Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Elektromagnes rozrusznika AAZ 1,9 TD vw

29 Lip 2011 17:27 7501 8
  • Poziom 9  
    Witam...
    U mnie w elektromagnesie padło samo wyprowadzenie do stacyjki(na zdjęciu górne wyprowadzenie zaznaczone na zielono). Rozrusznik jako całość przy okazji przesmarowałem wymieniłem szczotki pomimo, że nie były jeszcze tragiczne i kręci jak marzenie przy polaryzacji na złącza jak zaznaczyłem to poniżej. Nie działa za to wcale po wpięciu w wejście dedykowane do AAZów(górne zielone)...
    ...i tutaj moje pytania zasadnicze:
    1) CZY OBA STYKI ZAZNACZONE NA ZIELONO TO JEDEN I TEN SAM PUNKT(CZĘŚĆ WSPÓLNA)/ TYM SAMYM CZY MOGĘ POCIĄGNĄĆ NA DOBREJ MIEDZI WYPROWADZENIE Z DOLNEGO STYKU ZIELONEGO DO GÓRNEGO I NIE WPŁYNIE TO NEGATYWNIE W PÓŹNIEJSZYM CZASIE NA ROZRUSZNIK/ ELEKTROMAGNES?
    2) JAK DOSTAĆ SIĘ DO ŚRODKA(CO PODWAŻYĆ/ODKRĘCIĆ) ABY SPRAWDZIĆ CO STAŁO SIĘ ZE STYKIEM ZIELONYM GÓRNYM?

    Pytam, bo działanie rozrusznika jako całości absolutnie nie budzi zastrzeżeń(pełny zestawik Boscha), a sam elektromagnes Boschowski oryginalny(taki sam)= 90-110 zł i nie widzę sensu w wywalaniu takiej kasy, jeżeli tylko do zrobienia jest samo wyprowadzenie na stacyjkę... Z góry dziękuję za pomoc...

    Elektromagnes rozrusznika AAZ 1,9 TD vw
  • Poziom 40  
    Tak to samo, ale wymiana na inny da spokoj i nie spowoduje zawarcia, które to z kolei spali rozrusznik.
    Rozebrać? tylko młotek i przecinak, ale będzie problem spowrotem to poskładać.
    Widać już tutaj ślady wypalenia, czy czasem nie ma problemów z odpalaniem?
  • Moderator Samochody
    Jedno to wyprowadzenie uzwojenia wciągającego, drugie podtrzymującego - czy li to nie to samo. Na pierwszy rzut oka widać już usterkę. Elektrowłącznik daje się rozebrać i złożyć ponownie przy użyciu specjalnej maszyny. W imadle młotkiem możesz zrobić co najwyżej sekcję zwłok.
  • Poziom 28  
    Kolego robokop możesz wyjaśnić o co chodzi z tymi uzwojeniami? Ja zawsze byłem przekonany że jest tam tylko jedno uzwojenie które wciąga trzpień do środka.
  • Moderator Samochody
    LoLek85 napisał:
    Kolego robokop możesz wyjaśnić o co chodzi z tymi uzwojeniami?
    Zasadę działania silnika elektrycznego też mam wyjaśnić?
    Elektromagnes rozrusznika AAZ 1,9 TD vw
    Widzisz opis "pull-in coil" i "hold-in coil"?
    Cytat:
    Ja zawsze byłem przekonany że jest tam tylko jedno uzwojenie które wciąga trzpień do środka.
    Przekonanie wynikające skąd? Bo raczej nie rozbierałeś tego nigdy.
    Cewka wciągająca służy do zainicjowania ruchu kotwicy elektromagnesu, w momencie gdy zewrze ona styki robocze, prąd elektromagnesu płynie przez cewkę podtrzymującą, równolegle z uzwojeniem rozrusznika,która ułatwia silniejsze utrzymanie wypchniętego bendixa i prawidłowy docisk styków kotwicy, a jednocześnie odciążą styki stacyjki ( czy przekaźnika pośredniego), prąd elektromagnesu to w zależności od typu >30A.
    Nie uczą tego już?
  • Poziom 28  
    Robokop nie każdy wszystko miał możliwość rozbierania, a co do zasady działania silnika to ją znam.
    Dziękuję za informacje, wiele mi to wyjaśniło i przede wszystkim wyprowadziło z błędu.
  • Poziom 9  
    Ok dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pewnie zadowolę się zakupem jakiejś używki oryginalnej po regeneracji/ nowszej daty, albo nowym oryginałem(najtaniej znalazłem za 85zł)... i jeszcze takie jedno pytanie z innej beczki:
    Ile mniej więcej godzin akumulator(kilku letni banner 70Ah- jeszcze kręci dieslem, ale używany do innych celów) jest w stanie utrzymać światło halogenowe przednie(1szt) (60W) bez doładowywania akumulatora i aby napięcie na nim nie spadło poniżej bezpiecznego 10,5V/ albo inaczej czy takowe światło niemal całkowicie zgaśnie nim aku dociągnie do owych 10,5V. Pytanie związane z wyjazdem pod namioty w totalną dzicz bez prądu, więc chciałbym wiedzieć jak "racjonować światło" w nocy.
  • Poziom 12  
    LoLek85 napisał:
    Kolego robokop możesz wyjaśnić o co chodzi z tymi uzwojeniami? Ja zawsze byłem przekonany że jest tam tylko jedno uzwojenie które wciąga trzpień do środka.

