Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

KME diego - samoczynne przełączanie na pb+dziwne zachowanie

Twizzter 28 Lip 2011 19:52 5562 6
  • #1 28 Lip 2011 19:52
    Twizzter
    Poziom 12  

    Passat B5, 1,6 AHL. Instalacja KME Diego (nie G3) wtryskiwacze matrix.

    Auto zaczęło szwankować nagle - nie dało się jechać na większym otwarciu przepustnicy. Po podłączeniu interfejsu okazało się, że wykres Tg/tb, który jak pamiętam był linią prostą, kompletnie się "pokrzywił". Po przywróceniu nastaw fabrycznych i autokalibracji pozornie wszsytko wróciło do normy. Przy większym (choć dużo bardziej niż na początku) otwarciu przepustnicy sterownik przełącza się na zasilanie benzyną - co ciekawe czasem zdarzy się mu kompletnie wyłączyć (panel z przyciskiem jest wyłączony), a czasem przełącza się w tryb oczekiwania - czerwona kontrolka miga, wskaźnik poziomu świeci, po czasie znów przełączy się na LPG i tak w kółko. 15 km "delikatnej" jazdy, z małym otwarciem przepustnicy, nie spowodowało niepożądanego przełączenia na benzynę.

    Dodatkowo:
    -diego w zakladce diagnostyki nie stwierdza żadnych błędów,
    -przejażdżka z podłączonym interfejsem nie mówi mi nic - parametry są stabilne, ale w momencie tajemniczego przełączenia komunikacja na chwilę zatrzymuje się, więc nie jestem w stanie odczytać parametrów takich jak np ciśnienie gazu.

    Mapsensor, a dokładnie jego podciśnieniowa część, jest uszkodzony (przerwany obwód - diego czyta wartość -0.11), nadciśnienie pokazuje prawidłowo, ale było tak odkąd kupiłem auto, a jeździło prawidłowo.

    Pytanie - co mogło spowodować rozjechanie się wykresu zależności czasów wtrysku? Czyżby centralka kończyła żywot? Czy wadliwy mapsensor może wpływać na samoczynną modyfikację Tg/Tb?

    1 6
  • #2 14 Sie 2011 14:18
    leinadzs
    Poziom 27  

    Tak, mapsensor ma na to wpływ

    0
  • #3 07 Wrz 2011 13:43
    Twizzter
    Poziom 12  

    Minęło trochę czasu - doszedłem do kilku wniosków. Może przyda się "potomnym":

    - sterownik nie będzie pokazywał podciśnienia (-0,11), dopóki nie podłączy się czujnika kalibracyjnego. Czyli nie jest to wada sterownika lub mapsensora! Oczywiście mowa w tym wątku o starszej generacji Diego.

    - PS-CC01 oparty jest na Motoroli MPX4250DP. Mierzy ciśnienie gazu względem podciśnienia w kolektorze.

    - Czujnik kalibracyjny konstrukcyjnie tak samo - z tym że mierzy podciśnienie w kolektorze względem ciśnienia atmosferycznego. Być może dałoby się zastosować jakiś czujnik ciśnienia bezwzględnego, ale nie wiem czy odczyty byłyby prawidłowe.

    Dopiero takie zestawienie pozwoli wyłapać mapy benzynowe i LPG.
    Zamówiłem MPXa, 200zł za oryginał PS-CC01 lub 160 za zamiennik to trochę przesada.

    Sekcja zwłok czujnika nie wykazała żadnych fajerwerków - elektrolit+ceramiczny filtruje zasilanie, na wyjściu MPX człon filtrujący złożony z rezystora i kondensatora, praktycznie to samo co w nocie katalogowej, z tym że jest 47k zamiast 51 oraz dodano na wyjściu (do µP) szeregowo rezystor 1k.
    KME diego - samoczynne przełączanie na pb+dziwne zachowanie

    0
  • #4 11 Wrz 2011 17:56
    Bucek Sierra
    Poziom 2  

    Witam, czy udało się rozwiązać problem? Mam Takie same objawy i nie mogę sobie poradzić.

    0
  • #5 14 Wrz 2011 13:34
    Twizzter
    Poziom 12  

    Niestety, po 200 kilometrach znów mapa się rozsypała. Jestem teraz w terenie, więc nie mam możliwości podłączenia interfejsu. Kończą mi się już pomysły, przyjdzie chyba kupić nowy sterownik LPG.

    1
  • Pomocny post
    #6 14 Wrz 2011 22:36
    Bucek Sierra
    Poziom 2  

    U mnie problem już rozwiązany, gazownicy wymienili reduktor, filtry, świece, kable WN i nie pomogło. Kupiłem inny sterownik i nadal nic. Przyczyną okazała się uszkodzona jedna z cewek WN, na PB nie było żadnych problemów, komputer benzynowy nie wykrywał żadnych błędów typu wypadanie zapłonów. Pewnie miała jakieś przebicia i siała takie zakłócenia że szalał komp gazowy. Nawet producent sterownika przyznaje że jest czuły na zakłócenia z układu zapłonowego. Polecam pożyczyć od kogoś podzespoły na testy aby nie ponosić niepotrzebnych kosztów.

    0
  • #7 16 Wrz 2011 11:51
    Twizzter
    Poziom 12  

    Dziękuję za podpowiedź, dopiero po Twoim poście przypomniał mi się pewien szczegół: podczas pracy jałowej silnika, na podglądzie parametrów czasu wtrysku (zakładka oscyloskop) dało się zauważyć podejrzane szpilki długości 40-80(!) milisekund w losowych momentach. Bardzo prawdopodobne, że to były właśnie zakłócenia spowodowane układem zapłonowym. Przewody WN wymienię na nowe, jeśli to nie pomoże to podmienię cewkę.

    W moim przypadku winne były przewody WN. Po ich wymianie dolegliwości ustąpiły. Dziękuję koledze Bucek Sierra za pomoc.

    0