Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Toledo M1 1.9 ASV 110km- opóźniony start turbiny

31 Jul 2011 19:40 10371 25
  • Level 10  
    Witam ,

    Witam, mam kłopot z rozwiązaniem problemu, odczuwałem słabą dynamikę auta więc wykonałem logi dynamiczne

    Grupy: 008,010 - http://vaglog.rtnet.pl/sznurek_51816.html
    Grupy: 003,011 - http://vaglog.rtnet.pl/sznurek_51817.html

    Wynika z nich że problem dynamiki jest tnący przepływomierz jak i późny start turbiny.

    Zakupiłem nowy oryginalny przepływomierz, wymieniłem węże podciśnieniowe które idą od zaworów ( N18 N75 N239) i wykonałem kolejne logi :

    Grupy: 008,010 - http://vaglog.rtnet.pl/sznurek_52755.html
    Grupy: 003,011 - http://vaglog.rtnet.pl/sznurek_52757.html

    Po wymianie problem nadal istnieje i mnie denerwuje. Proszę o informację, co jeszcze można sprawdzić / wymienić. Mi pomysły już się skończyły.

    Pozdrawiam..
  • Level 39  
    EGR zaślepiony albo zepsuty.
  • Level 10  
    trans-serwis wrote:
    EGR zaślepiony albo zepsuty.


    Gruszka przy EGR działa, podczas gaszenia silnika rusza się.


    Wybebeszy mam EGR przeczyścić i przemyć ?
  • Level 39  
    Czytając twój ostatni post mogę doradzić tylko jedno. Oddaj ten samochód mechanikowi.
  • Level 18  
    Hm,mi to sie zawsze wydawało że ASV był takim wybrankiem,zawsze dobrze sie zbierał miedzy innymi dla tego że nie miał doładowania max takiego jak AFN tylko wyższe 2050 z atm,a tu wymagane jest tylko 1950,ale widocznie ta wersja softu tak ma.
  • Level 34  
    Kolega nie ma silnika ASV tylko AHF a jeśli nawet siedzi u niego ASV to i tak ma sterownik od AHF'a i dlatego ma standardową dla 110 KM z turbo GT15 wartość ciśnienia doładowania czyli 1948 mbar. Z logów jednoznacznie wynika, że nadal jest kaszana po wymianie przepływki i to właśnie z jej znowu winy bo i pewnie przepływka to jakiś chiński zamiennik.
  • Level 15  
    w tamtym tygodniu miałem to samo. Nowa przepływka i lipa straszna. Podstawiłem inną ze sprawdzonego auta i jak ręką odjął.
    Na tę chwilę nie można już ufać "nowym" częściom niestety.
    podstaw dla sprawdzenia z innego auta. Ja podstawiłem do AWX z AXC (T5 2005) i smigało aż miło.
    Rozwiązanie to przepływka z ASO, bo tej "nowej" nawet w sklepie nie chcieli przyjąć.
    pozdro
  • Level 34  
    To teraz zloguj ponownie po tym jak wymieniłeś wężyki podciśnienia (tak jak pisałeś na PW). Co do silnika mamy już jasność - siedzi ASV a sterownik z AHF.
  • Level 34  
    Nadal są 2 sekundy zwłoki więc przypatrz się dokładnie króćcom przy elektrozaworach oraz temu przy akumulatorze podciśnienia (czarna plastikowa kula) oraz sprawdź króciec metalowy przy pompie podciśnienia gdyż nadal musi gdzieś jeszcze to podciśnienie uciekać.
  • Level 10  
    Sztomel wrote:
    Nadal są 2 sekundy zwłoki więc przypatrz się dokładnie króćcom przy elektrozaworach oraz temu przy akumulatorze podciśnienia (czarna plastikowa kula) oraz sprawdź króciec metalowy przy pompie podciśnienia gdyż nadal musi gdzieś jeszcze to podciśnienie uciekać.


