Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Escort mk7 1.6 16v kompresor m62

Sobecki Racing 01 Sie 2011 14:17 15208 22
  • #1 01 Sie 2011 14:17
    Sobecki Racing
    Poziom 11  

    Witam wszystkich fanów forda oraz tuningu mechanicznego.
    Na wstępie powiem że auto nie ma wyglądać tylko jeździć a tuningowane auta nie muszą się kojarzyć tylko z kupą plastyku i kilogramami kitu.
    "Nie ważne czym jeździsz, ważne że wykorzystujesz moc auta na 100%"

    Postanowiłem napisać ten temat, aby pomódz osobą wejść w świat tuningu, oraz podzielić sie zdobytą wiedzą.

    jakieś 2 lata temu zakupiłem to auto od kolegi za 1500zł
    zgnite nadwozie charakterystyczne dla forda i hondy czyli (reperaturki, podłużnice tył, progi) w moim przypadku jeszcze okolice klamki..... :)

    Samochód spodobał mi się gdyż jako seryne nieźle trzymało się drogi a silniki 1.6 16v forda są kawałkiem żelastwa nie do zajechania.

    Auto paliło litry oleju i nie było w najlepszej kondycji.
    Tata prowadzi warsztat samochodowy więc wyjęcie silnika nie stanowi żadnego problemu.

    Escort mk7 1.6 16v kompresor m62

    zabraliśmy się za remont auta.


    W pewny momencie nasz pracownik Przemek 26L. rzekł " masz możliwości zrób coś z tym mułkiem, silnik mamy rozebrany co nam szkodzi"

    I w tym momencie małe serduszko ESKA zabiło po raz kolejny..........
    a ja pomału zmieniałem zdanie o moim "ESKIM" z dupowozu na swoją kochankę.

    Modyfikacje podstawowe jakie przyszły do głowy
    Odciążamy koło zamachowe................
    no to w tokarkę................

    Escort mk7 1.6 16v kompresor m62


    i 3 Kg ubyło :)

    kiedyś tato miał renault 5 ze sportowymi wałkami i darło to niemiłosiernie
    pomysł prosty a jak by wstawić ostre wałki?

    I się stało :)
    firma świątek z Bydgoszczy zrobiła swoje, do tego odciążyli wał i takim sposobem........................


    Escort mk7 1.6 16v kompresor m62





    Escort mk7 1.6 16v kompresor m62

    Powstał kolejny MoD :)

    Przepustnica wydawała nam się mała więc przyszła większa od sierry 2.0

    Escort mk7 1.6 16v kompresor m62

    Eski odżył ale powyżej 5000 RPM jakoś nie miał "kopyta". Okazało się że ostre wałki nie są wcale ostre a wręcz przeciwnie płaskie, szybkie sprostowanie.

    Potocznie mówimy ostre wałki ale w rzeczywistości krzywki są przestawione, wpycha głębiej zawór co w daje nam efekt dłuższego otwarcia zaworu. tym samym zapotrzebowanie na paliwo wzrosło........

    Escort mk7 1.6 16v kompresor m62

    Z prawej pompka oryginalna, została zastąpiona zewnętrzną od BMW 750i, myśleliśmy że będzie ok.

    Niestety było trochę lepiej ale szału nie było.
    Pomyślałem o zmianach map wtrysku ale nawet tak świetna firma jaką jest "AGMA" (później napisze coś o nich) nie była wstanie nic zrobić......

    pomysł Taty bardzo szyki "jak zwiększymy ciśnienie w układzie wtryskowym, to w tym samym czasie otwarcia wtrysku, przepłynie więcej cieczy...."

