Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Multimetr Fluke
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Brak regulacji prędkości w napędzie Apator DML-0025/EJ331

andrzej mojsiejuk 28 Jul 2011 10:37 1513 3
  • #1
    andrzej mojsiejuk
    Level 13  
    Uszkodzeniu uległ tachogenerator w silniku. Po przezwojeniu go i wymianie klatek przez firmę zewnętrzną nie mogę uzyskać regulacji prędkości. po załączeniu napędu zamiast płynnej regulacji silnik startuje prawie z maksymalną prędkością, a po delikatnym przekręceniu potencjometrem staje i zaświeca się dioda C/L na płycie napędu. Czy ktoś może mi coś doradzić w tej kwestii. Może jest dostępny schemat tego napędu.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Multimetr Fluke
  • #2
    Leszek Augustyniak
    Level 19  
    Witam.
    Sprawdź na zaciskach F+ i F-, czy masz napięcie wzbudzenia, jeżeli niema, sprawdź bezpieczniki odpowiadające za wzbudzenie, jeżeli jest, to sprawdź ciągłość obwodu, wpinając się amperomierzem. Układ może pracować bez tachogeneratora, oczywiście nie będzie wtedy dokładnej kontroli obrotów, ale regulacja powinna być płynna. Odłącz więc tacho na próbę.
  • Multimetr Fluke
  • #3
    andrjalo
    Level 20  
    Witam.
    Kolega Leszek błędnie mówi że układ bez tacha będzie pracować prawidłowo ponieważ tacho jest sprzężeniem ujemnym. Można pracować bez tacha ale należy skonfigurować napęd na sprzężenie armaturowe. Bez tacha napęd wejdzie w maksymalne obroty. Bez wzbudzenia silnik nie ruszy a napęd wejdzie w ograniczenie prądowe. Moja propozycja jest taka aby sprawdzić jakie tacho daje napięcie i jak jest ono ok to zamienić polaryzajce tacha.
  • #4
    andrzej mojsiejuk
    Level 13  
    Witam ponownie!
    Problem tkwił w tym jak napisał Leszek w braku napięcia wzbudzania tachogeneratora, lecz zaciski F+ i F- ( u mnie A+ i A-) to jest zasilanie silnika. Bez tacha napęd rozbiega się do max. obrotów i napęd wyrzuca błąd, tak jak
    wspomniał o tym andrjalo.
    Dziękuję za pomoc. Temat zamykam.