    Wiem że temat stary, ale odkopię, może komuś się przyda.
    W rozrusznikach elektromagnes włączający ma dwa uzwojenia, i dwie funkcje:
    - włączyć zasilanie dla silnika elektrycznego (rozrusznika) = czyli robi za stycznik-przekaźnik
    - włączyć sprzęgło mechanicznie podłączające wałek rozrusznika do silnika spalinowego (do dużego wieńca zębatego na kole zamachowym silnika).
    Aby to zrobić - elektromagnes musi mieć sporą siłę. Spora siła wymaga albo sporego prądu, albo duuużo zwojów. Aby ograniczyć ten spory prąd (który się przyda na kręcenie rozrusznikiem), elektromagnes ma dwa uzwojenia, ze wspólnym plusem załączanym stacyjką. Minus jednego uzwojenia (podtrzymującego, o dużej liczbie zwojów i cieńszym drucie) jest podłączony do masy rozrusznika (czyli minusa zasilania). Minus drugiego uzwojenia - przeważnie jest łączony do samego wyprowadzenia rozrusznika.
    Elektromagnes rozrusznika AAZ 1,9 TD vw

    1. załączamy stacyjkę, podajemy +12v z akumulatora na rozrusznik. Oba uzwojenia L1 i L2 elektromagnesu są zasilane. W tym stanie silnik rozrusznika jeszcze nie jest zasilany (bo elektromagnes się nie poruszył), ale ze względu na swoją sporą moc - silnik jest widoczny praktycznie jak zwarcie do masy, więc przez oba uzwojenia płynie prąd - siła działająca na stalowy walec w elektromagnesie jest spora
    2. elektromagnes rusza swoim rdzeniem, wciąga go, równocześnie wypychając zębatkę napędową - i na końcu ruchu przyciska płytkę miedzianą, zamykającą obwód zasilania styków prądowych, zasilających silnik rozrusznika. Skoro na uzwojeniu L1 na jednym końcu jest +12v z stacyjki, a na drugim końcu +12v puszczone przez styki prądowe - to już przez L1 prąd nie płynie, a jedynie przez L2 - jest to mniejszy prąd, wystarczający by utrzymać rdzeń elektromagnesu i włączone styki (by rozrusznik kręcił).
  • Użytkownik usunął konto