    To było to!!!!!! strzał w 10 :)

    Escort mk7 1.6 16v kompresor m62

    Regulator ciśnienia paliwa ustawiony na 4Bar i problem rozwiązany. :)furka zasówała aż chuczało z 90KM zrobiło się 143KM i 151 Nm

    Zabraliśmy się za blachę

    Escort mk7 1.6 16v kompresor m62

    Escort mk7 1.6 16v kompresor m62


    Escort mk7 1.6 16v kompresor m62


    Escort mk7 1.6 16v kompresor m62

    Escort mk7 1.6 16v kompresor m62

    Escort mk7 1.6 16v kompresor m62

    Auto zaczęło przyśpieszać ale problem się pojawił z hamowaniem. Brembo kit i po temacie

    Escort mk7 1.6 16v kompresor m62 Escort mk7 1.6 16v kompresor m62 Escort mk7 1.6 16v kompresor m62

    Troszkę żeby wyglądało :)

    Escort mk7 1.6 16v kompresor m62 Escort mk7 1.6 16v kompresor m62


    I tak jeździłem ponad rok.
    Wstawiłem sportową kierownice, kubełek mirco z 4ptk pasami 2'' trochę audio, wydech przelotowy 2,25''
    Pewnego razu wybrałem się na zlot VW w toruniu.
    Był otwarty tor więc postanowiliśmy się wybrać (niestety na tym kompie nie mam fot ale jak ktoś chce to podeślę.)

    złośliwi panowie powiedzieli że mnie nie wpuszczą bo nie mam VW.
    Szybka rozmowa z organizatorem trochę wiazdu na psychę typu "co nie chcecie mnie wpuścić bo boicie się że dostaniecie od escorta?"
    zapytał co mam za silnik odpowiedziałem ze 1.6.
    Wypiał mnie co było jego błędem gdyż 3 lata temu zakończyłem zabawę w kartingowych mistrzostwach polski nawet kilkakrotnie byłem na podium w klasyfikacji generalnej.

    Miły organizator chciał mnie chyba przestraszyć że mają:
    polo g40
    corrado g60
    golf3 VR6
    oraz audi 100 quatro z silnikiem 2.2. turbo o mocy prawie 500 KONI

    Jak pisałem na wstępie:
    "Nie ważne czym jeździsz, ważne że wykorzystujesz moc auta na 100%"
    Starałem się łagodnie wchodzić w łuki, nie zrywać przyczepności na wyjściach z łuków, jak najmniej hamować oraz zmieniać biegi kiedy trzeba........
    Taki sposobem wszystkie możliwe auta dostały po pupie:)
    Pora na audi wiedziałem że będzie grubo bo kierowca to świrus i dusi jak postrzelony, ale brak trakcji go zgubił i audi 100 dostało 0,3 sek na okrążeniu :)
    Co do firmy AGMA która chamowała tam auta wykazało że mam 90 koników co jest nie prawdą a kolega w civic 5gen surowy silnik 1,6 na jednym wałku miał ponad 250Nm, ale to taki szczegół.

    Auto było wykorzystywane na 100%

    2 mieś temu wapadł pomysł

    A może wsadzimy kompresor Eaton M62 od mesia?

    I powoli serduszko escorta zaczynało bić mocniej i szybciej obroty wzrastały proporcjonalnie do mocy............ mało litrażowe serduszko stawało się sercem ziejącym ogniem.

    zaczęło się dziać grubo i wesoło :


    Escort mk7 1.6 16v kompresor m62


    Escort mk7 1.6 16v kompresor m62


    Escort mk7 1.6 16v kompresor m62


    Escort mk7 1.6 16v kompresor m62


    Escort mk7 1.6 16v kompresor m62


    Escort mk7 1.6 16v kompresor m62


    Escort mk7 1.6 16v kompresor m62


    Escort mk7 1.6 16v kompresor m62


    Escort mk7 1.6 16v kompresor m62


    a na wesoło dla tego:
    Tak kończą fabryczne świece....

    Escort mk7 1.6 16v kompresor m62

    Od 30.07.2011
    jeżdżę bezawaryjnie z niesamowitym kopytem, spalanie około 13L/100km
    na hamownię planuję jechać w sobotę zobaczymy ile wypluje :)

    Pozdr

  • #2 08 Sie 2011 13:59
    tzok
    Moderator Samochody

    Zdajesz sobie sprawę że precyzja sterowania fabrycznych wtrysków "bierze w łeb" przy tak podniesionym ciśnieniu paliwa? Lepiej było wstawić wtryski o większej wydajności, niż kombinować z ciśnieniem paliwa.

