Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Omega MV6 kombi. Pomóżcie w doborze-konfiguracji.

zahir 28 Jul 2011 20:28 1997 11
  • #1
    zahir
    Level 11  
    Witam.

    Jestem z Warszawy i bardzo chętnie bym skorzystał z czyjejś pomocy z okolic bo sam nie dam chyba rady.

    Ale do rzeczy...

    Posiadam auto Opel Omega 3.0 MV6 kombi 99rok. I chcę poprawić audio które jest tam seryjne, czyli system BOSE ( zmieniarka , wzmak itd.. już wyjęte zresztą, głośniki są)

    Mam sporo sprzętu i chciałbym go wykorzystać nie narażając się na kolejne wydatki. Mam sporo wzmacniaczy, woofery, głośniki różne, kable, kondensatory itd...

    Jutro postaram się wstawić fotki tego co mam, a mianowicie między innymi:
    - 2 kondensatory
    - wzmacniacze od PHILIPS po Magnat RX44, CarPower HPB 1502, Alpine V12, Denver i jakieś tam inne :P
    - kable przeróżne, myślę że z nimi mogę swobodnie wszystko podłączyć w dowolnej konfiguracji
    - głośniki na przód separowane HELIX DarkBlue
    - woofery Magnat, JBL, Infiniti, Pyle, Lanzar itp...
    - i jakieś tam inne pierdoły

    Chciałbym to wszystko połączyć żeby w miarę czysto grało i z mocnym basikiem :)
    Miałem Calibre last Edition i w niej był właśnie zestaw Infiniti i po prostu przecudownie to grało :) Niestety został mi tylko głośnik basowy Infiniti plus kondek z niej i wzmaki Alpine V12 i ten CarPower.

    Najlepiej żeby nie wyjmować seryjnego radia bo nie chcę stracić sterowania z kierownicy i żeby nie znikły komunikaty w komputera-wyświetlacza.

    Z góry ogromne dzięki.

    Dodam że jest to bardzo pilne bo za 2 dni wyjeżdżam na wczasy i jutro chcę to ogarnąć.
  • #2
    qstosz
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jak z seryjnego radia to niestety za dużo nie wyciągniesz.
  • #3
    zahir
    Level 11  
    Zdaje sobie sprawę ile daje dobry odtwarzacz, ale mimo wszystko doradźcie coś proszę co zrobić? Nie chciałbym stracić funkcjonalności sterowania z kierownicy i komunikatów na komputerze. Całe auto jest bezwypadkowe nic nie kombinowane i niech tak zostanie.

    Sprawa bardzo pilna tak czy siak coś muszę z tym zrobić.
  • #4
    qstosz
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Czyli klasycznie, oryginały na półkę.

    Montujesz na dystansach helixy , karmisz je np. V12-tką.

    Infinity na początek idzie z 1502.

    I tyle w tym temacie ( przed urlopem )

    Po powrocie wygłuszenie przednich drzwi no i pewnie poprawki w konfiguracji

    wzmacniaczy i głośników ;)
  • #5
    zahir
    Level 11  
    Szczerze to chciałem dokładnie tak zrobić jak napisałeś z tym że.... co z kondensatorem? Podłączać go? Bo w Calibrze była duża różnica jak był kondek.
    No i w sumie najważniejsza nie rozwiązana sprawa bez której nic nie zrobię to jak to podłączyć pod radio które nie ma wyjścia RCA ? Skąd wziąć REMOTE jak uruchomić wzmaki, bo teoretycznie sygnał mogę wziąć z przetwornicy tej co się podłącza pod kable głośnikowe a ta przetwornica ma z drugiej strony wyjście RCA.
  • #6
    qstosz
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Kupujesz konwerter rca i masz już wyjścia chinch.

    Remote najłatwiej ze sterowania anteną elektryczną.

    Co do kondensatora to jak już masz to wykorzystaj ;)
  • #7
    zahir
    Level 11  
    No wszystko jasne :) Tylko gdzie fizycznie znajdę to sterowanie anteną?
  • #8
    qstosz
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Najczęściej jest to biało-niebieski lub niebieski kabelek.
  • #9
    zahir
    Level 11  
    Hehe wiem jaki kolor tylko pytałem gdzie znaleźc ten kabelek, bo zawsze jest w kostce od radia. Ale jednak muszę sie wstrzymać. Wiem że REMOTE trzeba podłączyć od wzmacniacza do któregoś żółtego kabla idącego od stacyjki, ten kabel jest też wpięty w kostkę od fabrycznego radia. Dwa żeby było wyjście RCA z fabrycznego radia, muszę wlutować się w kable głośnikowe... do tego jak podłączyć ten zestaw odseparowany... jest tego trochę. Nie wiem co zrobić, żeby ktoś z Warszawy lub bliskich okolic poświęcił mi z pół godzinki bym to załatwił, a tak boję się że coś spale zepsuje nie tak podłącze. Za dużo tego wszystkiego naraz jak dla mnie. A w niedziele wyjeżdżam nad morze i nie mogę całe dnie siedzieć przy aucie i myśleć co zrobić...

    A Ty nie miał byś chwilki czasu dla mnie bo widzę że jesteś z Warszawy? Byłbym naprawdę wdzięczny bo jestem w kropce auto rozebrane, nie szykuje sie do wyjazdu i nie wiem co mam zrobić :(
  • #10
    qstosz
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Z Wawy tak ale urlopuję ;)
  • #11
    zahir
    Level 11  
    pan dan wrote:
    Z Wawy tak ale urlopuję ;)


    Kurczę ale sobie znalazłem moment każdy na urlopie :P A znasz może kogoś kto by mi to ogarnął? Z Wawy lub okolic?
  • #12
    zahir
    Level 11  
    Popodłączałem wszystko i przez kondensator i bez kondensatora i nic nie działa poza radiem :(
    Nic poczekam na mądrzejszych aż mi to ogarną.