Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Szukam diod BOSCH 0465-115 z alternatora samochodu BMW 540.

26 Lip 2011 21:22 3060 20
  • Poziom 8  
    Szukam diody oryginału lub zamiennika BOSCH 0465-115 i BOSCH 1486-116

    Dodatkowo kilku słów na temat : dlaczego ciągle palą się w moim alternatorze ?
  • Poziom 43  
    A jak często się palą? Jeśli bardzo często to powodem może być znaczne przeciążenie lub nawet uszkodzenie w instalacji.

    I co to za alternator? W czym siedzi?
  • Poziom 8  
    Alternator jest z BMW 540i E39 jest to sprzęt chłodzony "wodą" wpięty w obieg chłodzenia auta. Rok temu spaliła się oryginalna dioda , jedna wymieniłem padła znowu wymieniłem ale wszystkie starczyło na pół roku, spaliła się znowu jedna, wymieniłem i zjarały się dwie. Mam wrażenie że są po prostu za słabe do tego alternatora a mie mogę znaleźć takich samych jak oryginał.
    0465-115 i 1486-116 z BOSCHA
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    ok 13 mm czyli 1/2 cala
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    wszystko pasuje tylko że często pada, nie znam wartości oryginału bo symbole ktore podałem nie istnieją w google
  • Poziom 8  
    diody są na wcisk a radiatorem jest cały korpus alternatora chłodzony cieczą :) coż kupie dzisiaj diody i będę sprawdzał już na zmontowanym alternatorze jak zachowuje się napięcie w aucie przy kolejnych odbiornikach może to coś da :(
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    ze średnicą to poradzę ale jak teraz oglądam diody zdemontowane to pod spodem jest miejsce np na pastę do radiatorów ciekawe czy taka do procesora poradziła by sobie ?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    U mnie palą się, tak jak by były przeciążone , kupiłem 70A , już zmontowałem alternator (150A ) i jutro będę go montował. Nadal nie znam wartości oryginłu. Dzwoniłem do BOSCH-a w Warszawie ale uzyskałem zero informacji może w piątek coś więcej powiedzą jak dostaną odpowiedź z niemiec.
    W sumie podłącze pod auto interfejs diagnostyczny ustawie wartości rzeczywiste i będę uruchamiał po kolei prądożerne urządzenia i sprawdzał obciążenie alternatora.
    Nie mam na razie innego pomysłu. Diody 3+3 weszły na wcisk ale ten alternator ma przedziwną konstrukcję nie ma radiatorów ani wentylacji wnętrza.
  • Poziom 12  
    Masz może numer z alternatora?
  • Poziom 43  
    01220AA1H0 BOSCH
    01220AA1J0 BOSCH
    012220AA0B0 BOSCH
    012220AA0R0 BOSCH
    012220AA1A0 BOSCH
    0122468015 BOSCH

    Któryś z tych będzie . 150A . Diody min 60A 1/2 cala
  • Poziom 43  
    Są diody nadwymiarowe , 12,87mm ARD9020.
  • Poziom 2  
    Mam ten sam alternator chlodzony ciecza BMW/Land Rover. W moim padla dioda. Nie chcialem uszkodzic wianka laczacego diody wiec przecialem nozki diod. I tak zamierzam zmienic wszystkie. Mam teraz wianek i korpus z diodami osobno. Jedna diode wybilem zeby sprawdzic czy wogole sie da. W czym problem?
    A wiec diody znalazlem. Moge kupic te nadwymiarowe nawet jesli bede musial. Ale nie wiem jak wyjac ta nozke od diody z wianka laczacego. Nozka jest zgrzana z drutem miedzianym a dokladniej pomiedzy dwoma drutami. Probowalem je oddzielic srubokretem ale udalo sie tylko z jedna. Drut miedziany za bardzo sie poddaje i zaczyna uszkadzac. Boje sie zerwac ten drut.
    Znalazlem pelny korpus prostownika juz ze wszystkim ale koszt 250 z dostawa. Same diody to 80. Niestety podejrzewam ze jak kupie pelny korpus to lozysko nie przezyje wyciagania i trzeba bedzie kupowac nowe lozysko wiec koszt rosnie.
    Moge tez kupic diody z wiankiem koszt okolo 160 ale wszystko jest osobno i nie mam pojecia jak polaczyc wianek z dioda bo jest to juz inne rozwiazanie nie na drutach tylko cos z rodzaju blaszki. Robil ktos to juz.

  • Poziom 34  
    jeżeli nie masz pomysłu na mechaniczne oddzielenie , to niech Ci nie będzie żal 250 za ten korpus, bo jak Ci się coś w nim rozpadnie po tygodniu, to będziesz klął przy wyciąganiu...
  • Poziom 2  
    Oto sie nie martwie to tylko 30 minut pelny demontaz i montaz z odpowietrzeniem ukladu chlodzenia. Poza tym te gotowe do zamontowania prostowniki pochodza z Chin. Sam moge je zamowic za 15-20USD ale musze zamowic 200szt. Wiec jaka mam gwarancje ze to bedzie lepsze niz moja robota. W tej chwili mam wsadzony uzywany kupilem go za grosze bo facet srednio wiedzial ile jest wart. Sam mi ta cene zaproponowal to po co mialem go wyprowadzac z bledu. Problem w tym ze moje auto mialo przebieg 160tys a jego 200tys wiec nie wiem jak dlugo podziala. Wczesniej mialem wysylac moj do regeneracji ale skoro mam 4 razy taniej niz regenracja. Auto kupilem tanio do naprawy (nie odpalalo) i idzie na sprzedaz ale mam tez drugie z tym silnikiem i niestety padl w tym tygodniu alternator. To auto tez idzie na sprzedaz wiec zalezy mi na obnizaniu kosztow naprawy szczegolnie ze to BMW X5 z pompowanym zawieszeniem na wszyskie kola. Oczywiscie poduszki uszkodzone a przez to i kompresor. A to razem ze 4tys i jeszcze alternator. Wiec prosze o pomoc skoro juz to ktos robil to musi byc to mozliwe.
  • Poziom 43  
    Kolego jesteś z Tych najbardziej uperdliwych, ''sam wiesz jak naprawić'' ale pojęcia brak.
    WIęc albo wymień tarcze diodową albo na szrocik po next.
  • Poziom 8  
    Kolego, przerabiałem to chyba z 5 razy. Każda próba reanimowania diód, wymiana jednej, wymiana wszystkich nieodmiennie kończyła się lawetą zawsze w najgorszym z możliwych momentów. po prostu auto jeździło miesiąc, dwa po czym padała jedna z diód i klops. Wymieniłem cały alternator i od dwóch lat po problemie.