Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf II - tajemnicze gaśnięcie podczas jazdy

22 Lis 2004 12:02 6600 35
  • Poziom 11  
    Witam!
    Mam Golfa II 1.3 benzyna, silnik MH, rok 1988. Od jakiegoś czasu podczas jazdy gaśnie mi silnik nie wiadomo dlaczego. Po zgaśnięciu nie da się go odpalić ani na benzynie ani na gazie. Po odczekaniu (też różnie czasowo) godziny do dwóch silnik odpala i znowu pracuje dobrze i można jechać dalej. Objawy te są bardzo nieregularne. Czasami przejeżdżam 300km i nic a czasami 50-70 i właśnie się tak dzieje. Pomórzcie co to może być, może miał ktoś taki przypadek?

    Pozdrawiam
    Mariusz
  • Poziom 25  
    Natsępnym razem jak zgaśnie zobacz czy jest iskra. Jak nie to szukaj przyczyny w kablach.
  • Poziom 11  
    Mówisz o kablach wysokiego napięcia tak?
  • Poziom 25  
    kable wysokiego powinny być ok, moim zdaniem przyczyna jest w innym miejscu, ale najpierw zobacz czy to wina iskry, bo być może że pompa paliwa wysiada. Na razie jest ciężko coś na ten temat powiedzieć. Może jakiś jak się jakis element nagrzeje to wtedy wariuje, np. cewka zapłonowa, albo rozdzielacz. Z cewkami czasami tak bywa.
  • Poziom 11  
    Ok , będe sprawdzał czy iskra będzie po zgaśnięciu, z góry dzieki za podpowiedź.
  • Poziom 11  
    Ok , będe sprawdzał czy iskra będzie po zgaśnięciu, z góry dzieki za podpowiedź.
  • Poziom 11  
    Mam jednak podejrzenie, że pompka paliwa jest ok, po zgasnięciu gdy kręce silnikiem zaczyna smierdzieć paliwem, wiec tak jakby pompka pompowała wtedy.
    Stawiam bardziej na to , że jednak coś z elektryką - brak iskry po tajemniczym zgaśnięciu.
    Pozdrawiam
    Mariusz
  • Poziom 11  
    Mam jednak podejrzenie, że pompka paliwa jest ok, po zgasnięciu gdy kręce silnikiem zaczyna smierdzieć paliwem, wiec tak jakby pompka pompowała wtedy.
    Stawiam bardziej na to , że jednak coś z elektryką - brak iskry po tajemniczym zgaśnięciu.
    Pozdrawiam
    Mariusz
  • Poziom 11  
    Mam jednak podejrzenie, że pompka paliwa jest ok, po zgasnięciu gdy kręce silnikiem zaczyna smierdzieć paliwem, wiec tak jakby pompka pompowała wtedy.
    Stawiam bardziej na to , że jednak coś z elektryką - brak iskry po tajemniczym zgaśnięciu.
    Pozdrawiam
    Mariusz
  • Poziom 11  
    Ktoś mi jeszcze podpowiedział,że to może być wina czujnika Hala, miał ktoś jakieś doświadczenie z tym ustrojstwem??
  • Poziom 25  
    Sprawdź cewkę, jak się nagrzeje może mieć zwarcie.
  • Poziom 21  
    mariul napisał:
    Ktoś mi jeszcze podpowiedział,że to może być wina czujnika Hala, miał ktoś jakieś doświadczenie z tym ustrojstwem??

    Witam.
    Ja miałem do czynienia z tym ,,ustrojstwem'' w audi 80 silnik 1.8
    Właśnie mnie także ni z tego ni z owego tajemniczo gasł silnik w czasie jazdy.Parę razy nawet holowałem z trasy do domu. Najśmieszniejsze jest to,że po sholowaniu nieraz odpalił jakby nigdy nic.
    Działo to się parę razy na przestrzeni ok 6 miesięcy.Ostatnim razem jak padł, to już dokładnie,że ratowała mnie tylko wymiana.

