Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania R 420, pytanie o zawór EGR

25 Lip 2011 18:57 9944 11
  • Poziom 39  
    Witam.
    Mam pytanie jak działa w tym sprzęcie wspomniany zawór (Scania z euro 4), kiedy jest otwarty i w jakich warunkach.
    Są kłopoty, bo spaliny przedostają sie w nadmiarze i zapychają koksem i sadzą czujnik doładowania, w efekcie wzrasta zużycie paliwa i okropnie kopci.
    Chciałem dla testów wyłączyć go elektrycznie, lub mechanicznie.
    Będę wdzięczny za jakieś wskazówki, jakie będą konsekwencje zaślepienia tej magistrali.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    wita janaszek postudiuj te dane osobiście nie spotkałem takiego problemu na moje aby to wyłączyć trzeba by zmienić SOPS podobno na rynku jest dostepny program do zmian tych parametrów
    Załączniki:
  • Poziom 39  
    Dzięki wielkie za obszerne materiały.
    Nie zdążyłem za wiele zrobić, bo auto musiało wyjechać.
    Chwilę po wymianie czujnika doładowania, nie dymiło, po paru kilometrach znów czarne chmury, jest jeszcze przepływomierz i sprawdzenie szczelności zaworu.
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    niestety nic ciekawego nie było tylko coś o przeciekach spali jest poprawka odnośnie siłownika ale to do modeli z układem paliwowym XPI.Nie wiem czy pobrałeś te dane techniczne co dodałem w niedziele po kilku godzinach znikneło to z forum nie wiem czy ktos to zablokował czy eksmitowal gdzieś indziej chyba sie znalazł kuknij na ten link https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=9753179#9753179

    Dodano po 2 [godziny] 17 [minuty]:

    czesc wykopałem coś jeszcze odnosnie tego EGR podeślę.Pisałeś coś na temat tego czujnika przepływu powietrza T29 jest tam jeszcze zawór V107 co to steruje tą bandą wiesz jak to zdiagnozować jak coś to pisz naralizator powodzenia na froncie hej
    Załączniki:
  • Poziom 39  
    Wyczytałem, że brak szczelności przed doładowarką, może istotnie wpływać na dymienie, a właśnie są znaczne przedmuchy.
    to w nastepnym rzucie, jednak korci mnie zaślepić mechanicznie ten kanał, świadom jestem wzrostu emisji spalin, ale ciekawi mnie reakcja EDC, zużycie paliwa i wpływ na moc.
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    czesc możesz spróbować zobaczysz jaka będzie reakcja tylko nie wysyłaj samochodu w długą trasę niech pobuja się w koło komina.A co do błędów kodów to są one w programie do erki SDP3 nie działa on bez klucza lecz wyświetlenie wszystkich kodów jest możliwe ale podczas wyszukiwania trzeba wpisać układ jaki posiada błędy następnie numer jednostki a na koniec numer kodu i wyskakuje wtedy opis nie ma tam za wiele tego ale zawsze coś reszta danych jest ukryta konkretnie pod danym systemem no i w programie multi jesli masz to wszystko wtedy działasz jak serwis:D
  • Poziom 39  
    Mam Multi, lecz tam o serii R jest lakonicznie.
  • Poziom 30  
    czesc a które wydanie multi posiadasz i skąd zakupione na internecie po pierwszej instalacji multi jaki język wyskoczył po odpaleniu musisz cofać datę żeby działał program

    Dodano po 2 [minuty]:

    ja obecnie pracuję na wydaniu z lutego oczywiscie roku pańskiego 2011
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Istnieje możliwość wyłączenia elektrycznie jednak trzeba zmienić soft ecu(najlepiej jakaś firma zajmująca się chip-tuningiem ciężarówek bądź dpfami itp) lub edytować plik sops i wgrać przez sdp3. Przepływomierzem nic raczej nie zdziałasz, kalibracja itp rzadko pomaga. Można spróbować doraźnie na drodze spalin wstawić blaszkę z dziurą która ograniczy nieco przepływ spalin.
  • Poziom 39  
    W między czasie byłem innym ciągnikiem w ASO, i tak: Pęknięta zwężka venturiego, nieszczelność na połączeniu zwężki, martwy zawór proporcjonalny. (tej usterki nie wykryjesz bez VCI)
    Zobaczymy, jaka będzie poprawa w zużyciu paliwa.
    Jedno jest pewne- nie da się ot tak zaślepić EGR, bez zmiany oprogramowania.
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    cześć no to kilka problemów jednocześnie pękniętą zwężkę miałem 2 krotnie tylko że wtedy koń pogwizduje kierowca tego nie zauważył?A co do tego martwego zaworu V107 to domena tych zaworów padają bardzo często i tanie to nie jest w busach irizara to była wręcz plaga.A to dodatek na temat tych nieszczelności
  • Poziom 39  
    No, zostawiłem 5tyś.
    Najlepsze, że gdy wysiądzie zawór górala, to trzeba wymienić cały zawór proporcjonalny.

    Zrobiłem test z zaślepieniem EGR, Komputer wykrył to i wyłączył systemowo sterowanie zaworem, silnik przechodzi na euro3.
    Jazda testowa 2000km przyniosła oszczędność 80l. oraz spadek dymienia.
    Jest to odpowiedź na moje pytanie w temacie.
    Pozdrawiam.