Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ogrzewanie postojowe - co wybrać

ozimos 26 Lip 2011 13:33 6760 5
  • #1 26 Lip 2011 13:33
    ozimos
    Poziom 9  

    Witam.
    Co prawda do zimy jeszcze daleko ale powoli zacząłem się już rozglądać za jakimś używanym ogrzewaniem postojowym do swojego auta (corolla rocznik 2000 benzyna). Na allegro jest tego sporo (różne modele, różny stan, instalacje kompletne bądź tylko poszczególne elementy) ale ja nie wiem jaki model wybrać itd. poza tym, że ma być analogowe.
    Rozglądając się na stronkach internetowych zakładów zajmujących się tym wychodzi, że powinienem wybrać np. ThermoTop E o mocy 4,2kW. Jest on polecany również do nieco większych autek niż moje więc teoretycznie powinien być ok. Na allegro jednak jest mało takich egzemplarzy. ale coś tam znalazłem. Gdzieś na forum wyczytałem, że wersja E różni się od C tylko tym, że dmuchawa silnika nie pracuje na 100% i mniej zasysa powietrza do komory spalania.
    Sporo jest natomiast wersji ThermoTop V ale z tego co czytałem te są w większości na CAN. Poza tym jest też trochę Z/C oraz starszych BW. Większość z mercedesów albo bmw.
    Jaki model wybrać??
    Na co zwrócić uwagę kupując używany zestaw?? Czego się wystrzegać??
    Czy warto wogóle pchać się w używkę??
    Bardzo proszę o jakąś pomoc w wyborze zestawu w rozsądnej cenie. Mogą być jakieś propozycje z allegro (przykładowe), żeby było wiadomo o czym mowa.
    Pozdrawiam


    Moderowany przez Błażej:

    3.1.18. (10.11) Zabronione jest publikowanie informacji do źródeł, które po pewnym czasie wygasają (publikowanie odnośników do stron o charakterze krótkotrwałym).
    Coś niejasnego?

    1 5
  • #2 18 Paź 2011 23:03
    gn000
    Poziom 11  

    Szkoda że nikt nie zabrał głosu, bo teraz ja zaczynam się interesować tematem ale dla diesla, jak na razie zastanawiam się czy jest tam potrzebna pompa paliwa ? A co kolega ustalił dla swojego samochodu ?

    0
  • #3 20 Paź 2011 11:06
    ozimos
    Poziom 9  

    No niestety nie jest tak łatwo uzyskać jakąś pomoc na elektrodzie. Trzeba zadawać bardzo konkretne pytania, no ale jak to zrobić jak się jest laikiem. A jak się palnie jakąś głupotę to ci powiedzą, że nie powinienem się za to zabierać bo nić nie wiem. I tak koło się zamyka. Po to poprosiłem o linki z allegro gdyż jest to najłatwiejsza forma pokazania tego o czym mowa. Trochę szkoda bo ewentualnie można by zamieścić screen'y z tych aukcji i jako kompedium na temat używek mogłoby być.

