Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Golf II - wymontowanie stacyjki - pomocy

22 Nov 2004 00:19 26583 16
  • Level 2  
    Witam
    Prosze o pomoc w wymontowaniu stacyjki w VW Golf II poniewaz nie bardzo wiem jak to zrobic :( Wlamali mi sie do auta i uszkodzili stacyjke tak, ze teraz nie da sie kluczykiem przekrecic, wiec trzeba ja wymienic, a zalaczyla sie blokada kierownicy wiec odpalenie "na krotko" nie zda egzaminu i bez wymontowania sie nie obejdzie. Prosze wiec o to zeby ktos kto wie jak to zrobic napisal mi dokladnie jak to zrobic po kolei w tym aucie, bo probowalem sie temu przyjrzec ale nie wiem czy trzeba kierownice odkrecic czy co dokladnie?
    Prosze o pomoc i z gory DZIEKUJE
    pozdrawiam
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 2  
    Niech ktos napisze, przeciez napewno ktos wie jak to zrobic, nie wierze ze nikt z Was nie wie ;( Pomozcie prosze czlowiekowi ktoremu wlamali sie do auta i musi sam sobie poradzic :(
  • Level 34  
    Mam opis jak zdemontować stacyjkę ale jak nie jest "zatrzaśnięta" blokada. A Ty masz zablokowaną kierownicę więc chyba oprócz demontażu trzebaby było rozwiercać ją aby wyjąć cylinder.
    Jak chcesz mogę przepisać opis.
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 17  
    jak masz całą nową to w starej rozwierc srubę (bo powinna być bez łba)
    i ją rozegnij na maxa. Najpierw ściągnij kierownice i kombajn(wyłacznik zespolony).
  • Level 34  
    Przepisałem :)

    1.Wymontować koło kierownicy.
    2.Wykręcić śruby i wyciągnąć dolną osłonę kierownicy.
    3.Wykręcić 3 śruby i wyciągnąć wyłącznik zespolony.
    4.Za pomocą klucza do śrub z łbem o gnieździe sześciokątnym odkręcić śrubę zaciskową zabezpieczającą zamek blokady kierownicy.
    5.Podważyć i wyjąć podkładkę zabezpieczającą z wewnętrznej kolumny oraz wyjąć sprężynę i pierścień kontaktowy.
    6.Odłączyć wtyczkę z przewodami elektrycznymi i wyciągnąć zamek blokady kierownicy z górnej części kolumny razem z górną osłoną. Należy pamiętać, aby kluczyk wyłącznika zapłonu był włożony do zamka po tp, żeby blokada była zwolniona.
    7.Wykręcić śrubę i wyciągnąć wyłącznik z obudowy zamka blokady.
    8.Aby wymontować cylinder zamka, należy wywiercić otwór o średnicy 3 mm w miejscu pokazanym na rysunku. Nacisnąć na kołek sprężysty i wyciągnąć cylinder.
    9.Ponowny montaż przebiega w odwrotnej kolejności niż demontaż, ale należy wymienić podkładkę zabezpieczającą na nową i wcisnąć ją całkowicie na ogranicznik, podtrzymując jednocześnie dolny koniec kolumny.
  • Level 17  
    Zawsze wcześniej możesz rozwiercić bębenek stacyjki trochę niżej (2mm) jak zapadki na długość kluczyka tak, aby wypadły zapadki (wiertło ok. 6mm)., Jeśli ci się uda to nie będziesz musiał koła kierowniczego ściągać.
  • Level 2  
    Dzieki wielkie za odpowiedzi, chociaz w moich warunkach - chodnik przed akademikiem - nie wiem czy dam rade to zrobic bo bedzie problem z uzyciem wiertarki :(
    Mam jeszcze prosbe do Ciebie zodiak318 czy moglbys mi przeslac ten rysunek o ktorym mowa w opisie demontazu?
    Moj mail to: tomaszb08(malpa)interia.pl
    Dzieki
  • Level 34  
    Rysunek do którego odwołuję się w tekscie to ten z załącznika, inny niestety nie był załączony.
  • Level 2  
    Ale z jakiego zalacznika bo nie wiem co dokladnie masz na mysli piszac "ten z zalacznika" i nie wiem gdzie go znalezc?

    Oki juz widze nie wiem dlaczego wczesniej tego nie bylo :)
  • Level 34  
    Do zdjęcia stacyjki potrzebny jest specjalny ściągacz. W amatorskich warunkach zadanie nie do wykonania.
  • Level 13  
    [quote="zodiak318"]Przepisałem :)


    8.Aby wymontować cylinder zamka, należy wywiercić otwór o średnicy 3 mm w miejscu pokazanym na rysunku. Nacisnąć na kołek sprężysty i wyciągnąć cylinder.

    pod akademolem te dasz rade, natniesy brzeszczotem staczjke zamiast ja wierci. Potem mozesz zalozyc nowy zamek. material stacyjki to alu wiec nie bedzie ciezko
  • Level 17  
    Zapomniałem dodać, że jeśli byś rozwiercał zapadki to potem trzeba przekręcić byle śrubokrętem tak by cofła się zapadka, a potem to już banał. Nie próbowałem na golfie, ale był brany pod wiertarkę fiat i skoda. Sam kiedyś w ten sposób łapałem plusy i piątki z zachowania rozbrajając zamki w szkolnych klasach, które sam zatykałem szpilkami (mam nadzieje, że starzy nauczyciele nie czytają tego :sm15: ). Zawsze mnie wołali, bo woźny jak rozwalił to i zamek cały do kupienia i drzwi do remontu.
  • Level 13  
    jak juz napisali moi przedmówcy POTRZEBNY JEST ŚCIĄGACZ.bez niego ani rusz. Trzeba sprasowac tulejke z wielo klinem!!!
  • Level 17  
    nieprawda!!! dzisiaj zmieniałem kostke w stacyjce i wyciągałem całą oś kierownicy, (łatwizna, jedna śruba Φ8 przy pedałach) a jak kolega crowtb ma nową stacyjkę ,to w starej wystarczy jak odkręci śrubę i mocno rozegnie stacyjkę
    zresztą pewnie już ją dawno zmienił
  • Level 13  
    witam.
    Widzę że ilu użytkowników tyle opinii na temat demontażu stacyjki jedni mówią że potrzebny jest ściągacz inni o tym nie wspominają . I wszyscy mają racje, ponieważ są 2 typy kierownicy i wałka w golfie II, dlatego tak ważne jest podanie roku samochodu. Ta informacja rozwieje problem np: czy potrzebny ściągacz ? czy nie?

    pozdr.
  • Level 13  
    bez ściągacza też można ściągałem przejściówkękierownicy w golfie za pomocą klucza 32( bynajmniej nim nie kręciłem) oraz młotk 1,5 kg zwykle wystakczają 2 strzały w klucz i przejściówka jest nasza