Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

MENTOR II Sprzężenie zwrotne z napięcia twornika

JacekEPS 29 Jul 2011 17:24 2412 8
Altium Designer Computer Controls
  • #1
    JacekEPS
    Level 13  
    Witam

    Mam drobny problem z MENTOREM II
    Pracuje on w układzie nawrotnym ze zmienną prędkością
    obrotową w zależności od sygnału sterującego TB1-3
    (napięcie od 2V-8V ) Sprzężenie zwrotne w pierwszej wersji
    było realizowane z tachogeneratora ( parametry 3.12-0
    3.13-0) układ pracuje bardzo poprawnie nie ma z nim żadnych
    kłopotów czy to obroty lewe czy prawe
    Problem jest taki ze ten sam sygnał z tacho steruje także
    innymi napędami MENTOR pracuje jako Master zmiana kierunku
    pracy silnika powoduje zmianę polaryzacji tacho (MENTOR TB1
    9;10 obroty prawe TB1 9"+" ; 10"-" obroty lewe TB1 9"-" ;
    10 "+") napędy Slave nie widzą polaryzacji ujemnej i nie chcą stratować
    Sprzężenie zwrotne można realizować na 3 sposoby
    1-tachogenerator
    2- enkoder
    3- napięcie twornika
    Chciałbym realizować to sprzężenie zwrotne z napięcia
    twornika ( parametr 3.13 wartość 1) i tu zaczynają się
    problemy
    Przy pierwszym uruchomieniu wystąpił błąd AOC (przetężenie)
    natychmiastowy stop napędu Zmieniłem maksymalne napięcie
    twornika ( ustawione było pod silnik 440V do poziomu 460V
    parametr 3.15 ) Napęd ruszył ale jego praca jest bardzo
    niestabilna dla testów podaje małe napięcie sterujące
    około 2.5V i teraz moja prośba:

    Czy ktoś realizował w ten sposób sprzężenie zwrotne w
    MENTORZE ?
    Jak właściwie ustawić parametr 3.17 (kompensacje IR spadku
    napięcia twornika) ?
    Mozę jakiś inne parametry ustabilizują mi jego prace

    Do APATORA mnie nie odsyłajcie są urlopy :)

    MENTOR II M210R
    SILNIK ABBA 56.6 Kw 1750 obr/min nap.440 -148A wzb. 220 V -4.81A

    Pozdrawiam
    Jacek
  • Altium Designer Computer Controls
  • #2
    andrjalo
    Level 21  
    Przedewszystkim sprzężenie napięciowe stosuje się do regulacji grzania i napęd jest regulatorem i pracuje poprawnie. Przy takim sprzężeniu co zrobił kolega ciężko jest o stabilność obrotów ponieważ tacho powoduje stabilizacje obrotów. Proponuję powrócić do starego układu i na wyjściu z tacha do dalszego sterowania założyć mostek gretza. Problem zmiany polaryzacji kolega ma rozwiązany.
  • Altium Designer Computer Controls
  • #3
    JacekEPS
    Level 13  
    MENTOR wymaga zmiany polaryzacji tacho przy zmianie kierunku pracy. a co za tym idzie sygnał jest tłumiony dla innych napędów (Z Graetzem już próbowałem)
  • #5
    JacekEPS
    Level 13  
    Dziękuję za propozycję :) W moim wypadku rozwiązaniem jest tez zamontowanie enkodera który rozwiąże całą sprawę zastanawiam się właśnie nad tym Ale skoro napęd MENTOR posiada wewnętrzna funkcję sprzężenia z twornika chciałbym ją wykorzystać
  • #6
    JacekEPS
    Level 13  
    Czy faktycznie nikt z kolegów na forum nie próbował takiej konfiguracji MENTORA ??
  • #8
    JacekEPS
    Level 13  
    Poproszę o rozwinięcie (Kolega nie rozumnie dalej że nie konfiguracja armaturowa nie jest stosowana do regulacji prędkości silnika.)

    W załączniku Rozdział 5 dokumentacji MENTORA
    str. 27 2. Sprzężenie zwrotne prędkościowe



    Pozdrawiam
    Jacek
  • #9
    JacekEPS
    Level 13  
    Witam

    Dla zainteresowanych problem został rozwiązany sprzężenie zwrotne z napięcia twornika działa wyśmienicie
    1.Poprawna procedura strojenia pętli prądowej (parametr 5.09 )
    2.Podniesienie napięcia twornika o około 2-3% (3.15)
    3.Korekta parametrów (3.09 wzmocnienie członu proporcjonalnego pętli prędkościowej oraz 3.10 Wzmocnienie członu całkującego )


    Zamykam Temat

    Pozdrawiam
    Jacek