Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rover 416 1,6 LPG Stag 300 - kilka pytan

28 Lip 2011 19:31 7146 8
  • Poziom 28  
    Witam
    Potrzebuje żeby ocenić montaż mojej instalacji gazowej. Była zakładana w dość dobrym zakładzie 4 lata temu, ale kilka rzeczy mnie zastawania.
    Samochód to Rover 416 1,6 si z 96r. Instalacja to 4gaz (to samo co stag 300) Reduktor Zavoli zeta, wtryskiwacze Valtek 1 Om.
    Do rzeczy:
    1 Czy wężyki miedzy wtryskami a kolektorem nie powinny być idealnie równe? U mnie nie są i jak pytałem gaziarza to powiedział, że jest na to korekta w programie i że jest ok - prawda czy fałsz?
    2 Czytałem ze wtryski powinny być ustawione pionowo - ze to dal nich najlepsza pozycja, u mnie nie są, a mogły by być bo jest na tyle miejsca - warto zmienić ich pozycje?
    3 Filtr gazu mam zaraz przed listwa i dość mocna nagrzewa się od silnika - szkodzi czy nie przeszkadza?
    4 Parownik jest na równi z najwyższym punktem układu chłodzenia (chodzi o odpowietrzanie) Przeszkadza to, czy nie ma znaczenia?
    5 Rurka zasilająca z gorącym płynem jest wpięta w dolna cześć parownika, a wyjście zimnego płynu jest tym górnym wyjściu. Zaznaczyłem to na foto kolorem czerwonym- gorący, niebieski- zimny - nie powinno być odwrotnie wpięte?
    6 Czujnik temperatury na reduktorze jest wkręcony w punkcie 2 - nie powinien być w punkcie 1 ? (kiedyś tam był ale sie urwał i tu mi wkręcili)
    7 czy rurka która idzie od mapsensora zaznaczona żółtym kolorem powinna być tak długa ? U mnie ma ok 80 cm i jest zawinięta.. Czy jej długość ma znaczenie?
    8 Do listwy wtryskiwaczy z jednej strony dochodzi rurka z gazem a z drugiej jest zaślepka - czy nie powinno to być podpięte do mapsensora, albo jeszcze czegoś innego?
    To tyle pytań - jeśli jeszcze ktoś zauważy jakaś nieprawidłowość z fotek to będę wdzięczny za ich wskazanie
    pozdrawiam
    Rover 416 1,6 LPG Stag 300 - kilka pytan Rover 416 1,6 LPG Stag 300 - kilka pytan
  • Poziom 28  
    1. Wężyki powinny być równe i warto do tego dążyć. Nie znam tego programu więc co do reszty nie wiem.
    2. ?
    3. Nie przeszkadza.
    4. Ma znaczenie ale w tym przypadku jest ok.
    5. Nie ma znaczenia. Obieg i tak jest wymuszony.
    6. To nie przeszkadza. Ważne, że mierzy temperaturę.
    7. W zasadzie im krótsza tym lepiej.
    8. Zamiast z parownika do mapsensora powinna iść rurka z listwy wtryskiwaczy (z zaślepki).
  • Poziom 28  
    2 pionowo czyli wylotem w dol
    Program do obslugi to AC Gas Synchro
    8 Czyli wyprowadzić od listwy rurkę i do czujnika ale w które miejsce? A to co pozostanie zaślepić?
  • Poziom 34  
    Przewód podciśnienia powinien łączyć mapsensor, reduktor i kolektor ssący jako miejsce wtrysku ( albo dwa przewody prowadzące ostatecznie do tego samego), od biedy może to być listwa, długość rurki nie ma znaczenia, nic nią nie płynie , przekazuje tylko wartość ciśnienia odniesienia. Pionowo zainstalowany wtrysk jest mniej podatny za zabrudzenie ,. a trzpień nie obciąża sprężyny powrotnej (jak w pozycji odwrotnej) ani nie wprowadza dodatkowych oporów ruchu jak w pozycji poziomej. Wtryskiwacze masz tandetne więc pewnie są już kompletnie wyklepane i od nich warto zacząć remont instalacji. Zamocowane są w takim położeniu , że stanowią pułapkę na stearyny którymi zanieczyszczony jest gaz pewnie są już nieźle zasyfione.
    Rover ma krótkie czasy wtrysku więc i wtryski powinny być szybkie , np matrixhd344.
    Różnice długości wężyków mają znaczenie ( zjawiska falowe, rezonans itd), ich korekta w programie to bzdura , ale przy marnej precyzji rozbitych i brudnychvalteków , kilka centymetrów różnicy bez znaczenia.
  • Moderator Samochody
  • Poziom 25  
    tzok napisał:
    Co to za wąż idący z reduktora do obudowy filtra powietrza?!?


    to do puszczania bąka ;) , lepiej go dać pod samochód a nie w filtr,

    Dodano po 5 [minuty]:

    darek_wp napisał:

    8. Zamiast z parownika do mapsensora powinna iść rurka z listwy wtryskiwaczy (z zaślepki).


    przecież jest trójnik pomiarowy, to nie musi iść z listwy, po co wprowadzać kogoś w błąd i komplikować.

    inną sprawą jest, to, że powinien być za filtrem a nie przed,

    ogólnie nie najlepiej to wygląda

    Dodano po 2 [minuty]:

    darek_wp napisał:

    3. Nie przeszkadza.


    przeszkadza, bo jak napisałem wyżej, jest zamieniony z trójnikiem pomiarowym
  • Poziom 28  
    filtr FL zamieniłem miejscami z trójnikiem, wstawiłem tez równe rurki od wtryskiwaczy - po 18cm oraz zregenerowałem valteki (byly w niezłym stanie, brudu praktycznie nie było). Co jeszcze można zmienić?Auto na zimnym silniku lubi szarpnąć przy dodaniu gwałtownie gazu - czy winny może być przewód podciśnienia
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Silnik masz podobny i centralkę również.

    Ja po gaziarzach zrobiłem sobie ramię i do niego przykręciłem wtryskiwacze LPG które powinny pracować w pozycji pionowej jak tłoki, wówczas się równomiernie zużywają.

    Z tyłu na kolektorze ssącym powinieneś mieć otwór na śrubę.
    Z przodu wkładając w gumę wciśnąłem ramię za silnik krokowy.

    Rover 416 1,6 LPG Stag 300 - kilka pytan

    Rover 416 1,6 LPG Stag 300 - kilka pytan
  • Poziom 28  
    Teraz mam wtryski tez w pionie, tyle ze nie przykręcone