Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem ze światłami Simson S51

29 Lip 2011 22:39 2903 5
  • Poziom 2  
    Po wymianie żarówki na mniejszy Wat(15/15W) żarówka zaświeciła się i po chwili zgasła. Nawet po zmianie żarówki na poprzedni Wat(25/25W) przednia i tylna lampa nie świeci.Stop,kierunki i sygnał działają.Simek pali.Co sprawdzić??????:?:
  • Poziom 13  
    W pierwszej kolejności sprawdź bezpiecznik jak jest wszystkie styki w ostatniej kolejności cewkę światłową.
  • Poziom 37  
    Żarówka o takich parametrach ma większy opór niż zalecana, więc nie powinna spalić cewki w silniku. Na pracującym silniku Kolega niech sprawdza - podłączając tą właściwą żarówkę, według schematu dostępnego w sieci, co raz dalej w kierunku silnika: a więc najpierw do przełącznika w kierownicy, listwę łączeniową, włącznik świateł, i dalej do złącza silnika. Jeśli do samego silnika żarówka nie zaświeci - faktycznie padła cewka - co jednak warto by odnotować w Księdze Rekordów - jeśli chodzi o przyczynę...
  • Poziom 18  
    Cewka "świetlna" , no może głupio to brzmi , ale .
    Początek cewki jest lutowany do ? szok do blaszki chyba stalowej która pełni rolę "podkładki" , która mocuje cewkę . Koniec cewki jest lutowany do Biało/czerwonego który idzie (wraz z dwoma innymi od cewki "ładowania") w czarnej osłonie do stacyjki.
    Cuda dzieją się przeważnie na "lucie" - brak masy . Cewka nie ma masy .
    Ja po 2 poprawkach lutu ( co rok w okresie wakacji - właśnie mam brak świateł po raz trzeci) postanowiłem przerobić cewkę.

    Po pierwsze, by wydłużyć koniec cewki i nie lutować do czegoś co nie wiadomo czy sie dobrze przylutuje ( tu proszę o nie pisanie głupot że producent tak przewidział ....)
    po drugie to (co ciekawe) grubość drutu jest szokująco!!! mała 0,8mm średnicy przy instalacji 6V przecież 5 A to już spory prąd.


    I moje pytanie : Dlaczego tylko 0,8mm średnicy skoro żarówki mają w sumie 30W tj pobierają 5A.
    drut przynajmniej 2 razy grubszy powinien być ( to i przekrój będzie odpowiedni)

    Podejrzewam że cewka umyslnie jest tak konstruowana by zapewnić opór wewnętrzny i brak zjawiska przepalania się żerówek na wysokich obrotach silnika
  • Poziom 37  
    Gęstość prądu rzędu 5,5A/mm² przekroju przewodu jest zupełnie do przyjęcia, zalecana nawet w niektórych źródłach. Czyli tu nie ma problemu.
    Naturalnie, zawsze można poprawić (dać grubszy przewód) :D .
  • Poziom 18  
    Efekt wymiany drutu na większy + zwiększenie ilości zwojów o 10% jest bardzo dobry.
    Na razie żarówka się nie spaliła :)
    Natomiast światło nie przygasa tak bardzo na niskich obrotach silnika jak to miało miejsce przed przeróbką no i oczywiście jest mocniejsze na średnich obrotach i wysokich.
    Było 132 zwoje , nawinąłem 145 zwojów , drut 2x0,7mm taki miałem.