Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Problem ze światłami Simson S51

matieuszek996 29 Jul 2011 22:39 3248 5
  • #1
    matieuszek996
    Level 2  
    Po wymianie żarówki na mniejszy Wat(15/15W) żarówka zaświeciła się i po chwili zgasła. Nawet po zmianie żarówki na poprzedni Wat(25/25W) przednia i tylna lampa nie świeci.Stop,kierunki i sygnał działają.Simek pali.Co sprawdzić??????:?:
  • #2
    ecc803
    Level 13  
    W pierwszej kolejności sprawdź bezpiecznik jak jest wszystkie styki w ostatniej kolejności cewkę światłową.
  • #3
    Zico63
    Level 37  
    Żarówka o takich parametrach ma większy opór niż zalecana, więc nie powinna spalić cewki w silniku. Na pracującym silniku Kolega niech sprawdza - podłączając tą właściwą żarówkę, według schematu dostępnego w sieci, co raz dalej w kierunku silnika: a więc najpierw do przełącznika w kierownicy, listwę łączeniową, włącznik świateł, i dalej do złącza silnika. Jeśli do samego silnika żarówka nie zaświeci - faktycznie padła cewka - co jednak warto by odnotować w Księdze Rekordów - jeśli chodzi o przyczynę...
  • #4
    elmłot
    Level 18  
    Cewka "świetlna" , no może głupio to brzmi , ale .
    Początek cewki jest lutowany do ? szok do blaszki chyba stalowej która pełni rolę "podkładki" , która mocuje cewkę . Koniec cewki jest lutowany do Biało/czerwonego który idzie (wraz z dwoma innymi od cewki "ładowania") w czarnej osłonie do stacyjki.
    Cuda dzieją się przeważnie na "lucie" - brak masy . Cewka nie ma masy .
    Ja po 2 poprawkach lutu ( co rok w okresie wakacji - właśnie mam brak świateł po raz trzeci) postanowiłem przerobić cewkę.

    Po pierwsze, by wydłużyć koniec cewki i nie lutować do czegoś co nie wiadomo czy sie dobrze przylutuje ( tu proszę o nie pisanie głupot że producent tak przewidział ....)
    po drugie to (co ciekawe) grubość drutu jest szokująco!!! mała 0,8mm średnicy przy instalacji 6V przecież 5 A to już spory prąd.


    I moje pytanie : Dlaczego tylko 0,8mm średnicy skoro żarówki mają w sumie 30W tj pobierają 5A.
    drut przynajmniej 2 razy grubszy powinien być ( to i przekrój będzie odpowiedni)

    Podejrzewam że cewka umyslnie jest tak konstruowana by zapewnić opór wewnętrzny i brak zjawiska przepalania się żerówek na wysokich obrotach silnika
  • #5
    Zico63
    Level 37  
    Gęstość prądu rzędu 5,5A/mm² przekroju przewodu jest zupełnie do przyjęcia, zalecana nawet w niektórych źródłach. Czyli tu nie ma problemu.
    Naturalnie, zawsze można poprawić (dać grubszy przewód) :D .
  • #6
    elmłot
    Level 18  
    Efekt wymiany drutu na większy + zwiększenie ilości zwojów o 10% jest bardzo dobry.
    Na razie żarówka się nie spaliła :)
    Natomiast światło nie przygasa tak bardzo na niskich obrotach silnika jak to miało miejsce przed przeróbką no i oczywiście jest mocniejsze na średnich obrotach i wysokich.
    Było 132 zwoje , nawinąłem 145 zwojów , drut 2x0,7mm taki miałem.