Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Falowanie obrotów i trudny rozruch Honda Civic 99 5D D14Z3

gruby181 25 Lip 2011 00:38 6294 8
  • #1 25 Lip 2011 00:38
    gruby181
    Poziom 10  

    Witam,
    Od dłuższego czasu mam problem z moją hondą D14Z3. Zimny silnik zazwyczaj startuje dopiero przy trzecim zakręceniu rozrusznikiem, przy zagrzanym silniku startuje za pierwszym razem. Oprócz tego w mojej hondzie silnik pracuje nierówno, obroty falują spadając do tak niskich, że silnik prawie gaśnie. Troszkę lepiej z obrotami jest na rozgrzanym silniku, ale nadal bardzo przeszkadza to w jeździe. Ostatnio wymieniłem świece, przewody wysokiego napięcia, filtr powietrza, przeczyszczony został silniczek krokowy wraz z przepustnicą, przeczyszczona kopułka i palec w aparacie zapłonowym i niestety problem z silnikiem pozostał. Może ktoś z forum ma jakiś pomysł gdzie szukać przyczyny, od czego zacząć co sprawdzić. Dodam jeszcze, że w samochodzie założona jest sekwencyjna instalacja gazowa i problemy z silnikiem występują zarówno na benzynie jak i na lpg.

    0 8
  • #2 25 Lip 2011 00:42
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Odpowiedz mi na pytanie jaką temperaturę widzi sterownik a ja Ci powiem co jest uszkodzone.

    0
  • #3 30 Lip 2011 17:54
    gruby181
    Poziom 10  

    Dzięki za odpowiedź, dziś dopiero mogłem sprawdzić czujnik temperatury silnika. Robiłem to według instrukcji podanej w manualu do civica:

    Falowanie obrotów i trudny rozruch Honda Civic 99 5D D14Z3 Falowanie obrotów i trudny rozruch Honda Civic 99 5D D14Z3

    Czujnik przy zimnym silniku ma oporność 2500-3000Ω , wentylator włącza się gdy czujnik ma oporność około 200 Ω a po ostrzejszej jeździe i podgrzaniu silnika czujnik ma opór około 250 Ω. Sprawdziłem też napięcie we wtyczce i miernik wskazuje około 5V. Zgodnie z tym co jest napisane w instrukcji wygląda na to, że czujnik jest sprawny i sterownik dostaje prawidłowy sygnał. Dodatkowo zaobserwowałem dziś pisk z okolić przepustnicy. Pisk słuchać po dodaniu gazu gdy silnik ma około 1800 obrotów, może ma to jakiś związek z falowaniem obrotów. Bardzo proszę o dalsze wskazówki.

    0
  • #4 14 Sie 2011 21:41
    MarioSpec
    Poziom 11  

    Mam Civica 5D 96r. i mam dokładnie to samo. Czy ktoś może rozwiązał już ten problem i podziel sie doświadczeniami.

    0
  • #5 15 Sie 2011 13:12
    gruby181
    Poziom 10  

    Czy twój Civic też ma instalację gazową?

    0
  • #6 15 Sie 2011 13:26
    lukss07ns
    Poziom 19  

    Nierówne obroty to zawsze taka kolejność :

    1. Diagnostyka komputerowa

    a następnie takie możliwości zazwyczaj :

    czujnik temp
    świece
    kable (przebicie)
    cewka (nie daje iskry np. na jeden gar)
    przepływka
    czyszczenie przepustnicy

    i następnie poważniejsze usterki ...

    sprawdzić najlepiej czy nie pali na któryś gar to :
    odpalić autko i jakimiś szczypcami wyciągać pojedynczo kabel od świec i sprawdzaj czy jest różnica w pracy silnika. jak jest to sprawdzamy świece albo cewkę ;)

    Dodano po 3 [minuty]:

    Jeśli chodzi o to że długo trzeba kręcić to może przeskoczył pasek rozrządu o ząb, albo paliwo się cofa ...

    0
  • #7 21 Sie 2011 10:29
    gruby181
    Poziom 10  

    lukss07ns dzięki za podpowiedzi, w moim samochodzie zostało sprawdzone wszystko o czym pisałeś powyżej, dopiero na koniec doszedłem do tego, że przyczyną trudnego rozruchy był zużyty już reduktor do gazu, 4 lata i około 110 tys. km. Po wymianie uszczelek i membrany w reduktorze samochód startuje zawsze za pierwszym razem.

    0
  • #8 24 Sie 2011 09:10
    badam
    Poziom 10  

    w Hondach jest MAP sensor a nie przepływka.

    Bardzo pomocne w diagnostyce jest komputer z logerem.

    a najczesciej problemy wynikaja z tego ,że "mechanicy" nakreca srubkami przy przepustnicy itd...


    a i zawory warto ustawić.

    0
  • #9 11 Sty 2012 16:59
    gruby181
    Poziom 10  

    W moim przypadku problemem były stare uszczelki i membrana w parowniku gazu. Na postoju parownik przepuszczał gaz, który wędrował do kolektora ssącego i wypełniał go co uniemożliwiało uruchomienie silnika za pierwszym razem. Dodatkowym problemem był zawór zwrotny w pompce paliwa, który nie działał prawidłowo dlatego paliwo odpływało. Obydwie usterki zostały usunięte i samochód odpala za pierwszym razem w związku z tym dziękuję wszystkim za podpowiedzi i zamykam temat.

    0