Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Alhambra szarpanie skrzyni

alhambra98 31 Lip 2011 15:00 3535 13
  • #1 31 Lip 2011 15:00
    alhambra98
    Poziom 9  

    Witam wszystkich. Mam problem z automatyczna skrzynia biegów w seacie Alhambra 1.9 tdi 98 rok. Skrzynia ładnie przełącza biegi tylko szarpie do 90km/h powyżej pracuje normalnie. Czy kto wie co się dzieje? Proszę o pomoc.

    0 13
  • #2 14 Sie 2011 22:25
    PO.
    Poziom 20  

    Poziom oleju prawidłowy?

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Kolega to jak mantrę powtarza. Wszystkie posty ze skrzyniami biegów tak upiększa. Może odrobina pomyślunku? I zrobić diagnostykę? Tutaj wrażliwym miejscem jest wiązka.

    0
  • #3 15 Sie 2011 19:53
    alhambra98
    Poziom 9  

    tak olej i filtr wymieniany

    0
  • #4 15 Sie 2011 22:04
    PO.
    Poziom 20  

    To następne z serii prostych pytań ("mantry").

    Czy komputer nic nie pokazuje? Nie pali się check? Odczytaj błędy na skanerze i podaj kody.

    Możliwe że jest to tylko wiązka a możliwe że problem leży w skrzyni (np zawór), tak czy siak trop jest dobry, zacząć trzeba od najtańszej i najprostszej strony ;) .

    0
  • #5 16 Sie 2011 10:35
    alhambra98
    Poziom 9  

    Na komputerze nic nie wykazuje zero błedow

    0
  • #6 16 Sie 2011 19:39
    PO.
    Poziom 20  

    No cóż, to skoro kolega upiera się przy elektronice to pozostaje Ci przyjrzeć się jak wygląda gniazdo i ewentualnie przemierzyć wiązkę zewnętrzną do komputera.

    Chyba, że chodzi o wiązkę wewnętrzną w skrzyni?

    Niestety jeśli nie jest to tego typu banał to pozostaje mi wysłać Cię do kogoś, kto może zobaczyć samochód na żywo i diagnozować dalej. Choć to pewnie z różnym skutkiem będzie :? ...
    No chyba, że jesteś techniczny i wszystko sam robisz, a pytasz tutaj tylko o szczegóły?

    0
  • #8 20 Sie 2011 22:25
    PO.
    Poziom 20  

    Eeee, na filmie nie szarpie tylko odpina lockup i skrzynia trochę robi co chce.

    Nie chcę głupio zgadywać, sterowanie jeśli nie od strony elektronicznej to już samych zaworów. Ale to już na żywca trzeba a nie wirtualnie.

    0
  • #9 20 Sie 2011 23:27
    alhambra98
    Poziom 9  

    .................................

    0
  • #10 21 Sie 2011 00:49
    PO.
    Poziom 20  

    Nie mam pełnej serwisówki tej skrzyni tylko złożeniówki i nie widzę żeby za bardzo dało się tu coś diagnozować z zewnątrz. Oprócz partyzantki z ręcznym sterowaniem (ale nie mam danych co i jak sterować).

    1. Skaner na pewno nie wyświetlił żadnych błędów? Dziwne.

    2. Sugerowano Ci przejrzenie elektroniki - czy wszystkie sygnały dochodzą do skrzyni prawidłowo.

    3. Wiązka wewnętrzna pracuje w gorącym oleju co jej dobrze nie robi i może być przyczyną.

    4. Finalnie, elektrozawory wewnątrz skrzyni, które przełaczają poszczególne biegi.

    Jeśli żadne z tych nie okaże się rozwiązaniem to bez poważnego testowania skrzyni osobiście (albo i rozebrania, czasami niestety nie da się stwierdzić zewnętrznie, nieważne co by się nie robiło) nie ma szans.
    Część z powyższych to i tak jest poważniejsza sprawa, jeśli masz dwie lewe ręce i jestem coraz bliższy takiego stwierdzenia, bo pytasz jakbyś miał nadzieję na magiczną diagnozę i naprawę przez internet...
    Dasz radę cokolwiek z tego zrobić sam?

    0
  • #11 21 Sie 2011 14:41
    alhambra98
    Poziom 9  

    Na jakiej zasadzie działa ten lock-up ?

    0
  • #13 22 Sie 2011 11:05
    alhambra98
    Poziom 9  

    A może macie jakiś schemat lub fotkę tego lock-upa?

    0
  • #14 12 Mar 2012 16:42
    marko574
    Poziom 10  

    cześć widzę z objawów bardzo skromna ilość info że to nie skrzynia biegów ona zawsze da o sobie znać błędami a przy szarpaniu koniecznie np sygnał momentu obrotowego silnika czujnik jest w skrzyni raczej stawiam na najczęstszą usterkę rodziny vw przegób wewnętrzny prawej półosi i podpora półosi jeśli szarpie raczej pod górkę i podczas przyspieszania do ok 80/h to już czas na wymianę lepiej nie będzie następne stadium to urwanie w/w

    0