Witam wszystkich fanów forda oraz tuningu mechanicznego.
Na wstępie powiem że auto nie ma wyglądać tylko jeździć a tuningowane auta nie muszą się kojarzyć tylko z kupą plastyku i kilogramami kitu.
"Nie ważne czym jeździsz, ważne że wykorzystujesz moc auta na 100%"
Postanowiłem napisać ten temat, aby pomódz osobą wejść w świat tuningu, oraz podzielić sie zdobytą wiedzą.
jakieś 2 lata temu zakupiłem to auto od kolegi za 1500zł
zgnite nadwozie charakterystyczne dla forda i hondy czyli (reperaturki, podłużnice tył, progi) w moim przypadku jeszcze okolice klamki.....
Samochód spodobał mi się gdyż jako seryne nieźle trzymało się drogi a silniki 1.6 16v forda są kawałkiem żelastwa nie do zajechania.
Auto paliło litry oleju i nie było w najlepszej kondycji.
Tata prowadzi warsztat samochodowy więc wyjęcie silnika nie stanowi żadnego problemu.
zabraliśmy się za remont auta.
W pewny momencie nasz pracownik Przemek 26L. rzekł " masz możliwości zrób coś z tym mułkiem, silnik mamy rozebrany co nam szkodzi"
I w tym momencie małe serduszko ESKA zabiło po raz kolejny..........
a ja pomału zmieniałem zdanie o moim "ESKIM" z dupowozu na swoją kochankę.
Modyfikacje podstawowe jakie przyszły do głowy
Odciążamy koło zamachowe................
no to w tokarkę................
i 3 Kg ubyło
kiedyś tato miał renault 5 ze sportowymi wałkami i darło to niemiłosiernie
pomysł prosty a jak by wstawić ostre wałki?
I się stało
firma świątek z Bydgoszczy zrobiła swoje, do tego odciążyli wał i takim sposobem........................
Powstał kolejny MoD
Przepustnica wydawała nam się mała więc przyszła większa od sierry 2.0
Eski odżył ale powyżej 5000 RPM jakoś nie miał "kopyta". Okazało się że ostre wałki nie są wcale ostre a wręcz przeciwnie płaskie, szybkie sprostowanie.
Potocznie mówimy ostre wałki ale w rzeczywistości krzywki są przestawione, wpycha głębiej zawór co w daje nam efekt dłuższego otwarcia zaworu. tym samym zapotrzebowanie na paliwo wzrosło........
Z prawej pompka oryginalna, została zastąpiona zewnętrzną od BMW 750i, myśleliśmy że będzie ok.
Niestety było trochę lepiej ale szału nie było.
Pomyślałem o zmianach map wtrysku ale nawet tak świetna firma jaką jest "AGMA" (później napisze coś o nich) nie była wstanie nic zrobić......
pomysł Taty bardzo szyki "jak zwiększymy ciśnienie w układzie wtryskowym, to w tym samym czasie otwarcia wtrysku, przepłynie więcej cieczy...."
To było to!!!!!! strzał w 10
Regulator ciśnienia paliwa ustawiony na 4Bar i problem rozwiązany. :)furka zasówała aż chuczało z 90KM zrobiło się 143KM i 151 Nm
Zabraliśmy się za blachę
