Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nissan Primiera P11 2000r automat nie zmienia biegów

29 Lip 2011 15:55 6130 9
  • Poziom 2  
    Bardzo proszę kogoś kompetentnego o pomoc.
    Posiadam samochód Nissan Primera p11 2000r. 2.0 benzyna automat.
    Jakiś czas temu pojawił się problem, mianowicie skrzynia nie zmienia biegów do przodu. Jeździ tylko na jedynce i na wstecznym. Kilka razy, gdy samochód "odstał" trochę problem znikał, jednak po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów powracał.
    Bylem u kilku pseudo-specjalistów i zdiagnozowali mi awarie sterownika skrzyni biegów.
    Po długich poszukiwaniach znalazłem w końcu odpowiedni, zakupiłem oddałem magikowi, żeby przełożył i... okazuje się, że nie sterownik jest winien...
    Bardzo proszę o pomoc, naprowadzenie co to może być lub wskazanie jakiegoś kompetentnego fachowca w okolicach Lublina.
  • Poziom 17  
    Cewki do wymiany.
  • Poziom 2  
    Jakie cewki?
    Jeśli można prosiłbym troszkę doprecyzować.
    Pozdrawiam
  • Poziom 17  
    Kolego a jaki rodzaj skrzyni nie jest to przypadkiem tip tronic?
  • Poziom 2  
    Powiem szczerze że nie wiem...
    Wiem że na lewarku z boku jest guzik który przełącza na tryb SPORT.
    Po włączeniu tego trybu świeci się napis SPORT na obrotomierzu.
    Gdy występuje awaria, po przekręceniu kluczyka w stacyjce ten właśnie napis miga przez kilka sekund, po czym gaśnie.
    Zauważyłem również, że gdy usterka ustępuje, komputer jakby się resetował.
    Nie wiem jaki to rodzaj skrzyni...i po czym rozpoznać, że to tiptronic lub nie.
    Samochód to nissan primera p11 2.0 benzyna automat z 2000r.
  • Poziom 14  
    Powinna byc tam skrzynia bezstopniowa CVT . Ale ona ma przecież diagnozę .Poszukaj kogoś kto najpierw skomunikuje się z układem i spróbuje odczytać błędy jakie są w CVT .
  • Moderator Akustyka
    W primerze kody błędów można sprawdzić za pomocą zworki we wtyku diagnostycznym.
    Z tego co piszą ludzie z forum.nissanklub.pl regularnie w tych skrzyniach padają silniczki krokowe, odpowiedzialne za zmianę położenia kół pasowych.

    To skrzynia CVT, bezstopniowa, zbudowana z paska klinowego na kołach o zmiennej średnicy.
    Dwa, ta skrzynia wymaga regularnej wymiany oleju, do kupienia prawie tylko w ASO, przez co wymiana to parę stówek.
  • Poziom 1  
    miałem taką, piękna sprawa ale gdy padła, zrobiło się nieprzyjemnie. Wybrnąłem z tego przez kupno używanej z rozbitego "anglika", taniej to wyszło niż naprawa,
  • Poziom 1  
    Szanowni Państwo,

    mam dokładnie taki sam problem jak użytkownik mikseros.
    Nissan Primera P11 - 2.0 150KM
    Od czasu do czasu samochód nie zmieni przełożenia na "dwójkę" i jeździ na "jedynce". Zmiana dźwigni na "polautomat" powoduje zmianę biegów tylko na wyświetlaczu. (ale adekwatnie do prędkości tj. przy 20 km/h nie wyświetli więcej niż D3)
    Od czasu do czasu jest tak ze włączy się tryb awaryjny skrzyni- mruga "cvt" na desce.
    Czasami wsiadam i chodzi idealnie.
    Zmiany "stanow" pracy skrzyni potrafią się zmienić nawet 5 razy w ciągu dnia, ale zawsze na stałe tj. nigdy w czasie jazdy nie zmienił się "stan". Jak juz odpale i skrzynia działa poprawnie to jedzie taka do zgaszenia silnika. Ponowne uruchomienie może spowodować juz jazdę tylko na "jedynce" aż do ponownego rozruchu bez gwarancji ze kolejne odpalenie naprawi skrzynie. Czysto losowo.

    Czy przez ten okres nieaktywnosci tematu ktoś poszerzył swoją wiedzę w tym zakresie?
    Niestety brakuje prawdziwych specjalistów i sam musze szukać pomocy.