Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania R 420, pytanie o zawór EGR

jannaszek 25 Lip 2011 18:57 8639 11
  • #1 25 Lip 2011 18:57
    jannaszek
    Poziom 39  

    Witam.
    Mam pytanie jak działa w tym sprzęcie wspomniany zawór (Scania z euro 4), kiedy jest otwarty i w jakich warunkach.
    Są kłopoty, bo spaliny przedostają sie w nadmiarze i zapychają koksem i sadzą czujnik doładowania, w efekcie wzrasta zużycie paliwa i okropnie kopci.
    Chciałem dla testów wyłączyć go elektrycznie, lub mechanicznie.
    Będę wdzięczny za jakieś wskazówki, jakie będą konsekwencje zaślepienia tej magistrali.

    1 11
  • Pomocny post
    #2 26 Lip 2011 00:08
    szaman108
    Poziom 29  

    wita janaszek postudiuj te dane osobiście nie spotkałem takiego problemu na moje aby to wyłączyć trzeba by zmienić SOPS podobno na rynku jest dostepny program do zmian tych parametrów

    0
    Załączniki:
  • #3 26 Lip 2011 18:12
    jannaszek
    Poziom 39  

    Dzięki wielkie za obszerne materiały.
    Nie zdążyłem za wiele zrobić, bo auto musiało wyjechać.
    Chwilę po wymianie czujnika doładowania, nie dymiło, po paru kilometrach znów czarne chmury, jest jeszcze przepływomierz i sprawdzenie szczelności zaworu.

    0
  • Pomocny post
    #4 26 Lip 2011 23:01
    szaman108
    Poziom 29  

    niestety nic ciekawego nie było tylko coś o przeciekach spali jest poprawka odnośnie siłownika ale to do modeli z układem paliwowym XPI.Nie wiem czy pobrałeś te dane techniczne co dodałem w niedziele po kilku godzinach znikneło to z forum nie wiem czy ktos to zablokował czy eksmitowal gdzieś indziej chyba sie znalazł kuknij na ten link https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=9753179#9753179

    Dodano po 2 [godziny] 17 [minuty]:

    czesc wykopałem coś jeszcze odnosnie tego EGR podeślę.Pisałeś coś na temat tego czujnika przepływu powietrza T29 jest tam jeszcze zawór V107 co to steruje tą bandą wiesz jak to zdiagnozować jak coś to pisz naralizator powodzenia na froncie hej

    0
    Załączniki:
  • #5 27 Lip 2011 22:58
    jannaszek
    Poziom 39  

    Wyczytałem, że brak szczelności przed doładowarką, może istotnie wpływać na dymienie, a właśnie są znaczne przedmuchy.
    to w nastepnym rzucie, jednak korci mnie zaślepić mechanicznie ten kanał, świadom jestem wzrostu emisji spalin, ale ciekawi mnie reakcja EDC, zużycie paliwa i wpływ na moc.

    0
  • Pomocny post
    #6 28 Lip 2011 01:01
    szaman108
    Poziom 29  

    czesc możesz spróbować zobaczysz jaka będzie reakcja tylko nie wysyłaj samochodu w długą trasę niech pobuja się w koło komina.A co do błędów kodów to są one w programie do erki SDP3 nie działa on bez klucza lecz wyświetlenie wszystkich kodów jest możliwe ale podczas wyszukiwania trzeba wpisać układ jaki posiada błędy następnie numer jednostki a na koniec numer kodu i wyskakuje wtedy opis nie ma tam za wiele tego ale zawsze coś reszta danych jest ukryta konkretnie pod danym systemem no i w programie multi jesli masz to wszystko wtedy działasz jak serwis:D

    1
  • #7 28 Lip 2011 06:58
    jannaszek
    Poziom 39  

    Mam Multi, lecz tam o serii R jest lakonicznie.

    0
  • #8 28 Lip 2011 14:29
    szaman108
    Poziom 29  

    czesc a które wydanie multi posiadasz i skąd zakupione na internecie po pierwszej instalacji multi jaki język wyskoczył po odpaleniu musisz cofać datę żeby działał program

    Dodano po 2 [minuty]:

    ja obecnie pracuję na wydaniu z lutego oczywiscie roku pańskiego 2011

    0
  • Pomocny post
    #9 28 Lip 2011 15:40
    satsun
    Poziom 15  

    Istnieje możliwość wyłączenia elektrycznie jednak trzeba zmienić soft ecu(najlepiej jakaś firma zajmująca się chip-tuningiem ciężarówek bądź dpfami itp) lub edytować plik sops i wgrać przez sdp3. Przepływomierzem nic raczej nie zdziałasz, kalibracja itp rzadko pomaga. Można spróbować doraźnie na drodze spalin wstawić blaszkę z dziurą która ograniczy nieco przepływ spalin.

    0
  • #10 05 Sie 2011 20:23
    jannaszek
    Poziom 39  

    W między czasie byłem innym ciągnikiem w ASO, i tak: Pęknięta zwężka venturiego, nieszczelność na połączeniu zwężki, martwy zawór proporcjonalny. (tej usterki nie wykryjesz bez VCI)
    Zobaczymy, jaka będzie poprawa w zużyciu paliwa.
    Jedno jest pewne- nie da się ot tak zaślepić EGR, bez zmiany oprogramowania.

    0
  • Pomocny post
    #11 06 Sie 2011 12:21
    szaman108
    Poziom 29  

    cześć no to kilka problemów jednocześnie pękniętą zwężkę miałem 2 krotnie tylko że wtedy koń pogwizduje kierowca tego nie zauważył?A co do tego martwego zaworu V107 to domena tych zaworów padają bardzo często i tanie to nie jest w busach irizara to była wręcz plaga.A to dodatek na temat tych nieszczelności

    0
  • #12 06 Sie 2011 12:30
    jannaszek
    Poziom 39  

    No, zostawiłem 5tyś.
    Najlepsze, że gdy wysiądzie zawór górala, to trzeba wymienić cały zawór proporcjonalny.

    Zrobiłem test z zaślepieniem EGR, Komputer wykrył to i wyłączył systemowo sterowanie zaworem, silnik przechodzi na euro3.
    Jazda testowa 2000km przyniosła oszczędność 80l. oraz spadek dymienia.
    Jest to odpowiedź na moje pytanie w temacie.
    Pozdrawiam.

    1