Auto zaczęło przyśpieszać ale problem się pojawił z hamowaniem. Brembo kit i po temacie
Troszkę żeby wyglądało
I tak jeździłem ponad rok.
Wstawiłem sportową kierownice, kubełek mirco z 4ptk pasami 2'' trochę audio, wydech przelotowy 2,25''
Pewnego razu wybrałem się na zlot VW w toruniu.
Był otwarty tor więc postanowiliśmy się wybrać (niestety na tym kompie nie mam fot ale jak ktoś chce to podeślę.)
złośliwi panowie powiedzieli że mnie nie wpuszczą bo nie mam VW.
Szybka rozmowa z organizatorem trochę wiazdu na psychę typu "co nie chcecie mnie wpuścić bo boicie się że dostaniecie od escorta?"
zapytał co mam za silnik odpowiedziałem ze 1.6.
Wypiał mnie co było jego błędem gdyż 3 lata temu zakończyłem zabawę w kartingowych mistrzostwach polski nawet kilkakrotnie byłem na podium w klasyfikacji generalnej.
Miły organizator chciał mnie chyba przestraszyć że mają:
polo g40
corrado g60
golf3 VR6
oraz audi 100 quatro z silnikiem 2.2. turbo o mocy prawie 500 KONI
Jak pisałem na wstępie:
"Nie ważne czym jeździsz, ważne że wykorzystujesz moc auta na 100%"
Starałem się łagodnie wchodzić w łuki, nie zrywać przyczepności na wyjściach z łuków, jak najmniej hamować oraz zmieniać biegi kiedy trzeba........
Taki sposobem wszystkie możliwe auta dostały po pupie:)
Pora na audi wiedziałem że będzie grubo bo kierowca to świrus i dusi jak postrzelony, ale brak trakcji go zgubił i audi 100 dostało 0,3 sek na okrążeniu
Co do firmy AGMA która chamowała tam auta wykazało że mam 90 koników co jest nie prawdą a kolega w civic 5gen surowy silnik 1,6 na jednym wałku miał ponad 250Nm, ale to taki szczegół.
Auto było wykorzystywane na 100%
2 mieś temu wapadł pomysł
A może wsadzimy kompresor Eaton M62 od mesia?
I powoli serduszko escorta zaczynało bić mocniej i szybciej obroty wzrastały proporcjonalnie do mocy............ mało litrażowe serduszko stawało się sercem ziejącym ogniem.
zaczęło się dziać grubo i wesoło :
a na wesoło dla tego:
Tak kończą fabryczne świece....
Od 30.07.2011
jeżdżę bezawaryjnie z niesamowitym kopytem, spalanie około 13L/100km
na hamownię planuję jechać w sobotę zobaczymy ile wypluje
Pozdr
Na wstępie powiem że auto nie ma wyglądać tylko jeździć a tuningowane auta nie muszą się kojarzyć tylko z kupą plastyku i kilogramami kitu.
"Nie ważne czym jeździsz, ważne że wykorzystujesz moc auta na 100%"
Postanowiłem napisać ten temat, aby pomódz osobą wejść w świat tuningu, oraz podzielić sie zdobytą wiedzą.
jakieś 2 lata temu zakupiłem to auto od kolegi za 1500zł
zgnite nadwozie charakterystyczne dla forda i hondy czyli (reperaturki, podłużnice tył, progi) w moim przypadku jeszcze okolice klamki.....