    Znalazłem nieszczelność przy Vacum pompie metalowy króciec cały się okręca, preparatem do sprawdzania szczelności psiknąłem i przez wąż dmuchając bombluje w koło króćca metalowego, jak się nie mylę siedzi na gumie.
    Proszę o wskazówkę jak do tego się zabrać czy tylko wymiana całej pompy wchodzi w grę ?
  • Level 34  
    Ja osobiście nie miałem tego problemu i nigdy nie byłem zmuszony się w to bawić ale większość zaklepywała obudowę nad tym króćcem, że nie miał on możliwości ruchu czyli tzw. traserowanie lub jak tam zwał. Jeśli wyczuwasz tam zasysanie powietrza atmosferycznego czyli niwelowanie tym samym podciśnienia to warto zrobić wszystko by się tego pozbyć ale z drugiej strony jeśli tam czujesz ubytki podciśnienia to pedał hamulca powinien się również robić twardy - chodź znam przypadki, że hamulec działał OK a brakowało podciśnienia w układzie sterowania EGR i N75 oraz N239. Powie inaczej - gdybym miał możliwość naocznie zbadać Twój przypadek to dotykając palcem do końca wężyka zdjętego z króćca gruchy podciśnienia nad turbo już bym wiedział czy to podciśnienie jest właściwe czy zbyt małe - kwestia obycia się z problemem i niejednokrotnie przy braku termometru w domu kłóciłem się z pediatrą, że moje dziecko ma gorączkę kiedy ona upierała się, że nie a jednak dziecko ją miało. Wyczucie i obycie z problemem wyczula inne zmysły i czasami nawet komputer może wprowadzać w błąd a ktoś kto ma z tym do czynienia na co dzień powie Ci, że elektronika się myli. Chyba domyślasz się co chcę przez to powiedzieć.
  • Level 34  
    Nadal to samo, turbo pompuje wartość zadaną dopiero od 2100 obrotów. Zrób jeszcze jedną próbę a mianowicie weź kawałek wężyka podciśnienia i połącz nim bezpośrednio (z pominięciem wszelkich elektrozaworów) gruchę przy turbo z trójnikiem na wężu pomiędzy pompą podciśnienia a serwem hamulców i zloguj 011 dynamicznie ale tylko do 2500 obrotów i wklej ten log. Jeśli wtedy również będzie widoczna zwłoka to albo winny będzie katalizator albo uszkodzone będą skrzydełka jednego z wirników turbo bo przepływka mierzy prawidłowo.
  • Level 10  
    Witaj.
    Wykonałem zabieg między wąż vacu<-->pompa dałem trójnik podłączyłem pod niego gruchę na krótko i wąż idący do podciśnień, w zawór w który wchodził wąż od gruchy zaślepiłem

    Grupy: 003,011 - http://vaglog.rtnet.pl/sznurek_54375.html
  • Level 34  
    Więc przynajmniej wiadomo, że układ podciśnień nie ma na to wpływu. Wytnij zatem katalizator.
  • Level 10  
    Sztomel wrote:
    Więc przynajmniej wiadomo, że układ podciśnień nie ma na to wpływu. Wytnij zatem katalizator.

    Witaj :)

    Troszkę mi zeszło z tym wycinaniem katalizatora
    oto logi :
    Grupy: 003,011 - http://vaglog.rtnet.pl/sznurek_55207.html

    Teraz co mam sprawdzić, zrobić ? :|
  • Level 34  
    Zobacz czy na wolnych obrotach dźwignia poruszająca kierownicami spalin opiera się o ogranicznik na korpusie turbosprężarki. Widać to będzie dobrze z kanału :
    Toledo M1 1.9 ASV 110km- opóźniony start turbiny

    "VNT Lever" ma się całkowicie oprzeć na "stop" bo jak jeszcze raz spojrzałem na log przy podłączonym podciśnieniu "na krótko" to nawet przy 2480 obrotów rzeczywiste ciśnienie nie osiągnęło wartości granicy pomiaru MAPsensora czyli 2570 mbar.
  • Level 10  
    "VNT Lever" opiera się o tą śrubkę ''stop''
  • Level 34  
    Szkoda, że nie mieszkasz bliżej bo chętnie bym się temu sam przyjrzał dokładnie. Jeszcze raz zatem podepnij podciśnienie na "krótko" do gruchy przy turbo i zloguj wtedy dwie grupy jednocześnie tj. 010 z 011 gdyż muszę popatrzeć m.in. na wskazanie wciśnięcia pedału gazu.
  • Level 10  
    Sztomel wrote:
    Szkoda, że nie mieszkasz bliżej bo chętnie bym się temu sam przyjrzał dokładnie. Jeszcze raz zatem podepnij podciśnienie na "krótko" do gruchy przy turbo i zloguj wtedy dwie grupy jednocześnie tj. 010 z 011 gdyż muszę popatrzeć m.in. na wskazanie wciśnięcia pedału gazu.

    Proszę bardzo :
    Grupy: 010,011 - http://vaglog.rtnet.pl/sznurek_55420.html
  • Level 34  
    Co mnie w tym logu niepokoi : turbo nie osiąga maksymalnego ciśnienia doładowania nawet przy 2500 obrotów a powinno już dużo wcześniej osiągnąć wartość 2570.0 mbar czyli maksymalny zakres pomiaru czujnika ciśnienia doładowania G71 a przy tym wartość MAF actual w grupie 010 również nie osiąga pełnej wartości 1270.0 mg/skok. Podmień jeszcze na próbę od znajomego przepływomierz powietrza a jeśli to nie pomoże to niestety nie byłbym pewny czy skrzydełka wirnika części gorącej czy też zimnej turbosprężarki nie będą uszkodzone.
  • Level 10  
    Tylko że przepływomierz jest nowy boscha.

    Co powiesz o skróceniu/wydłużeniu trzpienia ''actuator rod''?
    Łopatki od strony zimniej jeżeli są uszkodzone to problem nie występował by w cały zakresie obrotów, jeżeli silnik był wymieniony, a turbina była jedynie wsadzona bez ustawienia pod niego ?