Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes W 123 2.8 benz Jak podłączyć "moduł zapłonowy"

Nie-psuj 25 Jul 2011 21:37 6436 25
  • #1
    Nie-psuj
    Level 11  
    Kolega przyprowadził mi, a raczej przywiózł na lawecie Beczkę. Mądry lakiernik amputował wiązkę instalacji zapłonu silnika, a później gdy chciał to połączyć, to mu się nie udało. Załączam zdjęcia może ktoś będzie miał jakiś pomysł. Mercedes W 123 2.8 benz Jak podłączyć "moduł zapłonowy" Mercedes W 123 2.8 benz Jak podłączyć "moduł zapłonowy"
  • #2
    Anonymous
    Anonymous  
  • #3
    Nie-psuj
    Level 11  
    Myślę że TD
  • #4
    Anonymous
    Anonymous  
  • #5
    Nie-psuj
    Level 11  
    OK SUPER :) a co z tymi ceramicznymi elementami? z tego zo mi sie wydaje to jakieś oporniki.
  • #6
    Anonymous
    Anonymous  
  • #7
    Nie-psuj
    Level 11  
    Musiało coś być. przywieźli mi to w reklamówce. Nikt nie chciał się tego podjąć (śmieszne mi się to wdało) i pokazali mi palcem gdzie co było i żeby to tam podczepić. Także zdając się na właścicieli pojazdu myślę że gdzieś to trzeba podłączyć. Jak wszystko będzie git to zapraszam na Dobra flaszkę:)
  • #8
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Mam takie w swojej 190 z 2 litrowym silnikiem, nigdy nie sprawdzałem co to jest, na pewno pod jeden idzie sygnał z obrotomierza. Tak jak mi kiedyś Jurku poleciłeś podłączyć pod TD
  • #9
    Nie-psuj
    Level 11  
    Podłączyłem według powyższych wskazówek. I...iii cisza brak iskry. Co do rezystorów to raczej nie są potrzebne, obrotomierza nie ma, a cewka nie potrzebuje bocznikowania bo jest przystosowana do pracy w napięciu 12V ale być może się mylę i szerze herezje. jak dla mnie, to powinien tam być prosty zapłon bez tego ustrojstwa całego, proste i mało zawodne. Wracając do tematu... Co z tym dalej?
  • #10
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Rezystory są na pewno w komorze silnika. Choć w tej chwili nie mam jak sprawdzić ich konfiguracji w obwodzie. Jeśli już to ktoś próbował podłączyć, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że uszkodzony został moduł. Mam kilka takich upalonych.
    Możesz też sprawdzić, czy przewód od aparatu jest sprawny, były dość delikatne.
  • #11
    Nie-psuj
    Level 11  
    Przewód od aparatu jest koloru zielono żółtego i został przecięty przez poprzedniego szpeca i skręcona na tzw ryja. mam dwa moduły które (jak mi powiedział właściciel auta) były sprawdzone przez elektronika i są sprawne. Również uzyskałem informację, że poprzedni szpec próbował podłączyć owe moduły. także nie wiem czy którykolwiek jest ok. Po podłączeniu jak kolega Motronic napisał auto nie zareagowało w żaden sposób. Teraz się zastanawiam jaki sygnał i w jaki sposób go zmierzyć wychodzi z aparatu? Podejrzewam że również z jego przyczyny moduł może nie podawać napięcia na cewkę przez co nie powstaje iskra.
    Co do numeracji.... to odczytałem 10 to jednak TD, 16 to na 100% 16, 15 to na 100% 15, 31 to 31 sprawdzałem pod lupą.
    Trudno sprawdzić taki moduł?, bo nie jestem w stanie sprawdzić kiedy elektronik badał te dwa moduły które posiadam, przed czy po próbach Lakiernika.
  • #12
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Na dzień dobry sprawdź, czy jest ciągłość w obwodzie czujnika. Następnie zasilanie modułu miedzy 15, a 31 i czy nie ma przebicia między 15 i 16.
    Zastanawiam się, czy tam by nie podszedł moduł z poloneza lub jakiś podobny, bo i w jednym i w drugim aucie jest magnetoinducyjny aparat zapłonowy. Ale tutaj trzeba by sprawdzić metodą prób.
  • #13
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nie podchodzi, kiedyś to ćwiczyłem jeszcze na beczkach.
