Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
AM TechnologiesAM Technologies
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

passat 95 TDI

22 Lis 2004 14:39 3644 14
  • Użytkownik usunął konto  
  • AM TechnologiesAM Technologies
  • Poziom 14  
    prawdo podobnie uległo uszkodzeniu- regulator napięcia na liczniku taka kostka z 3 muszkami jest tam ona odpowiada by było stałe napięcie na liczniku bu instrumętuy pokazywałuy zawsze odpowiednię wskazania pomimo różnicy naopięć - swiatła radyjko i takie tam sprawdz sobie regulator ten co jest na liczniku
  • AM TechnologiesAM Technologies
  • Poziom 34  
    Podpowiem tylko jeszcze, iż ten stabilizator ma napięcie wyjściowe 10V .
  • Poziom 11  
    Hej Janusz, udało Ci się to naprawić ? Mam ten sam problem !!!
  • Poziom 11  
    Jafo,
    nie mam w tej chwili tego licznika przy sobie, oddałem go na warsztat. Ale chyba nic z tego nie wyjdzie. Jak jesteś a stanie mi pomóc to wyślę Ci go pocztą bo szczerze mówiąc nie bardzo chciałbym przy tym grzebać sam.
    Mam go rozebrany na części luzem.
    Co Ty na to ?
  • Poziom 25  
    W załączeniu masz fotki, jak wygląda stabilizator. Napisz, jaki jest u Ciebie, podam Tobie układ wyprowadzeń. Podłączasz (po wylutowaniu) do wejścia +12V, do GND (-) a między GND a OUT włączasz woltomierz i widzisz, jaki jest wynik. Powinno być 10V. Częstą przyczyną usterek, wadliwych wskazań są wibracje i uszkodzone luty na płycie.
    http://oskamp.dyndns.org/Kombiinstrument/
    Na tej stronie gość opisał naprawę płyty. (po niemiecku)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 25  
    Mam tylko nadzieję, że bez 10V wskazania obu przyrządów będą poprawne! Mam również nadzieję, że nie jest on po to, by zapewnić poprawnej jakości zasilanie trzem żarówkom oświetlającym tablicę wskaźników. U mnie obrotomierz źle wskazywał i pomogło to, co pisałem. Poprawa styków, ale jak widać ten "chłopski" stabilizator też może być w podstawce.
    Ciekawe, czy każdy serwisant zabrałby się tylko do usuwania usterki bez sprawdzenia (czyt. usuniecia) podstawowych niedomagań tego typu sprzętu, jakimi są niepoprawne styki.
    Chyba taki, który ma nadzieję na rychły powrót klienta na usunięcie innej usterki. NACIĄGACZE!.
    Najlepiej powiedzieć, że musisz wymienić procesor, bo nie pracuje. A kto sprawdzi, czy ma on zasilanie?
  • Poziom 26  
    janusz123 napisał:
    awaria predkościomierza i obrotomierza zaczęły pokazywać wartości przesunięte na skali obrotomierz o około 2,5 tys wiecej ale wskazówki chodza tylko z przesunięciem na skali stało się to bez ingerencji w zegarach-co mogło się stać . dzięki za pomoc


    Jak tak sobie czytam to jestem pełen szczęścia, że ze swojego "nie-diesla" wywaliłem ten elektroniczny gadżet zwany licznikiem :D
    Co jakiś czas słysze te same śpiewki o licznikach z 3 LCD do Passata B4 - a to siada to, a to siada tamto, a to coś ze wskazaniami nieteges ... i tak w kółko.
    Gdy serwisowałem swój licznik, jeden z serwisantów nie ukrywał, ze te liczniki to bardzo nieudany produkt, a gdy zaproponowano mi sciągniecie nowego licznika od producenta za 1300zeta - pot mi wystąpił na czole :-(

    Moze lepiej zrobić to co ja? Zamienić licznik na ten od B3 ?
  • Poziom 11  
    Panowie,
    wskazówki są dobrze założone i cała reszta też jest ok.
    Byłem z tym licznikiem u fachowca z tej dziedziny a on się tylko uśmiechnął i dodał: "witamy w gronie poszukiwaczy liczników".
    Elmos walnięty a jest nie do zastąpienia.
    Więc piszę do Was bo pomyślałem że ktoś mi pomoże.
  • Poziom 11  
    a przy okazji to mam jeszcze jeden taki sam licznik w którym nie działa tylko obrotomierz i miga kontrolka ciśnienia oleju.
    Czy tu też jest taka sama awaria czy może coś innego ?
  • Poziom 26  
    Gerrard napisał:
    a przy okazji to mam jeszcze jeden taki sam licznik w którym nie działa tylko obrotomierz i miga kontrolka ciśnienia oleju.
    Czy tu też jest taka sama awaria czy może coś innego ?


    Moze coś innego, a moze nie. Poczytaj sobie te tematy, moze Ci się na coś one przydadzą:

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic199919.html

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic82073.html

    Wesołych Świąt.
  • Poziom 11  
    longines, to jeszcze mi tylko napisz czy operacja zamiany na stary licznik z linką jest bardzo skomplikowana ?


    Również życzę Wesołych Świąt
    i co by się w nowym roku wozy mniej psuły !!!
  • Poziom 26  
    Gerrard napisał:
    longines, to jeszcze mi tylko napisz czy operacja zamiany na stary licznik z linką jest bardzo skomplikowana ?


    Również życzę Wesołych Świąt
    i co by się w nowym roku wozy mniej psuły !!!


    Dziękuję w swoim imieniu za życzenia i takze życze duzo .. dużo mniej wydatków na wózek :-)

    Wymiana jest, zebym nie nazwał tego, wręcz prostacka.
    Gniazdo czujnika Halla (potocznie też zwane Hallotronem) jest identyczne jak do linki. Wyjmujesz Hallotron z silnika, kupujesz linkę i w miejsce hallotronu wkładasz linkę. Ponieważ posiadasz diesla, potrzebujesz też licznik od diesla B3 (kwestia większej skali obrotomierza i innego przeznaczenia diod w zestawie). Podłączasz linkę do licznika i juz sie możesz cieszyć prostym, bo prostym, ale też mniej awaryjnym zestawem wskaźników :D
    Rozkład pinów kostki licznika (napięcia, wyprowadzenie sygnałów) jest dokładnie taki sam jak w oryginalnym liczniku od B4.

    Po całej przekładce zostaje tylko sprawdzić uczciwość wskażan "nowego" licznika, bo przecież nie ma sie pewności, ze ktoś nie miał większych kółek w aucie. Ot i cała zabawa. Powodzenia.