Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel 1.3 CDTi - blokada wału

piomoto 29 Lip 2011 21:47 26729 5
  • #1 29 Lip 2011 21:47
    piomoto
    Poziom 19  

    Witam. Właśnie robie takie autko i mam takie małe pytanko. Przejrzałem kilka tematów związanych z tym silnikiem i nikt konkretnie nie pisze gdzie dokładnie jest miejsce w którym blokuje sie wał korbowy. Dodam że mam blokady tylko nie widze gdzie to zablokowac. Pomóżcie bo mnie już coś zaczyna trafiać z tym autem.

    1 5
  • #2 29 Lip 2011 23:39
    tzok
    Moderator Samochody

    Jest blokada wału w postaci kołka wchodzącego przez otwór w obudowie skrzyni biegów do otworu w kole zamachowym:

    Cytat:
    [KOŁO PASOWE SERVIZI WAŁU KORBOWEGO SILNIKA - W/Z]
    1. Zamontować odpowiedni kołek (średnica 6 mm) poprzez odpowiedni otwór znajdujący się w skrzyni biegów, aby użyć go jako narzędzia blokującego.

    Sprawdzić prawidłowość włożenia kołka do odpowiedniego gniazda w kole zamachowym silnika


    Tak wygląda opis procedury wymiany łańcucha rozrządu:
    Cytat:
    [ŁAŃCUCH NAPĘDU ROZRZĄDU - W/Z]
    Wymontowanie
    - Odkręcić śrubę mocującą koło pasowe napędzane napędu rozrządu.

    Oznakować pozycję montażu koła pasowego napędzanego napędu rozrządu od strony wydechu i koła pasowego zębatego napędzającego, w przypadku wymiany kół zamontować je napisami zwróconymi na zewnątrz.

    - Zdjąć łańcuch rozrządu (2a) wraz z kołem napędzającym napędu rozrządu (2b) i kołem napędzającym (2c).

    - Przy pomocy odpowiedniego narzędzia (np. zacisku) przytrzymać napinacz paska i utrzymać go w stanie całkowicie zatrzymanym przy użyciu trzpienia przytrzymującego.

    Zamontowanie
    - Umieścić na swoim miejscu łańcuch rozrządu wraz z kołem napędzanym napędu rozrządu i kołem napędzającym.

    - Dokręcić śrubę koła pasowego napędu paska rozrządu z wymaganym momentem.

    - Wyjąć kołek napinacza ruchomego i sprawdzić czy tłoczek napinacza ruchomego opiera się o napinacz.

    - Zjechać samochodem z podnośnika.


    Takie są operacje przed wymianą łańcucha (to jest do Grande Punto):
    * AKUMULATOR - W/Z
    * PODSTAWA/WSPORNIK AKUMULATORA - W/Z
    * PŁYN CHŁODZĄCY SILNIKA - WYMIANA
    * OLEJ SILNIKOWY I FILTR - WYMIANA
    * FILTR POWIETRZA KOMPLETNY - W/Z
    * WLOT POWIETRZA ZIMNEGO DO FILTRA POWIETRZA - W/Z
    * KOŁO PRZEDNIE PRAWE - W/Z
    * OSŁONA PRZECIW KURZOWA KOMORY SILNIKA W NADKOLU PRZEDNIM PRAWYM - W/Z
    * PASEK NAPĘDU URZĄDZEŃ POMOCNICZYCH SILNIKA - W/Z
    * KOŁO PASOWE SERVIZI WAŁU KORBOWEGO SILNIKA - W/Z
    * WSPORNIK POŁĄCZENIA MECHANICZNA SKRZYNIA BIEGÓW/SILNIK - W/Z
    * MISKA OLEJOWA SILNIKA - W/Z, CZYSZCZENIE POWIERZCHNI PRZYLEGANIA NAKŁADANIE USZCZELNIACZA
    * POKRYWA ROZRZĄDU Z NAPĘDEM ŁAŃCUCHOWYM - W/Z I WYMIANA USZCZELKI

    1
  • #3 30 Lip 2011 07:01
    piomoto
    Poziom 19  

    To wszystko wiem. Tylko chodzi mi o to w którym miejscu dokładniej jest ten otwór. Ciasno tam jak cholera i ciężko ręke gdziekolwiek włożyć.

    2
  • #5 30 Lip 2011 12:59
    piomoto
    Poziom 19  

    Dokładnie o to mi chodziło:)

    2
  • #6 11 Sty 2014 21:57
    Tomispeed
    Poziom 10  

    Uwaga podczas luzowania śruby centralnej koła pasowego następuje odblokowanie ustawienia rozrządu (flansza koła pasowego ustala -blokuje rozrząd). Śruba posiada lewy gwint czyli odkręcamy w prawo Podczas dokręcania śruby należy sprawdzić ustawienie rozrządu (kołek 6mm od spodu skrzyni i korki w pokrywie wałka rozrządu odpowiednie blokady).A korygowanie ustawienia można dokonać przez okrągłą zaślepkę w pokrywie rozrządu. Czyli wymiana uszczelniacza na wale od strony rozrządu wiąże się z ustawieniem rozrządu -głupota ale niestety tak sobie wymyślili w takich chwilach uświadamiam sobie że trzeba liczyć od klientów za naprawy większą kasę.

    4