    gn000 w wolnym czasie szukałem jakiś info na temat ogrzewania postojowego. Przede wszystkim musisz szukać wersji analogowej czyli takiej, która działa po podłączeniu +12V. Ten drugi rodzaj jest podłączany do szyny CAN i jeżeli nie trafisz takiego, który był montowany w twoim modelu (nie wiem czy silnik i inne elementy też muszą się zgadzać) to go nie uruchomisz.
    Modeli jest trochę na allegro. Starsze BW-50 i DW-50 (benzyna, diesel), mają one pompkę wody i paliwa zintegrowane w sobie oraz mały zbiorniczek na paliwo. Na forach piszą, że te webasta trochę łatwiej się instaluje. Niektórzy jednak piszą, że to już są jednak stare urządzenia i lepiej kupić nowsze.
    Nowsze to Thermo Top E lub C lub T(albo S nie pamiętam dokładnie). Są to te same urządzenia różniące się tylko oprogramowaniem sterowania przez co maja większą lub mniejszą moc. E (economy) to 4 lub w tych jeszcze nowszych 4,2kW. C (comfort) 5 lub 5,2kW itd. Dobór zależy przede wszystkim od wielkości silnika czyli od ilości płynu chłodniczego w układzie. W drugiej kolejności zależy od wielkości przedziału pasażerskiego. Jak pytałem w serwisie to do małych silników w samochodach typu avensis spokojnie wystarczy wersja E. We wszystkich thermo Top'ach potrzebna jest pompa paliwa i pompa wody. Pompe paliwa powinno się wpinać miedzy bak a pompę paliwa do silnika. W większości samochodach pompa paliwa jest w baku więc trzeba zamontować nowe ujęcie paliwa w deklu od baku. Można takie kupić (ok. 100zł) w necie, allegro lub w punktach gdzie zakładają webasto, bądź samemu zrobić. Na allegro są jeszcze dostępne Thermo Top Z/C czyli dogrzewacze o mocy C czyli 5 lub 5,2KW. Można z nich zrobić pełnoprawne ogrzewanie postojowe choć jak pytałem w serwisie powiedzieli mi, że zdarzają się wyjątki.
    Pozostałe elementy czyli wiązka, zegar sterujący bądź centralka i pilot, przekaźnik do sterowania dmuchawą (raczej w nowszych autach lub z climatronikiem) no i oczywiście węże do podłączenia się do układu wodnego oraz paliwowego. Do paliwowego polecane są z tekalanu. Montaż to jak pytałem w paru punktach od 1000zł jak masz wszystkie części. W tym masz test urządzenia. Dla mnie trochę dużo zwłaszcza, że można trafić cały zestaw poniżej tej kwoty.
    To tyle jakbyś coś jeszcze chciał to pisz.

    0
  • #4 20 Paź 2011 12:49
    gn000
    Poziom 11  

    Dziękuję za info, mam dwa samochody w jakich chciałem to zamontować, oczywiście najpierw pierwszy dla testu potem drugi. Znalazłem nawet firmę jaka może mi to zamontować (taki z demobilu) zapytam ich czy mogę a następnie zamieszczę do nich kontakt. Co do umiejętności to wydaje się że dam sobie rade jednak nie mam gdzie tego wykonać (taki szczegół).

    Mam natomiast jedno konkretne pytanie bo nigdy nie widziałem tego w akcji, mam tylko wizję działania i coś tam słyszałem... czyli uruchamiam to pilotem powiedzmy widzę samochód jest zaszroniony, powiedzmy że lekko przysypany śniegiem, daję mu czas powiedzmy 20-30 minut na co mogę liczyć po tym czasie ? Czy w kabinie jest ciepło, czy szyby są roztopione ? czy jest śnieg ?
    Czy moje oczekiwania nie są zbyt duże ?

    0
  • #5 21 Paź 2011 16:51
    ozimos
    Poziom 9  

    Z tego co na forach piszą to jeżeli nie ma mrozów -30 to w ciągu tych 20-30minut webasto zagrzeje silnik do ok 80 stopni. W trakcie grzania jak już osiągnie odpowiednią temp. włączy dmuchawę z ciepłym powietrzem. W środku będzie ciepło a szyby nie będą zamarznięte. Czy stopi cały śnieg?? Tego nie niem, zależy ile śniegu będzie leżało na szybie ale na pewno szyba nie będzie zamarznięta i wystarczy, że użyjesz wycieraczek ewentualnie jak śniegu będzie bardzo dużo to go zgarniesz ale nie musisz skrobać. Tu masz filmik jak to działa:
    http://www.youtube.com/watch?v=3_bVUk51sxk

    0
  • #6 21 Paź 2011 21:28
    l3l0
    Poziom 16  

    tak. webasto grzeje do 80 stopni przy 40 stopniach zalacza wentylator w kabinie ... wg webasto temperastura przed wyjsciem z auta ustawiona na max (hi) i wentylator na 1 bieg ( jezeli sa 4 lub 4 kreski w audi itp) i nawiew przednia szyba ... uwierz nie beda zamarzniete :)

    0