Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda Civic v 92r Zegarek

31 Lip 2011 21:23 4404 11
  • Poziom 27  
    Witam tak jak w temacie w tym samochodzie brak wyświetlania godziny na zegarku zegarek martwy brak reakcji na guziki nic nie wyświetla. Szukałem w bezpiecznikach oznaczenia związanego z zegarkiem lecz nic nie znalazłem (pod kierownicą i pod maską) dodam że nie świeci podświetlenie regulacji dmuchawy same przyciski świecą lecz podświetlenie tej tarczy na jaki wydmuch ma być to już nie. Czy taki zegarek ma wgl. bezpiecznik ? Do czego jest wpięty ?

    Post poprawiłem. [CameR]
  • Poziom 28  
    Pierwsze co to sprawdż żarówki.
  • Poziom 29  
    Przecież tam jest zegar VFD... wyjmij z deski i zobacz czy jakieś prądy dochodzą.
  • Poziom 28  
    web69 napisał:
    Przecież tam jest zegar VFD...

    No tak pomyliłem się.
  • Poziom 27  
    Wymontowałem wszystko na kablach
    czarny jako masa w kolejności
    żółty - 0v
    czerwony - 0v
    biały - 1,2v

    na zegarku po rozebraniu na szkiełku widzę jakby taka spalenizna

    Honda Civic v 92r Zegarek
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    No to pozostaje miernik w łapę i szukasz gdzie ten prąd pobłądził... Ta "spalenizna" to getter, jest OK. A tak wogóle to mam stare jajko, zobaczę gdzie i co na tych kabelkach jest, ale to jutro dopiero...
  • Poziom 27  
    Takie pomiary by sie przydały mi bardzo, dodam że sprawdzałem zimne luty na zegarku bo czytałem że u niektórych to pomagało lecz mi wydaje się że zegarek będzie okej, a z zasilaniem coś nie tak, czekam na pomiary.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Przecież tam powinno być 12V stałego na podtrzymaniu. I od szukania tego zaginionego napięcia bym zaczął. Następnie sprawdził, na którym pojawia się 12V po stacyjce (display wake up) i 12V po zapaleniu świateł (dimmer). Czyli zamiast bebeszyć zegarek, zajrzał bym w bezpieczniki.
  • Poziom 27  
    Ale dlaczego w bezpieczniki z tego co wyczytałem zegarek jest pod radio i zapalniczkę a te działają czyli bezpiecznik jest okej.
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ale zasilania na zegarku nie ma. Więc gdzie jest to "okej"?
    Zasiliłeś ten zegarek niezależnie na stole? Czy od razu przyjąłeś, że leży? I to jego wina?
  • Poziom 27  
    Wyjąłem zegarek, podłączyłem sztuczne zasilanie do pinów na wyjściu zegarka lecz nic podałem mniejsze napięcie około 4v by nie uszkodzić nic, podpiąłem do taśmy łączącej dwie płytki w zegarku do F+ i F- podłączając kable na wyświetlaczu pojawiły się 3 żółte paski lecz to podświetlanie pewnie jest minus zostawiłem i podłączyłem do VS i zaświeciła się godzina podłączyłem jeszcze raz do płytki na wyjściu do podłączenia kostki lecz nadal nic więc coś w zegarku musi być nie tak?

    Aktualizacja z pomiarów

    Czarny to -
    Żółty ( po włożeniu kluczyka do stacyjki ) 12v
    Czerwono czarny ( po włączeniu świateł ) 12v
    Biało niebieski ( to chyba sztuczne zasilanie czyli bezpośrednio z akmulatora bez świateł i kluczyka ) 0v

    I tu jest problem bo dziś szukałem stałego zasilania 12 v dla radia bez kluczyka w stacyjce by zapamiętywało radio stacje i w książce doczytałem że kabel w kostce biało niebieski jest właśnie stałym zasilanie 12v lecz na tym kablu nic nie było i doprowadzałem sam zasilanie 12v dla radia ale gdy widzę że tan sam kabel który powinien mieć 12 v przy zegarku ma 0v daje mi to do myślenia że jest cos nie tak tylko gdzie szukać usterki.


    Kolejne godziny sprawiły że uruchomiłem zegarek w samochodzie i działa sprawnie podłączyłem go do kostki i podałem mu na kabel biało-niebieski zasilanie 12 z akmulatora i odpalił zegarek wina leży w tym kabelku niebiesko biały który jest i do radia i do zegarka tylko czy ten kabel jest na bezpieczniku czy zasilanie zostało z niego wycięte może ktoś sprawdzić ?
  • Poziom 27  
    Po dniu pracy rozwiązałem juz problem :)

    Przyczyna usterki był brak zasilania w przewodzie biało-niebieskim tym tropem idąc na samym końcu napotkałem bezpiecznik w skrzynce pod maską w oznaczeniu 'back up" 7.5A po wymianie na przewodzie biało niebieskim pojawiło się 12v.