    To co stało się ze świecą nie wróży dobrze temu silnikowi i świadczy o złym składzie mieszanki.

  • #3 09 Sie 2011 08:44
    Sobecki Racing
    Poziom 11  

    Silnik jako wolnossący był przeprężony i to była przyczyna upalenia świecy po dodaniu kompresora, poważnysz uszkodzeń nie było (całe szczęście) głowicę zdjąłem i powiększyłem komorę spalania,
    Regulator ciś paliwa jest tymczasowy bo po dodaniu kompresora niechętnie współpracuje.
    Do końca tygodnia będę miał prosiaka, w sobote go zainstaluję i będziemy się bawić w strojenie map. dając większe wtryski stracę wolne obroty i na niskich będzie się zalewać, a zmieniając mapy mogę ustawić że do 3000RPM bedzie w miarę ekonomiczny a powyżej wydłużę czas wtrysku i będzie go przelewać. Takie rozwiązanie jest dobre gdyż na kompresorze nie jeżdżę cały dzień i nie kręcę silnika niżej niż 5000RPM.
    Pozdro

  • #4 09 Sie 2011 10:40
    tzok
    Moderator Samochody

    W/g mnie skoro ECU dało radę się zaadaptować do podniesionego ciśnienia to dało by radę zaadoptować się do wtryskiwaczy o większej wydajności, przecież to na jedno wychodzi. Te stare sterowniki (do EURO-2) miały na prawdę bardzo szerokie zdolności adaptacyjne. Wtrysk jest w pełni sekwencyjny więc z jednej strony nie ma aż takich wymagań co do wtryskiwaczy (czasy wtrysku są długie) ale z drugiej zbyt wysokie ciśnienie może spowodować opóźnienie w otwieraniu się i zamykaniu wtryskiwaczy, a synchronizacja wtrysków przy wtrysku sekwencyjnym ma większe znaczenie niż przy półsekwencji czy grupowym. No i oczywiście ciśnienie w listwie paliwowej musi być wyższe niż ciśnienie w kolektorze dolotowym (ale tu problemy Ci raczej nie grożą - to nie LPG).

    Tak na marginesie - to jeśli nie masz zamiaru ruszać zapłonu, to zamiast "świnki" mogłeś założyć sterownik LPG IV-generacji i przy jego pomocy sterować wtryskiwaczami benzyny, jest chyba "nieco" tańszy, a możliwości korekt map czasu wtrysku ma podobne.

  • #5 09 Sie 2011 10:55
    Sobecki Racing
    Poziom 11  

    z sterownikiem od lpg nie myślałem.... ale ja chcę jeszcze pominąć przepływomierz bo jes podłączony przed kompresorem tz na jego dolocie i w momencie załączenia kompra przepływka dostaje info że jest bardzo duże zapotrzebowanie powietza i zwiększ dawkę ale natomiast nie daje rady na górnym zakresie obrotowym czyli od 4000RPM, dla tego moim zdaniem świniak daje trochę większe możliwości.
    "świniaka" mogę kupić już za 400zł więc z drugiej strony to nie są kosmiczne pieniądze, a Dodając sterownik LPG komp normalnie bedzie czytać podzespoły (przepływkę pominę?)
    z tym kompem od LPG powiem tobie dobry pomysł podrzuciłeś, poszukam w necie jak to się ma do całości i na ile mogę sobie nim pozwolić w sterowaniu wtryskami..........
    Robiłeś już to?
    Zebyś tak daleko nie mieszkał to bym podjechał pogadać może coś by się wyskrobało razem :)
    w chacie mam chyba centralkę od gazu KME diego G3

  • #6 09 Sie 2011 11:08
    tzok
    Moderator Samochody

    Nie robiłem, ale nie widzę powodów dla których miałoby nie działać. Jedynie trzeba by "poczarować" żeby odpalał na "LPG" (rezystor w miejsce czujnika temp. reduktora i obroty przełączania na 250rpm), bo to na pewno rozjedzie adaptacje oryginalnego ECU i byłby problem z uruchomieniem silnika na oryginalnym sterowaniu. Trzeba też sprawdzić wydajność prądową driverów wtryskiwaczy, czy "wydolą".