    Działanie czujnika łatwo jest sprawdzic za pomocą kontrolki z żaróweczką 12 volt
    Kontrolkę podłącza się do zacisków cewki zapłonowej - zacisk 1 oraz 15
    Z kopułki aparatu zapłonowego wyciąga się przewód WN idący do cewki i zwiera go się z masą najlepiej jakimś dużym krokodylkiem, ręką bym nie radził, bo może popieścić.
    Wtedy przy kręceniu rozrusznikiem przy sprawnym czujniku kontrolka powinna mrugać.
    jak Ci kiedy zgaśnie, sprawdź w ten sposób.
  • Spec od samochodów
    Panie Mieczysławie, proszę nie wprowadzać w błąd. Absolutnie tym sposobem nie można sprawdzić czujnika halla, ani żadnej usterki WN.Tym sposobem można tylko być pewnym, że do cewki dochodzi plus.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 12  
    mam podobnego golfa, podobna sytuacje tez mialem (tyle ze nie mogac odpalic pozniej mialem tylko raz a tak to jak mi gasl to potem sie dawal uruchomic), pomogla wymiana swiec i przewodow, wymienilem tez palec rozdzielacza i kopulke
  • Poziom 21  
    Jest na to rada wymień halla i będzie wszystko ok
    Pozdrawiam
  • Poziom 21  
    sigi napisał:
    Panie Mieczysławie, proszę nie wprowadzać w błąd. Absolutnie tym sposobem nie można sprawdzić czujnika halla, ani żadnej usterki WN.Tym sposobem można tylko być pewnym, że do cewki dochodzi plus.

    Pozdrawiam.


    Panie sigi, to Pan wprowadza w błąd.
    Jeżeli jest innaczej, to niech Pan ma pretensje do autora książki- eksploatacja, konserwacja naprawa AUDI 80 - Sam naprawiam autorstwa Pana inż Hansa Rudigera Etzolda
    Metoda jest sprawdzona osobiście . Przy niesprawnym Hallu kontrolka świeci się cały czas. Przy sprawnym, miga.
    Sprawdza się w ten sposób impulsator Halla przy założeniu,że sterownik zapłonu tranzystorowego jest sprawny.
    Rozrusznika nie należy uruchamiać dłużej niż na 5 sekund.
    Gdyby Pan chciał sprawdzic w w/w książce, to oszczędzę szukania.Sprawdzanie impulsatora opisane jest na 214 stronie.

    Pozdrawiam i życzę dalszych sukcesów w pomaganiu innym :D
  • Poziom 11  
    Witam
    Zgadzam się w 100% z uszkodzeniem czujnika halla. Miałem taki sam objaw w swoim golfie II 1,3 MH i naciągnąłem się na niepotrzebne wydatki kupując cewkę, moduł zapłonowy i aparat (przestrzegam przed kupnem całego aparatu ponieważ nie zawsze to się opłaca np. w moim przypadku kupiłem aparat i po miesiącu siadł w nim czujnik halla). Zmuszony byłem zakupić tym razem sam czujnik halla (było trochę problemów z rozebraniem aparatu) ale się opłaciło bo do dnia dzisiejszego mam spokój.
    Pozdrawiam
    "kr17"
  • Poziom 17  
    Ja miałem podobne objawy - sporo nerwów mnie kosztowało nim doszedłem do tego co się dzieje. Oczywiście - przyczynę znalazłem tylko przez przypadek. Jak samochód odmówił dalszej współpracy to musiałem sprawdzić co jest tego powodem - z poprzednich wyskoków wiedziałem że to brak iskry - ale zazwyczaj podczas sprawdzania usterka naprawiała się sama. Okazało się, że przyczyną był wysunięty jeden pin z wtyku modułu zapłonu - nie wchodził jeden do drugiego tylko się stykały ( lub nie) końcówkami. One mają takie zatrzaski( haczyki) zabezpieczające przed wysunięciem - a ten miał go wyprostowany. No i teraz zależało jak się przewód ułożył - jak coś go poruszyło to potrafił przerwać zasilanie modułu. Aha - do tego doszedłem licząc przez przypadek ilość przewodów dochodzących do wtyku i ilość widocznych styków. To było w kadeciku – ale marka samochodu w tym wypadku nie odgrywa roli.
  • Poziom 18  
    na pewno brak iskry, nie mozna wykluczyc halla, powinno sie zaczac od niego, a potem cala reszta, hall bywa upierdliwy, powodzenia
  • Poziom 11  
    Biore sie za Halla na początek, mam ndzieje ze pomoze, co sadzicie o cenie 195pln za to ustojstwo, bo tyle mi zaproponowali w sklepie za niego?
  • Poziom 34  
    Jakiś czas temu kumpel kupował w Boschu (przedstawicielstwo) w sklepie, zapłaciło niecałe 80 złotych za kompletną płytkę z czujnikiem.
    I jest to Bosch a nie jakiś Tajwan.

