Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alcatel OmniPCX Office - TrGp niedostepny

org 28 Lip 2011 12:30 1873 8
  • #1 28 Lip 2011 12:30
    org
    Poziom 2  

    Centrala Alcatel OmniPCX Office. Skonfigurowane połączenia miedzy kilkoma oddziałami firmy w tzw. "grupie biznesowej TP SA" (wybierane przez nr trzycyfrowy).

    Po jednej z burz mieliśmy w jednym z oddziałów firmy awarię sieci telefonicznej. Panowie z TP SA przyjechali na miejsce i wymienili NT-ka, przeprowadzili testy i stwierdzili, że już jest wszystko ok. Po ich wyjeździe okazało się, że nie centrala nie ma dostępu do linii miejskich. Na wyświetlaczu aparatu 4039 pojawiał się komunikat: "TrGp niedostępny".

    Po przełożeniu kabelka w module BRA4 z gniazda 1 do gniazda 2 pojawił się dostęp do linii miejskich. Możliwe jest realizowanie połączeń wychodzących i przychodzących. Niestety, nie działa wybieranie w "grupie biznesowej" przez krótki numer trzycyfrowy (komunikat: "TrGp niedostępny").

    W jaki sposób przywrócić możliwość wybierania krótkim numerem? Domyślam się, że chodzi o przeniesienie ustawień na drugie gniazdo.

    Czy możliwe jest, że burza oprócz NT-ka uszkodziła BRA4? Bo dlaczego nie działa pierwsze gniazdo?

    0 8
  • #2 28 Lip 2011 15:42
    Jack14
    Poziom 37  

    Opisałeś to wszystko po swojemu, a my (ja) oczekuję czegoś więcej np.
    Ile masz tych linii ISDN (zwykłych), a ile pracujących w grupie biznesowej oraz do którego portu karty są włączone.
    ps
    Tak przy uszkodzeniu NT1 możliwe jest również uszkodzenie portu na karcie
    BRA-4.

    0
  • #3 01 Sie 2011 14:02
    org
    Poziom 2  

    Dziękuję za zainteresowanie tematem.

    Poradziłem sobie w ten sposób, że po przepięciu kabla do drugiego portu BRA4 dodałem w OMC linię miejską do grupy linii miejskich w której do tej pory była tylko linia z portu pierwszego BRA. W tej chwili w grupie LM mam dwie linie niedziałającą (1 port) i działającą (2 port).

    Teraz wszystko działa jak przed awarią (rozmowy wychodzące i przychodzące, również te w "grupie biznesowej"). Oczywiście nie działa pierwszy port BRA, ale nie jest i raczej nie będzie w najbliższej przeszłości wykorzystywany.

    --
    Pozdrawiam

    0
  • #4 09 Sie 2011 18:56
    stas3
    Poziom 13  

    Nie chcę zakładać nowego wątku, więc użytkowników systemu Alcatel proszę o odpowiedż na jedno moje pytanie:

    Jakich linii (1-parowych czy 2-parowych) wymagają aparaty Alcatel-Lucent IP Touch 4018/4019, 4028/4029 i 4038/4039 do połączenia z centralowym modułem wyniesionym.

    Pozadrawiam

    0
  • Pomocny post
    #5 23 Sie 2011 15:21
    Proximo
    Poziom 12  

    Telefony 4019, 4029, 4039 wykorzystują 1-parową linię telefoniczną (cyfrową), ale 4018, 4028, 4038 i 4068 to są telefony IP i komunikują się z centralą poprzez sieć ethernet.

    0
  • #6 23 Sie 2011 21:05
    stas3
    Poziom 13  

    Proximo bardzo dziękuję za info. W związku z wymianą centrali Siemens na Alcatel muszę ustalić zares rozbudowy sieci. Pozdrawiam

    0
  • Pomocny post
    #7 24 Sie 2011 11:56
    Proximo
    Poziom 12  

    Jak robisz rozbudowę sieci to warto dodać, że telefony IP są zgodne z technologią PoE (Power over Ethernet), IEEE 802.3af. To wygodniejsze niż stosowanie oddzielnych zasilaczy do każdego telefonu, mają także wbudowany taki mini hub, tak aby dały się włączyć pomiędzy gniazdo Ethernet, a PC. Dzięki temu nie musimy szukać dodatkowego punktu do podłączenia telefonu. Obsługują sieć 1Gb.

    0
  • #8 24 Sie 2011 18:03
    Jack14
    Poziom 37  

    No i o licencjach trzeba pamiętać !

    0
  • #9 24 Sie 2011 20:46
    stas3
    Poziom 13  

    Proximo - dzięki za szczegóły, ale te problemy są już po stronie obsługi centrali macierzystej (nowa centrala ma być 300NN modułem wyniesionym centrali macierzystej).
    Mnie dotyczą tylko sprawy sieciowe - przynajmniej narazie.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo