Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Dioda przy włączniku ogrzewania, załączanie świateł stacyjką

G&P 21 Nov 2004 22:11 1254 3
    G&P
    Level 11  
    Mam Skodę Felicję i niestety przy włączniku ogrzewania tylnej szyby światełko jest praktycznie niewidoczne i często nie wiem czy mam włączone ogrzewanie tylnej szyby czy nie. Pomyślałem sobie, aby zamontować jakąś diodę (np. niebieską), tylko nie wiem jak się do tego zabrać i jak to mam zrobić. Chciałbym również, aby po przekręceniu stacyjki włączały się automatycznie światła, a po zgaszeniu silnika automatycznie się wyłączały, ale żeby była możliwość również ręcznego wyłączenia świateł w razie czego. Przepraszam jeśli ten problem wydaje się wam banalny, ale jestem zielony jeśli chodzi o takie rzeczy, lecz lutownicy się nie boję ;)
    kryststgpom
    Level 25  
    Sposób z diodą jest jak najbardziej praktyczny, do diody musisz dodać rezystor ograniczający prąd około 1kΩ. A co do włączani świateł lepiej jest zamontować jakiś układ, któy sygnalizuje że trzeba włączyć światła oraz wyłączyć, np. jakiś sygnalizator dźwiękowy i do tego kontrolka. Układ przy włączeniu zapłonu załączałby się na krótko, a po wyłączeniu zapłonu sygnalizowałby tak jak tradycyjny sygnalizator przy otwarciu drzwi.
    G&P
    Level 11  
    hmmm, ale jak mam dokładnie to połączyć, tą diodę i rezystor, co i jak, w jakiej kolejności? Jeśli chodzi o światła to mam sygnalizator dźwiękowy, gdybym zapomniał je wyłączyć, ale ja potrzebuję wiedzieć jak zrobić to, aby światła same się załączały po uruchomieniu silnika i same się wyłączały po zgaszeniu silnika, czyli gdy stacyjka jest przekręcone, to zaczynają świecić, a gdy jest wyłączona to przestają świecić.
    djscream
    Level 11