenia z piecem jestem zmuszony wymienić kilkunastoletniego Junkersa ZWE 24-3MFK.
    Z tego drugiego powodu w grę wchodzi jedynie piec 2-funkcyjny z zamknięta komorą.
    Mieszkanie (nadbudowa) ok. 80 m2, raczej dobrze ocieplone, punkty poboru ciepłej wody oddalone ok. 2-3 m od pieca, długość komina ok. 2,5m z wkładem kwasoodpornym, grzejniki płytowe.
    Proszę o poradę jaki piec (z możliwością podłączenia bezprzewodowego regulatora) wybrać?
  • Specjalista - systemy grzewcze
    szkoda twego kotla bo masz jeden z nalepszych kotlow. Problem potencjometru c.o. jest do naprawy a powietrze postaraj sie doprowadzic wg zalecen kominiarza.
  • Specjalista - systemy grzewcze
    Bez przeróbek instalacji Junkers Cerapur Smart ZWB28-3C (jeśli masz w pobliżu kanalizację) + zestaw przyłączeniowy nr 1215 umożliwiający przejście z pionowej listwy montażowej Eurostara na Smarta...Następca Eurostara to Ceraclass Excellence ale różnica zakupowa między nim a Smartem jest niewielka dlatego proponuję o klasę wyżej...Propozycja moja dotyczy w tym przypadku tylko marki Junkers.
  • Poziom 10  
    -west napisał:
    szkoda twego kotla bo masz jeden z nalepszych kotlow. Problem potencjometru c.o. jest do naprawy a powietrze postaraj sie doprowadzic wg zalecen kominiarza.
    Serwisant potraktował potencjometr jakimś środkiem w sprayu i na trochę pomogło ale stwierdził, że potencjometr jest nienaprawialny i jak objawy wrócą to czeka mnie wymiana płyty.
    Z doprowadzeniem powietrza może być kłopot ponieważ łazienka w której wisi piec jest oddalona 4m od ściany zewnętrznej i dodatkowo łączyło by się z wykuciem otworu w ścianie zewnętrznej i poprowadzeniem poziomego przewodu - takie rozwiązanie raczej odpada.
    O ile pamiętam obok lub tuż obok mojego przewodu kominowego jest nieużytkowany z powodu zagruzowania przewód kominowy i być może nim można doprowadzić wymagane powietrze ale nie wiem co na to przepisy "kominiarskie"?
    Jeśli faktycznie ten piec jest taki dobry i jednak można naprawić potencjometr (oby w rozsądnej cenie) to spróbuję sprawdzić u kominiarzy czy możliwe jest doprowadzenie powietrza przez sąsiedni kanał?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jeżeli masz wolny kanał, to jak najbardziej można. Wymiana potencjometru to koszt ok. 20 PLN a płyty, już kilka setek...
  • Specjalista - systemy grzewcze
    serwisant73 napisał:
    Jeżeli masz wolny kanał, to jak najbardziej można. Wymiana potencjometru to koszt ok. 20 PLN a płyty, już kilka setek...