  • #14
    Anonymous
    Anonymous  
  • #15
    Gerri
    Mercedes specialist
    No więc dawno temu miałem taki moduł z odzysku i próbowałem go założyć do "kancioka" (kredensa) czyli 125.
    Dorwałem schemat - był faktycznie zastosowany opornik tak więc do współpracy przeznaczyłem niskoomową cewkę z Poloneza. I działało. Tylko że ten moduł który miałem był przeznaczony DO STYKÓW! (młoteczek + kowadełko)
    Oczywiście wiesz, że przewód z aparatu to tzw. "ekranowany"? Piszę to dla porządku i nie chcę nikomu ubliżać moimi głupimi uwagami ale widziałem już wielokrotnie takie przewody skręcone ze sobą bez uwzględnienia że mają środkową żyłę.
  • #16
    Nie-psuj
    Level 11  
    Dowiedziałem się że, ktoś już próbował podłączyć poloneza. Owszem chodził, ale na 4 cyl (tak mi powiedziano). Sprawdziłem zasilanie, sprawdziłem czy nie ma przebicia między stykami 15 16 i nie ma. sprawdziłem przewód sygnałowy z aparatu i jest Git. A iskry jak nie było tak nie ma, a wydaje mi się że wszystko jest ok. Może jednak bez tych oporników nic nie ruszy? i jeszcze jedno. Mam dwa takie same moduły od merca, i oba podczas pomiarów na zakresie diodowym miernika wykazują zbliżone do siebie wskazania.
  • #17
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Może tu spróbuj:
    http://www.w114-115.org.pl/j/index.php/forum
    poszukać czegoś.
    Powinny też tam być odnośniki do rosyjskich stron z katalogiem i schematami.
    :Gerri - tak, GL 118 jest oryginalnie przeznaczony do układu z magnetycznego, ale po podwieszeniu rezystorem do zasilania pracuje z przerywaczem. Zamiennik APE 05 już nie miał możliwości takiego podłączenia. Ale dalej będę obstawał, że GL lub APE powinny ruszyć. Na szrocie kupi się za grosze, więc może warto podjąć próbę?
    Przewód aparat - moduł w mercedesie ma też delikatne plastikowe końcówki, szczególnie jak ktoś szarpał przewodem w okolicach aparatu.
  • #18
    Gerri
    Mercedes specialist
    To co pisałem powyżej odnosiło sie do modułu Mercedesa - tego z zapytania.
  • #19
    Nie-psuj
    Level 11  
    czyli muszę dorwać poldolota :) W ramach precyzowania całego układu zapłonowego, to aparat jest magnetyczny. a przewód aparat moduł jest w 100% ok. poza połączeniem na ryja. ale oczywiście ekran do ekranu a przewód ekranowany do ekranowanego.
    JADĘ NA SZROT.
  • #20
    Nie-psuj
    Level 11  
    Byłem, kupiłem, podłączyłem... i co? Nic! no prawie nic, czasami pojawia się iskra na przewodzie głównym z cewki zapłonowej, a gdy się nie pojawia to w ze świecy wydobywa się takie cichutkie "pisknięcie", bo inaczej to ja nie wiem jak to nazwać.
  • #21
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Wstaw zamiast cewki żarówkę i obserwuj co się będzie działo przy kręceniu. Potem to ładnie opisz.
  • #22
    Nie-psuj
    Level 11  
    Podłączyłem według powyższej instrukcji. Obserwowałem również z wielkim zniecierpliwieniem, i NIC się nie wydarzyło. Nadgorliwie zmierzyłem napięcia na przewodach dochodzących do aparatu zapłonowego, na jednym z przewodów było napięcie 3.70, a na drugim napięcie rosło od 3 do 6,15 przy czym zaczynała żarzyć się żarówka.
  • #23
    Anonymous
    Anonymous  
  • #24
    Nie-psuj
    Level 11  
    Proste prostym a iskry ni ma.
  • Helpful post
    #25
    Anonymous
    Anonymous  
  • #26
    Nie-psuj
    Level 11  
    Wszystko ruszyło. Szczerze to nie wiem w czym był problem, może w przewodzie od modułu do aparatu zapłonowego. Ale za informacje o sposobie podłączenia dziękuje. Zamykam temat