Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Ford Focus 1.8TDDI 2001r.] Nieprawidłowe działanie centralnego zamka

Pascalt 30 Lip 2011 13:44 4892 12
  • #1 30 Lip 2011 13:44
    Pascalt
    Poziom 22  

    Witam.
    Być może ktoś spotkał się już z takim problemem, ponieważ usterka jak się domyślam jest typowa w tym modelu, gdyż trafił mi się już drugi egzemplarz z taką przypadłością.
    Otóż centralny zamek czasem zupełnie nie reaguje na odblokowanie drzwi kierowcy. Zdarza się, że wszystko jest prawidłowo - po odblokowaniu drzwi kierowcy następuje odblokowanie wszystkich drzwi - jednak takie prawidłowe zachowanie występuje dość rzadko - szczególnie po dość energicznym przekręceniu kluczyka lub energicznym wciśnięciu przycisku odblokowania wewnątrz pojazdu.
    Pojazd nie posiada pilota.
    Czy moduł centralnego zamka i immobiliser jest zintegrowany z ECU w tym modelu? Gdzie znajduje się sterownik poduszek powietrznych w tym aucie? Rozumiem, że poszczególne moduły komunikują się między sobą przy użyciu protokołu CAN? Jeśli nie, to jaki protokół komunikacji wykorzystują?
    Pozdrawiam.

    0 12
  • Relpol
  • Pomocny post
    #2 30 Lip 2011 13:53
    milejow
    Poziom 42  

    Switch w zamku drzwi kierowcy nie styka-standard. Nie ma żadnego cana ani innego protokołu, jedynie kabel diagnostyki z poszczególnych sterowników. Sterownik SRS pod konsolą środkową, blisko ściany grodziowej. Moduł GEM o ile pamiętam jest nad nogami kierowcy

    0
  • #3 30 Lip 2011 13:54
    Pascalt
    Poziom 22  

    Da się to naprawić, czy wymiana? Pewien jesteś, że nie ma połączenia pomiędzy poszczególnymi sterownikami? Rozumiem, że sterownik centralnego zamka znajduje się nad nogami kierowcy. Prosiłbym jeszcze o informację, gdzie zlokalizuję immobiliser.
    Pozdrawiam.

    0
  • Relpol
  • #5 30 Lip 2011 14:00
    Pascalt
    Poziom 22  

    Trudno się w Focusie dostać do tego zamka? Jeśli znasz odpowiedź na to, co wyżej dopisałem, byłbym zobowiązany.

    0
  • Pomocny post
    #6 30 Lip 2011 14:01
    milejow
    Poziom 42  

    Za groma nie przypomnę sobie czy immo siedzi w GEMie czy to osobny moduł, niestety nie mam teraz dostępu do swojego komputera. Na pewno z immo ECU silnika dostaje zgodę po linii kodowej na uruchomienie silnika.
    Zrzucasz tapicerkę, demontujesz rynienkę prowadzącą szyby i wywalasz zamek, robota jak w każdym aucie

    0
  • #7 30 Lip 2011 14:05
    Pascalt
    Poziom 22  

    Skoro w niektórych Focusach z tego rocznika nadajnik immo zintegrowany był z pilotem, może można wnioskować, że immo siedzi w GEMie jednak (rozumiem, że GEM, to centralny zamek dla Forda).
    Dzięki za pomoc.
    Pozdrawiam.

    0
  • Pomocny post
    #8 30 Lip 2011 14:13
    milejow
    Poziom 42  

    Gem to centralny moduł sterujący-zamek, oświetlenie, wycieraczki, automatyka szyb itp
    Nie ma znaczenia czy jest pilot czy nie, identyfikator siedzi w kluczu, odczytuje go pętla na stacyjce, identyfikuje moduł immo i daje pozwolenie do ecu silnika

    0
  • #9 30 Lip 2011 14:17
    Pascalt
    Poziom 22  

    Czyli taki tzw. moduł komfortu (dotychczas miałem do czynienia z Renówkami - szukam analogii;)).

    Dodano po 40 [sekundy]:

    Nie odpowiedziałeś jeszcze, czy trudno się dobrać do tego zamka w Focusie.

    0
  • #10 30 Lip 2011 14:19
    milejow
    Poziom 42  

    milejow napisał:
    Za groma nie przypomnę sobie czy immo siedzi w GEMie czy to osobny moduł, niestety nie mam teraz dostępu do swojego komputera. Na pewno z immo ECU silnika dostaje zgodę po linii kodowej na uruchomienie silnika.
    Zrzucasz tapicerkę, demontujesz rynienkę prowadzącą szyby i wywalasz zamek, robota jak w każdym aucie

    Nie odpowiedziałem, a co wyżej pisze??

    0
  • #11 30 Lip 2011 14:22
    Pascalt
    Poziom 22  

    OK, dzięki, nie zauważyłem, czyli trochę grzebania jest. Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam.

    0
  • #12 30 Lip 2011 15:10
    ele5
    Poziom 26  

    Koledzy a sterownik centralnego nie siedzi czasem za schowkiem po prawej stronie? Przyuczałem kiedys piloty po naprawie i wymianie baterii i zaglądałem profilaktycznie do stera centrala i był za schowkiem...

    0
  • #13 30 Lip 2011 15:13
    Pascalt
    Poziom 22  

    Za schowkiem jest na pewno ECU. Być może ster od centralnego zamka podobnie.

    0
  Szukaj w 5mln produktów