Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

P 405 DDZ zgasł nagle w czasie jazdy

26 Lip 2011 17:34 1833 5
  • Poziom 16  
    Tak jak w tytule. Peugeot 405 '90 1,9 XU9M (DDZ) z LPG. Wersja biedna - bez elektryki szyb itp. Wyprzedzałem jakiegoś gościa, z nienacka, bez ostrzeżenia położył się obrotomierz. Silnik zgasł totalnie. Dotoczyłem się na pobocza. Pierwsza diagnoza- brak iskry. Wymieniałem niedawno kopułkę z palcem, kable, świece. Sprawdzam. Wszystko przynajmniej pozornie ok. Szukam dalej. Okazuje się że cewka nie daje totalnie WN. Dalej okazuje się że nie dochodzi do niej 12V. Sprawdzam bezpieczniki - wszystkie ok. Ten brak zasilania dał mi do myślenia. Z tego co pamiętam jest tam wspólna linia zasilająca cewkę, wtryskiwacz, regulator wolnych obrotów silnika, pompkę paliwa i pewnie coś tam jeszcze. Posprawdzałem powyższe i żaden z tych elementów nie dostaje 12 V. Próbowałem i na sucho z włączonym zapłonem jak i kręcąc rozrusznikiem. I lipa, napięcia nie ma. Na razie na holu dotarłem... No i pytanie. Co mogło spowodować taką sytuację? Gdzie szukać "winnego" (poza Francją)? Pozdrawiam
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 41  
    Może kable zgniły?Na krótko jak dasz napięcie te to odpala?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 16  
    Pooglądałem kostki itp. i nie widać złych objawów. Podkładając 12V pod cewkę też nie. Teraz pomyślałem o kostce stacyjki. Ale tak nagle w czasie jazdy?
    Na schemacie martwe obwody włącza stacyjka, poprzez przekaźnik "149". Z drugiej strony cewki przekaźnika znajduje się nie masa, tylko ecu. Gdzie siedzi ten przekaźnik? Na tej płytce bezpieczników wewnątrz czy gdzieś indziej? W razie, gdyby okazało się że padł ecu (mało popularny Fenix 1B) można w jego miejsce podłożyć Boscha, M Marelli - które były stosowane zamiast niego?
    Dzisiaj po kontroli wszystkiego co się da, włączeniu "na krótko" tego tajemnego przekaźnika wszystko zagrało, poza zapłonem. Więc chyba definitywnie ecu.
  • Poziom 41  
    Zobacz co wewnątrz ECU steruje przekaźnikiem i prześledź drogę pod względem zimnych lutów.
  • Poziom 32  
    Witam, ecu podaje masy ,na przekaznik pompy i zapłonu itd wyjście masy z pinu 6, sprawdż czy na czujnikach np. temp chłodziwa masz przy odpietej wtyczce 5V, zobacz czy nie urwała się masa ecu, zapłon jest wysterowany masą z ecu więc jak zdechł to nie odpalisz, zobacz jak kol Ireneo pisze luty w ecu toć to francuz i lubi mieć zimne luty, powodzenia.
  • Poziom 16  
    Sprawa okazała się dziwniejsza niż myślałem. Natchnęło mnie, żeby sprawdzić czujnik położenia wału. Omomierz pokazał mi nieskończoną oporność. Czyli prawie o nieskończoność za dużo :). Na szczęście miałem inny w stosie rupieci. Najwyraźniej oryginał; metalowa obudowa (BSH) za diabła nie dawał się wyjąć. Kiedy w końcu się udało okazało się że od strony koła jest wręcz zmasakrowany. Założyłem drugi (Sagem), ale lew nadal nie odzyskał życia. Udało mi się znaleźć nowe ecu (tj. 19-letnie ale działające; 40 PLN) i ożył.
    Mocno zastanawia mnie, co takiego mogło tak uszkodzić ten czujnik i czy jego uszkodzenie mogło uszkodzić ecu? W końcu nie ma tam ani wielkich prądów ani napięć? Czy to po prostu jakiś zbieg okoliczności? Jak będę miał chwilę spróbuję ożywić tamten komputer. Najwyraźniej warto wozić w zapasie ;). Pozdrawiam i dziękuję.