Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B5 1,9TDI 115KM AJM - brak mocy po wymianie filtra powietrza

27 Lip 2011 21:20 18150 24
  • Poziom 9  
    Witam!

    Po wymianie filtra powietrza mam zauważalny brak mocy powyżej 2000 obr (tak jakby nie było turbo).
    Wymieniając filtr odłączyłem wtyczkę od przepływomierza i wyciągnąłem całą obudowę z filtrem - co prawdopodobnie spowodowało usterkę.
    Sprawdziłem też vag'iem czy są błędy - jak się okazało jest jeden 17964.
    Oczywiście po skasowaniu problem z brakiem mocy pozostaje bez zmian.
    Jak można to naprawić w zaciszu własnego garażu?

    Pozdrawiam
  • Poziom 15  
    Podcisnienie podłączyłeś??? do obudowy?
  • Poziom 9  
    jeśli chodzi o ten krótki wężyk - to tak
  • Poziom 19  
    Piny w kostce przepływki sprawdz czy któryś nie złamał się skoro przed wymianą było ok? na uwalonej przepływce ponoć 120km/h i więcej nie jedzie. Błąd się powtarza?
  • Poziom 9  
    Błąd się powtarza po skasowaniu, a z tą prędkością to sprawdzę jutro w drodze do pracy.
  • Poziom 26  
    sobol350 napisał:
    Podcisnienie podłączyłeś??? do obudowy?
    Słucham?? Co miał tam podłączyć?? Tam nie ma żadnego podciśnienia! To jest wyjście ( ATM ) do N75 i N18 na przykład. Nie zamontowanie tego wężyka do filtra nie niesie żadnych konsekwencji a już tym bardziej Brak mocy...

    Dodano po 2 [minuty]:

    A autor tematu to tylko błędy umie czytać widzę, wejść proszę w parametry i już widać jak przepływka ma bić (blok 3) a ile bije,to samo z doładowaniem (blok 11)
  • Poziom 9  
    Sprawdziłem dzisiaj i faktycznie na 3km odcinku prostej nie osiągnął 120km/h (~115)
    a poniżej wklejam screeny z vag-com'a
    ..bieg jałowy:
    Passat B5 1,9TDI 115KM AJM - brak mocy po wymianie filtra powietrza

    ...3i bieg, 3000obr:
    Passat B5 1,9TDI 115KM AJM - brak mocy po wymianie filtra powietrza
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Turbo nie wstaje.Nie spadł przypadkiem wąż od "gruchy"? Jak wywalałeś cały filtr to może przypadkiem spadł.Cieńki gumowy wąż idzie on za silnikiem do turbiny i tam jest wpięty w taka metalową gruszkę sterującą turbiną.
  • Poziom 9  
    a gdzie jest ta "grucha" albo jak wygląda...mam nadzieje że po prostu czegoś nie podpiąłem
  • Poziom 21  
    Przy turbinie jest grucha - do niej dochodzi wężyk podciśnieniowy od n75, przejrzyj wszystkie wężyki podciśnienia , bo może gdzieś spadł któryś z nich.
  • Poziom 9  
    popołudniu rozkręcę raz jeszcze obudowę i popatrzę na tą gruszkę bo jakoś jej nie kojarzę (na google wygląda jak kula owinięta w połowie sreberkiem?)...
  • Poziom 19  
    Nagle turbo wysiadło? Ja mam turbinę uwaloną (AFN) wolniej się rozpędza ale osiągam więcej niż 120km/h . Szukaj tam gdzie robiłeś , może któryś pin się zagiął na przepływce?
  • Poziom 9  
    błąd powraca gdy przejadę kawałek...pewnie gdy osiągnie 2000obr
    (gdzieś wyczytałem, że jeżeli przepływomierz ma uszkodzenie elektryczne to błąd powinien pojawić się od razu po przekręceniu stacyjki, a tak się nie dzieje)
  • Poziom 21  
    To jak powraca to trzeba zacząć od przepływomierza, wyeliminować ten błąd, obejrzeć wtyczkę , a może uszkodziłeś po prostu przepływomierz, nie czyściłeś go przypadkiem?
  • Poziom 9  
    Nawet go nie dotykałem. Wyciągnąłem tylko tą obudowę z filtrem odpiąłem klamry, wyciągnąłem filtr, wysypałem z obudowy liście itp, założyłem nowy i poskładałem wszystko do kupy. Po cichu mam nadzieje że to wężyk od tej gruszki gdzieś się odczepił...popołudniu sprawdzę to na pewno dam znać.
  • Poziom 21  
    Ale zaraz, napisałeś w 1 poście 17964 błąd , i to o ten chodzi który powraca? To jest błąd Nie osiągnięte ciśnienie turbo i nie ma nic wspólnego uszkodzeniem przepływomierza . Wężyk gdzieś spadł . Szukaj
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    To powodzenia w szukaniu, obstawiam, że wężyk spadł w okolicach n75, a nie przy gruszce, ale sprawdź i daj znać.
  • Poziom 34  
    W tym konkretnym przypadku tylko dwaj koledzy piszą mądzrze : ele5 oraz Albus a reszta to pierdoły do potęgi. Albus szybko się kapnął co do przepływki i zaraz poprawił opis i z tym się zgadzam. Obawiam się natomiast, że tang0 nie wie nawet gdzie szukać konkretnego osprzętu silnika i w tym bym upatrywał problemu. Sam chyba sobie nie poradzi, no chyba że się mylę. A wolę się mylić...
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Posprawdzaj jeszcze szczelność tych wężyków, tylko tam szukaj usterki. Zobacz co napisał Kolega powyżej.
  • Poziom 9  
    Już wszystko działa po staremu. Przyczyna spadku mocy widoczna na screenie poniżej. Odpięty był ten najcieńszy przewód przy spodzie.
    Passat B5 1,9TDI 115KM AJM - brak mocy po wymianie filtra powietrza

    Przed testem skasowałem ten błąd i zrobiłem screen'a podczas jazdy - 3 bieg 3000 obr.
    Passat B5 1,9TDI 115KM AJM - brak mocy po wymianie filtra powietrza

    wygląda na to że dwie środkowe wartości nie są odpowiednie.

    Tak czy inaczej wszystkim serdecznie dziękuję za pomoc!

    Pozdrawiam,
    Tang0
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    A nie mówiłem
  • Poziom 9  
    Od mojego ostatniego wpisu czyli od naprawy nic się nie zmieniło.
    Auto działa jak powinno. Czyli problemem nie był uszkodzony przepływomierz, a jedynie rozłączony wężyk.
    Temat zamykam.