Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dobór kolumn do powermiksera

26 Lip 2011 15:05 1395 14
  • Poziom 9  
    Witam
    Stoję nad dylematem doboru kolumn do powermiksera (zespół grający na imprezach). Napisze swoje przemyślenia. Jeśli coś nie tak, proszę o poprawki.

    Posiadam power 350W na stronę, 4 ohm.

    Opcja pierwsza:
    Kolumna 600W, 4ohm (2 x 12" + horn).
    Tu się zastanawiam czy te 600W to nie za dużo.

    Druga opcja:
    Kolumna 300W, 8ohm (satelita)
    Subbas 700W, 8 ohm
    Razem spięte dają 4 ohm, ale co z Watami? Nie wiem czy to się jakoś łączy itp...
    Ponadto, nie wiem czy można, a jeśli tak, to w jaki sposób złączyć dwie takie satelity z jednym subbasem.

    Poradzcie cos, proszę.
  • Poziom 18  
    Po pierwsze, co to za powermikser. Po drugie, jakie masz fundusze? A po trzecie polecam ci zestaw 2x LDM PXP-315/4.Do tego wzmacniacza bedzie jak znalazl. Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Powermikser to dobry, stary, angielski Studiomaster Vision 16.
    Fundusze nie sa zbyt "rozlegle": chcialbym sie zmiescic powiedzmy w 3000 PLN.
    LDM - Szczerze o tych kolumnach myslimy :)
  • Poziom 31  
    No to ja dodam tylko od siebie ze tez jestem za ta opcja z ldm. Bo owszem mozna wybierac kombinowac ale nie koniecznie wyjdzie z tego cos dobrego.
  • Poziom 43  
    Przede wszystkim napisz co będzie podłączone do tego powermiksera.
    Moc kolumn nie ma wpływu na pracę wzmacniacza, tak więc możesz bez problemu zastosować kolumny o większej mocy.
    Nie polecam PXP-315 - będzie dziura w paśmie.
    Jeśli kolumny będą nagłaśniać całą kapelę, łącznie z basem i bębnami, to polecam Wharfedale DLX-153.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 31  
    No i tak to jest wlasnie w pomocy na elektrodzie. Jak glosowanie 2do1 heh. To moze system 2+2? Bo fakt jak to ma byc dla zespolu to jednak lepiej zainwestowac niz potem narzekac "oj cos malo dzwieku"itp
  • Poziom 22  
    DjMapet napisał:
    Jeśli kolumny będą nagłaśniać całą kapelę, łącznie z basem i bębnami, to polecam Wharfedale DLX-153.

    Ale te paczki są 8ohm Kolega musi mieć 4 :) Przede wszystkim jeżeli mają to być kolumny pełno pasmowe z dostatecznym dołem to muszą być na głośniku 15" +horn. Ta Kolumna 600W, 4ohm (2 x 12" + horn) nie zapewni wam dostatecznie dołu. PXP-315 jest dosyć starą kolumną i trochę nie za ciekawie brzmi. Może kolejna propozycja GVP515B/4:)
  • Poziom 31  
    jazzbas istnieje jeszcze opcja by miec i dwie kolumny np.szerokopasmowe plus bas. Wtedy tak subbas kupujesz 4ohm ok 400watt ale o dosc duzej sprawnosci a jako nadstawki 8omowe na szerokopasmowych plus jakis driverek spiete rownolegle dadza ci 4ohmy i niech maja okolo 200watt wtedy moc wzrosnie do odpowiednich dla tego powermixera. Co do filtra dla basu to przy tej mocy mozna od biedy zastosowac pasywny i ewentualnie jak masz mozliwosc to korekcja na wyjsciu z tego powermixera wtedy wycinasz dla tego kanalu wszystko od 150hz w gore.
  • Poziom 22  
    No ta tylko w tedy leci wszystko mono :D to taka trochę przekąbinowana metoda co nie znaczy że nie skuteczna. Ja jednak bym coś kupił po normalnemu, czyli 2 odpowiednie paczki stereo.
  • Poziom 31  
    A kiedy na scenie,na imprezach jest stereo?ot dwie strony ale raczej niemasz odczuwalnego tego gdzie co jest,a tu w dodatku ma to byc dla zespolu i napewno jak graja na swoich instrumentach to powinni miec swoje naglosnienie jakies piece,monitory,odsluchy itp.wiec to sie pomija ale mozna zrobic panorame tylko czy jak sie wybiera grac albo nie bo to bo tamto a niema sie na czym to to wazne?
  • Poziom 9  
    Może dodam, że w zdecydowanej większości przypadków będą nagłośnione cztery wokale i klawisze ewentualnie gitara elektroakustyczna. Raczej rzadko bębny z basem i gitarami. Więc może nie trzeba się skupiać na dolnym paśmie a tym samym pójść w kierunku kolumn, które raczej oddadzą pasmo wokalu, czyli kolumny zbudowane na 12-calowych głośnikach ??
  • Poziom 31  
    Tak bo 12tka to kompromis miedzy dobrym odtwarzaniem srednicy nawet i niskiej a mozliwoscia wyzszego ciecia drivera,w przypadku zastosowania szerokopasmowego glosnika tu sprawa jeszcze sie ulatwia bo wtedy odciecie zwrotnicy plasuje sie zupelnie wysoko. Stx ma takie paczki to sa chyba pa400 i one by dla was byly ok. Do tego subbas 4ohm 400watt np.kupic obudowe odpowiednia pod glosnik ktory sie zaplanowalo albo zrobic takowa bude.
  • Poziom 16  
    Witam
    Popieram kolegę Dj Mapet, jestem 100% pewny, że Wharfedale Seria LX - 15 lub DLX - 15 załatwią Wam całą sprawę. Gwarancja zadowolenia.
    Wharfedale są i 4 i 8 ohm.
    pozdrawiam
    Stary Klezmer
  • Poziom 43  
    jazzbass napisał:
    Może dodam, że w zdecydowanej większości przypadków będą nagłośnione cztery wokale i klawisze ewentualnie gitara elektroakustyczna. Raczej rzadko bębny z basem i gitarami. Więc może nie trzeba się skupiać na dolnym paśmie a tym samym pójść w kierunku kolumn, które raczej oddadzą pasmo wokalu, czyli kolumny zbudowane na 12-calowych głośnikach ??



    W takim razie dołóż do GVP-412S/4.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 9  
    Dzięki DjMapet za konkrety (GVP-412S/4).
    Jeśli jeszcze mógłby ktoś napisać o sowich doświadczeniach z tymi kolumnami porównując starszy sprzęt LDMa, to byłoby super.
    Oczywiście biorę pod uwagę, że za chwilę ojawią się posty z innymi propozycjami :)
    Jak to na forum :)