Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Alhambra szarpanie skrzyni

31 Lip 2011 15:00 4084 13
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich. Mam problem z automatyczna skrzynia biegów w seacie Alhambra 1.9 tdi 98 rok. Skrzynia ładnie przełącza biegi tylko szarpie do 90km/h powyżej pracuje normalnie. Czy kto wie co się dzieje? Proszę o pomoc.
  • Poziom 20  
    Poziom oleju prawidłowy?

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Kolega to jak mantrę powtarza. Wszystkie posty ze skrzyniami biegów tak upiększa. Może odrobina pomyślunku? I zrobić diagnostykę? Tutaj wrażliwym miejscem jest wiązka.

  • Poziom 9  
    tak olej i filtr wymieniany
  • Poziom 20  
    To następne z serii prostych pytań ("mantry").

    Czy komputer nic nie pokazuje? Nie pali się check? Odczytaj błędy na skanerze i podaj kody.

    Możliwe że jest to tylko wiązka a możliwe że problem leży w skrzyni (np zawór), tak czy siak trop jest dobry, zacząć trzeba od najtańszej i najprostszej strony ;) .
  • Poziom 9  
    Na komputerze nic nie wykazuje zero błedow
  • Poziom 20  
    No cóż, to skoro kolega upiera się przy elektronice to pozostaje Ci przyjrzeć się jak wygląda gniazdo i ewentualnie przemierzyć wiązkę zewnętrzną do komputera.

    Chyba, że chodzi o wiązkę wewnętrzną w skrzyni?

    Niestety jeśli nie jest to tego typu banał to pozostaje mi wysłać Cię do kogoś, kto może zobaczyć samochód na żywo i diagnozować dalej. Choć to pewnie z różnym skutkiem będzie :? ...
    No chyba, że jesteś techniczny i wszystko sam robisz, a pytasz tutaj tylko o szczegóły?
  • Poziom 20  
    Eeee, na filmie nie szarpie tylko odpina lockup i skrzynia trochę robi co chce.

    Nie chcę głupio zgadywać, sterowanie jeśli nie od strony elektronicznej to już samych zaworów. Ale to już na żywca trzeba a nie wirtualnie.
  • Poziom 9  
    .................................
  • Poziom 20  
    Nie mam pełnej serwisówki tej skrzyni tylko złożeniówki i nie widzę żeby za bardzo dało się tu coś diagnozować z zewnątrz. Oprócz partyzantki z ręcznym sterowaniem (ale nie mam danych co i jak sterować).

    1. Skaner na pewno nie wyświetlił żadnych błędów? Dziwne.

    2. Sugerowano Ci przejrzenie elektroniki - czy wszystkie sygnały dochodzą do skrzyni prawidłowo.

    3. Wiązka wewnętrzna pracuje w gorącym oleju co jej dobrze nie robi i może być przyczyną.

    4. Finalnie, elektrozawory wewnątrz skrzyni, które przełaczają poszczególne biegi.

    Jeśli żadne z tych nie okaże się rozwiązaniem to bez poważnego testowania skrzyni osobiście (albo i rozebrania, czasami niestety nie da się stwierdzić zewnętrznie, nieważne co by się nie robiło) nie ma szans.
    Część z powyższych to i tak jest poważniejsza sprawa, jeśli masz dwie lewe ręce i jestem coraz bliższy takiego stwierdzenia, bo pytasz jakbyś miał nadzieję na magiczną diagnozę i naprawę przez internet...
    Dasz radę cokolwiek z tego zrobić sam?
  • Poziom 9  
    Na jakiej zasadzie działa ten lock-up ?
  • Poziom 9  
    A może macie jakiś schemat lub fotkę tego lock-upa?
  • Poziom 10  
    cześć widzę z objawów bardzo skromna ilość info że to nie skrzynia biegów ona zawsze da o sobie znać błędami a przy szarpaniu koniecznie np sygnał momentu obrotowego silnika czujnik jest w skrzyni raczej stawiam na najczęstszą usterkę rodziny vw przegób wewnętrzny prawej półosi i podpora półosi jeśli szarpie raczej pod górkę i podczas przyspieszania do ok 80/h to już czas na wymianę lepiej nie będzie następne stadium to urwanie w/w