    Kupował do passata 2.0L 16v a pasował od........ skodzy 1,6 MPI więc jak nie będzie "takiego" jak trzeba to możesz pooglądać inne z grupy VW czy nie są identyczne w mocowaniu :)
  • Poziom 13  
    zodiak318 napisał:
    Jakiś czas temu kumpel kupował w Boschu (przedstawicielstwo) w sklepie, zapłaciło niecałe 80 złotych za kompletną płytkę z czujnikiem.
    I jest to Bosch a nie jakiś Tajwan.

    Kupował do passata 2.0L 16v a pasował od........ skodzy 1,6 MPI więc jak nie będzie "takiego" jak trzeba to możesz pooglądać inne z grupy VW czy nie są identyczne w mocowaniu :)

    zodiak ma rację ja ostatnio też kupowałem Boscha dokładnie 78 zł.
    A co do usterki to niezaszkodzi sprawdzić przekaźnika odpowiedzialnego za odcięcie paliwa podczas jazdy na gazie ( rozumiem że po zgaśnięciu silnika odpalasz na pozycji b/gaz?)
  • Poziom 11  
    Po zgasnięciu probuje i na gazie i na benzynie odpalac i nic :/ .
  • Poziom 21  
    Martek napisał:
    A co do usterki to niezaszkodzi sprawdzić przekaźnika odpowiedzialnego za odcięcie paliwa podczas jazdy na gazie ( rozumiem że po zgaśnięciu silnika odpalasz na pozycji b/gaz?)

    A co ma elektrozawór do braku iskry???
    Przecież Kolega mariul napisał,że silnik gaśnie z powodu braku iskry.
  • Poziom 26  
    sprawdź wtyczkę przy rozdzielaczu i wtyczkę przy małym module na podszybiu poprawej stronie.
    tam lubi czasem nie mieć styku.
  • Poziom 11  
    Tak nie mam iskry dzis udalo mi sie sprawdzic, bo zgasl mi pod samym domem. Nie zdazylem zorganizowac kabelkow aby sprawdzic Halla ale mam go juz kupionego i jutro wymieniam. Mam nadzieje ze to to, bo najczesciej takie podpowiedzi padaja.
    Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    Witam
    Miałem identyczny problem w poldku z silnikiem rovera. Niestety był to czujnik połozenia wału (HALLA) a do rovera to on kosztuje prawie 3 stówy. Z doswiadczenia Ci poradzę żebys pojechał z tym do dobrego serwisu, bo ja walczyłem z tym pół roku ,wymieniłem komputer, cewkę i wsadziłem mnóstwo kasy w róznych partaczy (POzdrawiam serwisy DAEWOO, tylu głabów w jednym miejscu to w życiu nie widziałem). W koncu złamałem sie i z drżeniem serca pojechałem do serwisu Rovera. pół dnia i po robocie i od tamtej pory zero problemów.
    Pozdrawiam
    Mariusz
  • Poziom 17  
    Ja bym nie kupował na hura podzespołu przed uprzednim dokładnym sprawdzeniem instalki. Styki i złącza należy dokładnie sprawdzić i poczyścić np " Kontaktem U". Szkoda pieniędzy - chyba że komuś na nich zbytnio nie zależy.