Samochód spodobał mi się gdyż jako seryne nieźle trzymało się drogi a silniki 1.6 16v forda są kawałkiem żelastwa nie do zajechania.
Auto paliło litry oleju i nie było w najlepszej kondycji.
Tata prowadzi warsztat samochodowy więc wyjęcie silnika nie stanowi żadnego problemu.

zabraliśmy się za remont auta.
W pewny momencie nasz pracownik Przemek 26L. rzekł " masz możliwości zrób coś z tym mułkiem, silnik mamy rozebrany co nam szkodzi"
I w tym momencie małe serduszko ESKA zabiło po raz kolejny..........
a ja pomału zmieniałem zdanie o moim "ESKIM" z dupowozu na swoją kochankę.
Modyfikacje podstawowe jakie przyszły do głowy
Odciążamy koło zamachowe................
no to w tokarkę................

i 3 Kg ubyło

kiedyś tato miał renault 5 ze sportowymi wałkami i darło to niemiłosiernie
pomysł prosty a jak by wstawić ostre wałki?
I się stało

firma świątek z Bydgoszczy zrobiła swoje, do tego odciążyli wał i takim sposobem........................


Powstał kolejny MoD

Przepustnica wydawała nam się mała więc przyszła większa od sierry 2.0

Eski odżył ale powyżej 5000 RPM jakoś nie miał "kopyta". Okazało się że ostre wałki nie są wcale ostre a wręcz przeciwnie płaskie, szybkie sprostowanie.
Potocznie mówimy ostre wałki ale w rzeczywistości krzywki są przestawione, wpycha głębiej zawór co w daje nam efekt dłuższego otwarcia zaworu. tym samym zapotrzebowanie na paliwo wzrosło........

Z prawej pompka oryginalna, została zastąpiona zewnętrzną od BMW 750i, myśleliśmy że będzie ok.
Niestety było trochę lepiej ale szału nie było.
Pomyślałem o zmianach map wtrysku ale nawet tak świetna firma jaką jest "AGMA" (później napisze coś o nich) nie była wstanie nic zrobić......
pomysł Taty bardzo szyki "jak zwiększymy ciśnienie w układzie wtryskowym, to w tym samym czasie otwarcia wtrysku, przepłynie więcej cieczy...."
To było to!!!!!! strzał w 10


Regulator ciśnienia paliwa ustawiony na 4Bar i problem rozwiązany. :)furka zasówała aż chuczało z 90KM zrobiło się 143KM i 151 Nm
Zabraliśmy się za blachę






Auto zaczęło przyśpieszać ale problem się pojawił z hamowaniem. Brembo kit i po temacie



Troszkę żeby wyglądało



I tak jeździłem ponad rok.
Wstawiłem sportową kierownice, kubełek mirco z 4ptk pasami 2'' trochę audio, wydech przelotowy 2,25''
Pewnego razu wybrałem się na zlot VW w toruniu.
Był otwarty tor więc postanowiliśmy się wybrać (niestety na tym kompie nie mam fot ale jak ktoś chce to podeślę.)
złośliwi panowie powiedzieli że mnie nie wpuszczą bo nie mam VW.
Szybka rozmowa z organizatorem trochę wiazdu na psychę typu "co nie chcecie mnie wpuścić bo boicie się że dostaniecie od escorta?"
zapytał co mam za silnik odpowiedziałem ze 1.6.
Wypiał mnie co było jego błędem gdyż 3 lata temu zakończyłem zabawę w kartingowych mistrzostwach polski nawet kilkakrotnie byłem na podium w klasyfikacji generalnej.
Miły organizator chciał mnie chyba przestraszyć że mają:
polo g40
corrado g60
golf3 VR6
oraz audi 100 quatro z silnikiem 2.2. turbo o mocy prawie 500 KONI
Jak pisałem na wstępie:
"Nie ważne czym jeździsz, ważne że wykorzystujesz moc auta na 100%"
Starałem się łagodnie wchodzić w łuki, nie zrywać przyczepności na wyjściach z łuków, jak najmniej hamować oraz zmieniać biegi kiedy trzeba........
Taki sposobem wszystkie możliwe auta dostały po pupie:)
Pora na audi wiedziałem że będzie grubo bo kierowca to świrus i dusi jak postrzelony, ale brak trakcji go zgubił i audi 100 dostało 0,3 sek na okrążeniu

Co do firmy AGMA która chamowała tam auta wykazało że mam 90 koników co jest nie prawdą a kolega w civic 5gen surowy silnik 1,6 na jednym wałku miał ponad 250Nm, ale to taki szczegół.
Auto było wykorzystywane na 100%
2 mieś temu wapadł pomysł
A może wsadzimy kompresor Eaton M62 od mesia?
I powoli serduszko escorta zaczynało bić mocniej i szybciej obroty wzrastały proporcjonalnie do mocy............ mało litrażowe serduszko stawało się sercem ziejącym ogniem.
zaczęło się dziać grubo i wesoło :









a na wesoło dla tego:
Tak kończą fabryczne świece....

Od 30.07.2011
jeżdżę bezawaryjnie z niesamowitym kopytem, spalanie około 13L/100km
na hamownię planuję jechać w sobotę zobaczymy ile wypluje

Pozdr