    Tylko że nikt z serwisantów nie wymieni samego potencjometru w myśl zasady że w płytę się nie ingeruje. No chyba ze zechce wziąć na siebie odpowiedzialność za taki stan rzeczy
  • Specjalista - systemy grzewcze
    To zamontować regulator pokojowy.
  • Poziom 10  
    Zasięgnąłem opinii u kominiarzy i niestety nie można doprowadzać powietrza do pieca innym wolnym przewodem wentylacyjnym.
    W związku z tym muszę się liczyć z zakupem pieca z zamknięta komorą i kwestia wyboru pieca pozostaje więc aktualna.
    Poczytałem trochę na forum o piecach i zastanawiam się nad piecem kondensacyjnym np. Windsorem z Termetu, który można kupić już za 3500-3600zł.
    Wyczytałem, że piece kondensacyjne swoje właściwości wykorzystują gdy temperatura na powrocie nie przekracza 57 stopni a u mnie na wyświetlaczu zwykle oscylowała około 50 stopni a jedynie w najmroźniejsze dni lekko przekraczała 60, ale do końca nie wiem czy wskazywana na wyświetlaczu temperatura wskazuje temperaturę zasilania czy powrotu?
    Czy w moim przypadku taki piec byłby dobrym wyborem?
    Jaki koszt montażu/podłączenia takiego pieca powinienem uwzględnić w kosztach wymiany?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Kotły kondensacyjne naj lepiej się sprawdzają przy dużych zładach. Wtedy ich sprawność przynosi wymierne zyski. Nie piszesz nic o swojej instalacji, więc nikt jednoznacznie nie powie ci, że masz kupić kondensata i akurat ten model będzie idealny dla twoich potrzeb. Może wystarczy ci kocioł z zamkniętą komorą?
  • Specjalista - systemy grzewcze
    Kocioł kondensacyjny zawsze będzie bardziej sprawny niż zwykły turbo. Zawsze będzie przechodził przez fazę kondensacji nawet przy grzaniu c.w. Kocioł turbo ze zwykłym palnikiem inżektorowym dużo traci na małych mocy, wraz z modulacją płomienia zniża się jego sprawność nawet grubo poniżej 90% a przy pełne mocy temperatura spalin przekracza nawet 150*C, ciśnieni gazu rozruchowe jest również dużo wyższe niż nawet zwykłego atmosferyka...Części składowe kotła turbo są z reguły dużo gorsze od podstawowego kondensata...Polecam kondensata niezależnie od typu grzejników (z wyjątkiem pracy na nagrzewnicę powietrza gdzie potrzebny jest wysoki parametr i małą delta).
  • Poziom 10  
    Dziękuję za dotychczasowe wskazówki i opinie. Z pieców kondensacyjnych 2F o niskiej minimalnej mocy CO (odpowiednio 3kW i 4,9kW), wybrałem dwa modele : Immergas VICTRIX 26 2 I (3740zł) i Termet WINDSOR 25 2F (3545zł).
    Przybliżę jeszcze parametry mieszkania i instalacji: powierzchnia 80m2, instalacja w systemie Kisan, grzejniki płytowe, jedynie w kuchni (12m2) ogrzewanie podłogowe.
    Proszę jeszcze o opinie o tych piecach i ich zastosowaniu w opisanych warunkach oraz z jakimi dodatkowymi kosztami muszę się liczyć przy zakupie i eksploatacji pieca kondensacyjnego (koszt montażu, serwisu)?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Z tych dwu wybrał bym Termeta. Eksploatacyjnie w perspektywie tańszy i statystycznie mniej awaryjny.
  • Poziom 16  
    Kup Ferroli Domiproject F24D z fabrycznie zamontowaną na płycie pogodówką.
    Wielkość kotła to gabaryty prawie zwykłego pieca łazienkowego. Najtańszy serwis.
    Kocioł włoski który nie ma ani jednej włoskiej części. W Castoramie ten kocioł kosztuje
    1950 brutto. U instalatora -15%. W tak małym mieszkaniu różnica pomiędzy zakupem kondensata zwróci się za kilkanaście lat.

    Moderowany przez mirrzo:

    Usunąłem zdublowany wpis

  • Poziom 10  
    Po przejrzeniu forum i zasięgnięciu opinii postawiłem na Immergas Victrix lub w wersji z 45 litrowym wbudowanym zasobnikiem - Zeus.
    Główne zalety - najniższa moc minimalna CO i 5-letnia gwarancja.
    Rozpatrując wersję z zasobnikiem postanowiłem sprawdzić na szybko ile tracę wody i gazu w trakcie oczekiwania na ciepłą wodę w kranie w przypadku obecnego pieca ( odległość prysznica ok. 1,5m, umywalki i zlewu 2,5m).
    Sprawdziłem, że od chwili odkręcenia kurka pod prysznicem (najbliżej położonego punktu) do chwili otrzymania wody w kranie o temperaturze ok 38-40 stopni zużywam/tracę 6 litrów wody i ok. 20 litrów gazu.
    Do rozliczeń przyjąłem 10 takich operacji na dobę dla 3 osób (średnio - 3xprysznic, 3xtoaleta poranna/wieczorna, 4x mycie/zmywanie w kuchni lub podczas sprzątania lub mała przepierka) co daje na dobę:
    - 0,06m3 wody x 8zł = 0,48 zł
    - 0.2 m3 gazu x 1,8 zł = 0,36zł
    (0,36+0,48)x365 czyli 306 zł oszczędności rocznie.
    Przyjmując optymistycznie ok 15 letni okres użytkowania pieca wychodzi ok. 4600zł oszczędności a różnica w zakupie 1800zł.
    Zdaję sobie sprawę, że w przypadku pieca z zasobnikiem (bez cyrkulacji) też występują straty ale raczej ograniczają się do pojemności rurki pomiędzy zasobnikiem a kranem i straty ciepła przez zasobnik.
    Czy przyjęte dane są poprawne i zasobnik faktycznie może przynieść podobne oszczędności?
  • Poziom 9  
    Odległoś kranu od pieca masz określoną. Zasobnik postawisz przy piecu. Zatem tu się nieiele zmieni. Nadal bedziesz oczekiwał na wodę spuszczając wychłodzoną. No chyba, że zastosujesz obiegówkę. Ale wtedy masz straty na wychładzaniu wody obiegowej = częstsze włączanie pieca = zużycie gazu.
    Poza tym jak zmywasz naczynia to nie musisz czekać aż leci gorąca woda. Tą chłodną jakoś też możesz wykorzystać. Rano goląc się odkręcasz kran, "wrzątek" nie jest Ci od razu potrzebny. No i jeszcze jedno. Jak to możliwe, że puszczasz aż 6 litrów wody pod prysznicem aby uzyskać gorącą wodę, kiedy jest on 1,5 m od pieca? To wychodzi pojemność instalacji powyżej 1 litr na metr.