Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Honda accord 1.8 '99 - nie moge polaczyc sie z HDS (Honda Interface Module)

grzegorz1982 26 Jul 2011 10:41 10901 13
  • #1
    grzegorz1982
    Level 10  
    Jak w temacie nabyłem interfejs serwisowy Hondy i nie mogę uzyskać połączenia w accordzie 1,8 który posiada złącze serwisowe w postaci 5 pinowego złącza z wyprowadzonymi sygnałami.
    Honda accord 1.8 '99 - nie moge polaczyc sie z HDS (Honda Interface Module)

    Uploaded with ImageShack.us
    pin 1 ==> DLC (RxD/TxD)
    pin 2 ==> DIAG-K (ABS Control unit)
    pin 3 ==> DIAG-L (ABS Control unit)
    pin 4 ==> +12V
    pin 5 ==> MASA

    Adapter który zrobiłem ma następujące połączenia z gniazdem OBD2
    pin 1 połączony z OBD pinem 7
    pin 2 połączony z OBD pinem 6
    pin 3 połączony z OBD pinem 14
    pin 4 połączony z OBD pinem 16
    pin 5 połączony z OBD pinem 4 i 5

    HDSa sprawdzałem i jest sprawny, czy ktoś może pomóc jak uzyskać połączenie z tym autem, próbowałem tez ELM ale tez bez skutku.
  • #2
    Szagi27
    Level 12  
    Wymigaj może to pomoże.
  • #3
    grzegorz1982
    Level 10  
    Szagi27 wrote:
    Wymigaj może to pomoże.
    Co masz na myśli ?
    Jesli chodzi Ci o zworke i odczyt kodów błedów to działa ale ja chce podłaczyc sie HDS-em.
  • #5
    grzegorz1982
    Level 10  
    Jak masz tylko kostkę 5 pinową to żadnym innym urządzeniem jak HDS nie podłączysz plus do tego adapter 5 pin na obd2. Próbowałem rożnych kombinacji i nie udało mi się, pozostaje tylko ASO.
    Jak chcesz odczytać kody błędów to zwierasz dwa piny ze sobą w kostce 2 pinowej i odczytujesz na podstawie mrugnięć "check-a:
  • #6
    pjotreq
    Level 10  
    Witam,
    mam Hondę Accord '96 2.0TDI (z silnikiem Rover'a) i te same złącza (5pin i 2pin) i chciałem sobie właśnie odczytać kody, ale niestety nic nie mrugał check. Czy na pewno tak się robi że zwiera się te 2 piny w 2pinowej a w 5pinowej nic?
  • #7
    hekatek
    Level 14  
    Witam,
    Odświeżam temat, czy uporaliście się z problemem, ja gdzieś wyczytałem że trzeba połączyć środkowy pin z skrajnym brązowym w pięciopinowym gnieździe lecz też nie jestem pewien, dziś będę robił próbę. Byłbym wdzięczny gdyby ktoś potwierdził że to na pewno tak się robi.

    Panowie i Panie, podpowie ktoś skąd ma wychodzić tak kostka 5pinowa? szukałem u siebie i mam 2 kostki 2pinowe niebieskie, jedna na słupku od prawej a druga na środku schowka, w której mam zewrzeć zworki żeby odczytać błędy? czy może powinna gdzieś indziej być 5pinowa?

    Moja honda to 93r 2.0B+G. iLS
  • #8
    Horse5
    Level 15  
    Kostka 5pin znajduje się razem z kostką 2pin w jednej osłonie gumowej, kostki są od strony pasażera najczęściej w prawym górnym rogu za plastikiem łączącym deskę z progiem auta. To nie prawda że tylko tester fabryczny diagnozuje, można zdiagnozować także carmanscan, asianconnect, oraz g-scan. Posiadam zarówno hds jak i carman szybciej i łatwiej carmanem.

    Dodano po 5 [minuty]:

    W bardzo starych hondach nie ma 5 pinowej kostki a jedynie podwójne na zworkę. Najczęściej występuje także oddzielna kostka do diagnostyki samego zapłonu, modułu zapłonowego i aparatu znajdująca się przy aparacie.
    W niektórych Hondach (Preluda z tego co pamiętam) kostka diagnostyki jest wpięta w uchwyt znajdujący się centralnie na tunelu za konsolą środkową, bardzo kiepski dostęp tylko od tyłu.
  • #9
    hekatek
    Level 14  
    Dzięki za odp, podejrzewam że u mnie jest jedynie 2pinowe złącze bo nigdzie nie mogę znaleźć 5pinowego, z słupka wychodzi mi jedynie 2pinowe niebieski, pewnie przez nie mam wykonać samodiagnostykę. Dzięki za odp.
  • #10
    grzegorz1982
    Level 10  
    Horse5 wrote:
    Kostka 5pin znajduje się razem z kostką 2pin w jednej osłonie gumowej, kostki są od strony pasażera najczęściej w prawym górnym rogu za plastikiem łączącym deskę z progiem auta. To nie prawda że tylko tester fabryczny diagnozuje, można zdiagnozować także carmanscan, asianconnect, oraz g-scan. Posiadam zarówno hds jak i carman szybciej i łatwiej carmanem.

    Dodano po 5 [minuty]:

    W bardzo starych hondach nie ma 5 pinowej kostki a jedynie podwójne na zworkę. Najczęściej występuje także oddzielna kostka do diagnostyki samego zapłonu, modułu zapłonowego i aparatu znajdująca się przy aparacie.
    W niektórych Hondach (Preluda z tego co pamiętam) kostka diagnostyki jest wpięta w uchwyt znajdujący się centralnie na tunelu za konsolą środkową, bardzo kiepski dostęp tylko od tyłu.

    To w takim razie jak udało Ci się uzyskać połączenie HDS-em luba carmanem to możesz zdradzić schemat przejścówki 5 pin na OBD2 ?
  • #12
    grzegorz1982
    Level 10  
    Połączenie z linku nie działa, najlepiej jak by Horse5 napisał jaki to ma adapter ze udało mu sie uzyskać połączenie.
  • #13
    Horse5
    Level 15  
    W hondzie Pin 1-nic, 2-linia K, 3-linia L, 4-Zasilanie 12v , 5-Masa Oczywiście żeby nic nie spalić należy sobie sprawdzić kontrolką gdzie są zasilania w kostce hondy.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Pierwszy post ma błąd bo pin 7 to linia K a pin 15 linia L więc adapter wykonany źle na pinach 6 i 14 nic dziwnego że się nie łączy, Poza tym interfejs ELM...nie skomentuje do czego się nadaje..kupujecie badziew bo na allegro pisze że diagnoza honda albo ford za 100zł.. tak naprawdę 70% diagnoz elm bez wiedzy praktycznej to tylko zwiększanie sobie kosztów naprawy.
  • #14
    grzegorz1982
    Level 10  
    Tylko z tej Twojej rozpiski nic nie wynika, bo tego tez próbowałem a mianowicie pin 2 i 3 służą do diagnostyki ABS a nie ECu jedyny pin który jest połączony bezpośrednio z ECU to pin pierwszy a Ty napisałeś ze jest pusty. Po tych liniach L i K nie udało mi sie połączyć z kompem jak posiadałem HDS, obecnie go sprzedałem gdyz był bezużyteczny i pozostał mi tylko ELM ktory wiadomo do czego słuzy