Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel omega a 2.0 pompa paliwa.

GRZESIEK02 26 Lip 2011 21:13 4378 9
  • #1 26 Lip 2011 21:13
    GRZESIEK02
    Poziom 11  

    Witam posiadam omegę a 93r. 2.0 115km , która ma problem z odpalaniem na benzynie odpala dopiero po kilkukrotnym obróceniu się wału oraz brakuje jej siły podczas jazdy, ciśnienie paliwa przed listwą 2bary , ile powinno wynosić? Filtr paliwa ok ,dodam że ze zbiornika dochodzą dziwne odgłosy jakby pompa zasysała paliwo razem z powietrzem(chlipanie) czy to jest wina pompy? Jeśli nie to czego bo jeszcze nie wyjmowałem tej pompy . Czy po przekręceniu zapłonu pompa paliwa powinna chodzić przez chwilę czy dopiero jak rozrusznik kręci? Dzięki za odpowiedź.

  • #2 26 Lip 2011 22:54
    Saper 18
    Poziom 17  

    Kolego ciśnie pompy paliwa powinno wynosić 3bar wg producenta. Musisz wymontować pompkę z zbiornika i dokładnie przyjrzeć się jej i jej przewodom, jeśli jest ok sprać czujnik ciśnieni paliwa przy silniku

  • #3 27 Lip 2011 00:03
    wopor
    Poziom 32  

    Chlipie ta pompa bo jest jej przykro że powietrze pompuje zamiast paliwa :D , zatarłeś pompe bo masz mało paliwa w baku .

  • #4 27 Lip 2011 11:52
    GRZESIEK02
    Poziom 11  

    nie jest możliwe żeby się zatarła bo zawsze było dużo paliwa,który to jest ten czujnik przy silniku ,który mam ewentualnie sprawdzić?dzięki

  • #5 27 Lip 2011 12:23
    ociz
    Moderator Samochody

    Nie ma żadnego czujnika ciśnienia, ale chociaż już wiesz czyich rad nie warto nawet czytać.
    Bywały że pompa była w zbiorniku lub na zewnątrz, w tym drugim przypadku możliwa jest nieszczelność między zbiornikiem a pompą.

  • #6 27 Lip 2011 12:43
    GRZESIEK02
    Poziom 11  

    Znalazłem jakąś instrukcje i tam jest jakiś regulator ciśnienia .Czy pompka powinna chodzić przez chwile po włączeniu zapłonu czy dopiero jak zaczyna kręcić rozrusznik ?

  • #7 27 Lip 2011 15:22
    Saper 18
    Poziom 17  

    Po włączeniu zapłonu pompka podaje paliwo ciśnienie do 3 bar-ów i następnie zawór ją rozłącza ( utrzymuje 3bary w obwodzie). Jeśli ciśnienie spadnie ( np. podczas otwarcia wtryskiwaczy przy rozruchu) pompa znowu się załącza aby utrzymać ciśnienie 3bar.

    Cytat:
    Czy pompka powinna chodzić przez chwile po włączeniu zapłonu czy dopiero jak zaczyna kręcić rozrusznik ?
    Tak Reasumując tylko przy włączonym zapłonie pompa załącza się podaje paliwo do ciśnienia 3bar i się rozłącza.


    Moderowany przez manta:

    Jeszcze jedna taka porada i będzie miesiąc urlopu od pisania,
    dzisiaj ostrzeżenie.

  • #8 27 Lip 2011 17:38
    ociz
    Moderator Samochody

    I znów bzdury piszesz. Żaden zawór nie rozłącza pompy, pracuje cały czas wtedy kiedy silnik kręci, i tylko wtedy.

  • #9 27 Lip 2011 19:28
    Saper 18
    Poziom 17  

    ociz napisał:
    I znów bzdury piszesz. Żaden zawór nie rozłącza pompy, pracuje cały czas wtedy kiedy silnik kręci, i tylko wtedy.

    Mowa o zaworze przelewowym jeśli chodzi ci oto, w instrukcji serwisowej jest otym mowa

  • #10 27 Lip 2011 21:45
    GRZESIEK02
    Poziom 11  

    W moim przypadku pompka chodzi tylko jak silnik kręci lecz kiedyś pompowała do odpowiedniego ciśnienia na wł. zapłonie i się rozłączała a teraz nie i nie wiem czemu, przynajmniej wiem ze musi być 3bar-y .Dzięki za pomoc.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME