Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Yihua 898BD - Czy warto kupić?

paszczak2 31 Lip 2011 13:37 3337 3
  • #1 31 Lip 2011 13:37
    paszczak2
    Poziom 9  

    Witam,
    Nie znalazłem żadnych opinii na forum o tym produkcie, więc postanowiłem założyć nowy temat.

    Znalazłem na allegro Stację lutowniczą Yihua 898BD w cenie 273zł w komplecie są dołączone 4 dysze i 2 zapasowe grzałki.
    Jestem dość początkujący, dla mnie ma to być pierwsza tego typu stacja lutownicza po transformatorówce. Od października rozpoczynam studia na kierunku mechatronika więc zapewne nie będzie stała nie używana.

    Proszę o opinie czy ta stacja jest warta tych pieniędzy, i czy ktoś się orientuje czy wyświetlacz pokazuję faktyczną temperaturę na wylocie grzałki czy tylko zadaną temperaturę?

    Proszę oprócz tego o informacje czego potrzebowałbym (polecenie dobrego topnika itd.) by wykonywać drobne naprawy typu wymiana joya w telefonie czy też wymiana kondensatorów w płycie głównej.

    Dodano po 5 [minuty]:

    http://www.youtube.com/watch?v=p505Oj17z0U&feature=player_embedded

    0 3
  • #2 12 Paź 2011 10:56
    neo_84
    Poziom 14  

    Witam w tym tygodniu zakupiłem ta stacje troszkę inaczej przyciski rozmieszczone ale ten sam model powiem tak cena zadowalająca, jakościowo made in china zepsuła się w 1 godzine użytkowania :D ale nic poważnego, odpadł kabel od gniazda hot air na szczęście plomba jest w takim miejscu ze można swobodnie rozebrać ja na części proste hehe Środek polutowany cienkimi kablami lipnej jakości pewnie dla tego odpadają. Ogólnie kiepskie luty :D wizualnie wygląda spoko teraz może trochę o lutowaniu a wiec hot air działa ;) próbowałem odlutować układ 130 pin w miarę poszło gładko. Jeśli chodzi o kolbe tez nie jest zle szybko sie nagrzewa i raczej trzyma temperaturę, dobrze leży w ręce.

    Podsumowując jeśli ma być to lutownica dla elektronika amatora to powinna zdać egzamin przy większym nasileniu prac nie wiem czy wytrzyma długo ...
    A co do topnika jesli do SMD to polecam paste "easy print" a jesli do przewlekanych to dobrze mi sie lutuje pasta cynel

    0
  • #3 02 Lip 2014 02:22
    Interactive
    Poziom 9  

    Używam tej stacji lutowniczej od 2010 roku i uważam, że za te pieniądze to rewelacja - ma wszystko co mieć powinna i bardzo przyjemnie mi się jej używa, a muszę przyznać, że jestem dosyć wybredny. Ma regulację temperatury grotu, oraz gorącego powietrza co jeden stopień C (100-480 hot air / 200-480 grot). Ma również oczywiście regulację "ciągu" - siły nadmuchu. Poza tym jest dosyć mała co również uważam za duży plus. Proporcja ceny do jakości oraz wartości użytkowej jest moim zdaniem na ocenę celującą. Nie wszystko co Chińskie jest złe - innymi słowy..... nie taki diabeł straszny jak go malują :) POLECAM !!!

    0
  • #4 02 Lip 2014 06:21
    guard10
    Poziom 28  

    Witam podzielam opinie kolegow,stacja pracuje u mnie ciezko a jedyny problem jaki czasami nastaje to przepalajace sie groty moze dlatego ze nan stop pracuje.Zadawanie teperatury prawidlowe oraz odczyt tez a co do kalibracji temperatury nadmuchu to jest pod gumowym koreczkiem na wysokosci regulacji.Za ta kase bo przesylka szla do mnie z Chin tj 36E -wtyslka free to mozna nia tyrac do woli.Pozdrawiam

    0