Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Producent nawigacji rzucający najmniej kłód pod nogi przy aktualizacji? (Linux)

abcd3082 29 Jul 2011 01:02 2859 4
    abcd3082
    Level 2  
    Cześć,

jestem programistą od lat związanym z opensourcem, który chce teraz sobie kupić nawigację samochodową, głównie do jazdy poza Polską, w tym roku przykładowo interesują mnie szczególnie Bałkany.

Kupno/instalacja Windows jest dla mnie krokiem wstecz, nie wspominając już nawet o instalacji plug-inów, czego najwyraźniej oczekuje Garmin.

Szukam więc producenta, który nie robi wiele hałasu o nic i pozwala po prostu kupować mapy/aktualizacje przy czym użytkownik miałby możliwość przegrania odpowiednich danych przez USB/Bluetooth/czymkolwiek na urządzenie, bez używania niepotrzebnego software'u producenta, który robi dokładnie to samo, czyli kopiuje dane na nośnik, ale przy okazji jest z niejasnych przyczyn napisany w sposób, który wyklucza uruchomienie tego softu poza Windows. Spokojnie mogę przy tym edytować jakiekolwiek pliki konfiguracyjne, jeśli jest taka potrzeba, o ile jest to gdziekolwiek opisane lub można się łatwo zorientować (np. producent nie wymyślił swojego własnego formatu tylko używa INI, XML-a, YAML-a itd.)

Używam Ubuntu Linuxa, ale wspominam o tym głównie dlatego, żeby na przyszłość inni mieli łatwiejsze wyszukiwanie tego tematu.

Czy możecie coś doradzić? Myślę sobie, że producenci nie zmieniają sposobu aktualizacji z modelu na model, więc jeśli w jednym modelu firmy FOO jest prosty sposób aktualizacji to w innych będzie podobnie. Poza tym, po wstępnym namierzeniu wąskiej listy odpowiednich producentów po prostu do nich napiszę i zorientuję się czy nadal tak jest.

Wielkie dzięki za pomoc!
    Odcebul Isiekuli
    Level 12  
    abcd3082 wrote: