Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nie działa silnik wycieraczki, brak obwodu, Opel Astra G (r05')

25 Lip 2011 23:43 5708 17
  • Poziom 9  
    Witam.
    Mam problem z silnikiem wycieraczki, (Opel Astra G (r05')).
    Silnik nie pracuje, i w zasadzie cały sprawdziłem. Uzwojenie było przerwane ale naprawiłem.
    Nie ma natomiast obwodu po zwarciu szczotek. Na zdjęciu opisałem element który nie przepuszcza prądu.
    Mam pytanie czy ktoś wie co to jest?
    Nie wiem czy to jakiś przekaźnik, przerywacz, czy może spalone zabezpieczenie.
    Dodam że doprowadzone są 3 kable do silnika, brązowy, niebieski i czarny z kolorem.
    Pewnie niebieski to zero - o ile tak rzeczywiście jest.
    Dodam że do gniazda dochodzi napięcie i jest już okresowo przerywane przy biegu z przerwami.
  • TermopastyTermopasty
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Dzięki za info.
    A czy to powinno właśnie tak sie zachowywać?
    To że nie ma obwodu tzn. że element jest zepsuty?
    No i jeszcze pytanie czy da się takie dokupić.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Dodam że obód mierzyłem po prostu miernikiem - czy jest zwarcie.
  • Poziom 2  
    A próbował Pan zanurzyć to we wrzątku?
  • TermopastyTermopasty
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Spróbuj zewrzeć to zabezpieczenie na czas próby. Jeśli silnik ruszy, to masz odpowiedź. Niemniej normalne używanie silnika bez tego zabezpieczenia jest mocno niewskazane, gdyż nie będzie on posiadać zabezpieczenia przed przegrzaniem i grozi to pożarem.

    PS. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1210551.html
    3.1.15. (11) Zabronione jest publikowanie wpisów przedstawiających problem, bez podania wystarczającej liczby informacji umożliwiającej zajęcie merytorycznego stanowiska przez innych Użytkowników forum. Tytuł wpisu powinien zawierać markę, model oraz skrótowy opis usterki.
    Uzupełnij temat na regulaminowy!
  • Poziom 2  
    Rozwiązanie problemu może być banalne zamiast tylnej wycieraczki wystarczy nieduży blasany daszek nad wylnią szybą... Pozdrawiam

    Moderowany przez Błażej:

    Może nie bzdurzmy...

  • Poziom 9  
    Zrobiłem obejście i działa.
    Pytane do fachowców: czy to jest ryzykowne czy może zostać?
    Problem dotyczy tylnej wycieraczki więc nie jest aż tak ciężko używana i prawie zawsze z przerwami. Czy grozi spalenie wirnika, stopienie się obudowy czy może awaria przekaźnika?
  • Użytkownik usunął konto  
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Pozbawiłeś układ zabezpieczenia termicznego. Chyba wiesz, czym to się może skończyć.
    Ale możesz się rozejrzeć. Są bezpieczniki termiczne, są bezpieczniki polimerowe. Możesz coś dopasować...
  • Poziom 9  
    A może szybciej lut się stopi niż elementy silnika?
    Przylutowałem cieniutki kabelek (dla bezpieczeństwa wziąłem taki ze słuchawek, na pewno nie jest wytrzymały na temperaturę).
    Przylutowałem go zwykłą cyną.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Ok, zrozumiałem sugestię.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zrobiłeś dodatkowy bezpiecznik czort wie ile amper przeniesie. Pozbawiłeś się zabezpieczenia termicznego, myślisz, że jest to to samo?
  • Poziom 9  
    Bezpiecznik w sumie i tak jest, ale zabezpieczenie termiczne to fakt - potrzebne.
    Tylko że nei wiem jakiego typu i jakich parametrów termik pasowałoby kupić.
    Zwłaszcza że powinien być zaciśnięty a nie przylutowany. Miejsca mało a wyprowadzić na zewnątrz nie ma jak - jakaś rada?
  • Poziom 29  
    tzntzn napisał:
    Tylko że nei wiem jakiego typu i jakich parametrów termik pasowałoby kupić.
    Zwłaszcza że powinien być zaciśnięty a nie przylutowany. Miejsca mało a wyprowadzić na zewnątrz nie ma jak - jakaś rada?

    Może być taki sam jak w oporach regulacyjnych dmuchaw.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    :enauto - i tak i nie. Ten tutaj, to był bimetal i po zadziałaniu i ostygnięciu, zwierał obwód ponownie. Te w rezystorach dmuchaw, to zazwyczaj jednorazowe elementy. Oczywiście lepiej wstawić taki i ewentualnie wymieniać, niż ryzykować znaki dymne puszczane przez silnik...
    :tzntzn - jak to "wyprowadzić na zewnątrz"? Zastanów się, dlaczego on siedzi akurat tam głęboko...
    Są bezpieczniki polimerowe, które są powtarzalne i można ewentualnie taki wstawić. Trzeba zmierzyć prąd zwarcia silnika i dobrać wartość. Albo poszukać bimetalu. Zdarzają się w naturze.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Domyślam się że powinien być blisko wirnika żeby się nagrzewał.
    Z tym że miejsc jak na lekarstwo a mówiąc wyprowadzenie na zewnątrz myślałem o miejscu wewnąrz obudowy, ale na zewnątrz tego schematu.
    Na ostanim miejscu widać taką dziurę przez którą mamy dostęp do nóżek tego termika. Nieduży termik by się tam zmieścił. Ale takie co ja widziałem to nie.