  • #7 09 Sie 2011 15:47
    Sobecki Racing
    Poziom 11  

    gadałem z odpowiednimi ludzimi. faktycznie da rade ale problem pojawia się z ominięciem przepływomierza, i z wgraniem dokladnej mapy, bo tam mozna sie bawic tylko mnożnikiem a nie dlugoscią wtrysku, powiedzieli mi ze robili takie coś ale na tz. chip tuning samochodow seryjnychlekko poprawiaja fabrykę czyli poprostu zwiększajac mieszankę paliwową w odpowiednio wysokich obrotach dolny zakres zostaje ten sam, gdzie a w moim przypadku z serii ma to tylko znaczek i poprostu musial bym zmieniac wtryski a ja tego unikam bo to wydatek kilku stówek a swiniaka i tak trzeba bedzie wlozyc zeby dzialalo i tak.... to wole zainwestować w prosiaka i będę mógł bawić sie do woli z mapami nie zmieniajac wtrysku.
    tak wiec ECU od LPG owszem ale do poprawienia fabryki a nie do strojenia jak w moim przypadku skladakow gdzie trzeba wszystko robić od podstaw

  • #8 09 Sie 2011 22:23
    tzok
    Moderator Samochody

    ...ale typowa "świnka" też daje tylko możliwość tworzenia map korekcyjnych wtrysku (skracanie/wydłużanie w zależności od kilku parametrów) oraz dodatkowo pozwala przeskalowywać kilka sygnałów analogowych i ew. wprowadzać przesunięcia (opóźnienia) w przebiegach cyfrowych, co pozwala na modyfikację kąta przesunięcia zapłonu i oszukiwanie wskazań przepływomierza.

    Są też tuningowe ECU, wpinane zamiast oryginalnego ale to co innego niż "świnka" wpinana między fabryczne ECU a czujniki.

  • #9 11 Sie 2011 11:54
    Sobecki Racing
    Poziom 11  

    świnq bedzie mnie kosztować 650zł komplet
    i bedzie to ECU Master DET III

  • #10 11 Sie 2011 14:10
    tzok
    Moderator Samochody

    Fajna zabawka... on w przeciwieństwie do centralki LPG jest wpinany i modyfikuje wyłącznie sygnały wejściowe (głównie CPS i MAP/MAF), może co najwyżej sterować dodatkowym wtryskiwaczem/wtryskiwaczami.

  • #11 12 Sie 2011 13:11
    Sobecki Racing
    Poziom 11  

    jak sterować dodatkowym wtryskiem ? przecież tym prosiakiem zmienię czas wtrysku moge zaprogramować 4 chyba mapy i je zmieniac, chceicie powiedzieć ze prosiak jest gorszy od kompa LPG?

  • #12 12 Sie 2011 14:07
    tzok
    Moderator Samochody

    Zmienisz czas wtrysku modyfikując odczyty czujników silnika (MAP/MAF, IAT, ECT). Nie masz jednak bezpośrednio wpływu na pracę wtryskiwaczy, możesz jedynie wprowadzać przesunięcie na oryginalnej mapie wtrysku "informując" fabryczny sterownik o tym, że podciśnienie lub przepływ powietrza (i ew. temperatura powietrza/silnika) w kolektorze jest mniejszy/większy niż w rzeczywistości jest. Ale jeśli w fabrycznej mapie maksymalny czas wtrysku to np. 30ms to "świnką" tego nie obejdziesz - najwyżej doprowadzisz do zaświecenia kontrolki MIL i przejścia sterownika w tryb awaryjny. Świnka to tylko bardziej wyrafinowana forma rezystor-tuningu.

    Centralka LPG jest wpięta "po drugiej stronie" - bierze oryginalne impulsy sterujące z wtryskiwaczy i je skraca bądź wydłuża w zależności od map korekcyjnych opartych o odczyty z czujnika MAP/MAF, TPS i obroty silnika.

  • #13 22 Sie 2011 16:05
    Sobecki Racing
    Poziom 11  

    http://allegro.pl/xxxxxxxxxxxxxxxxxx.html

    Moderowany przez Błażej:

    3.1.18. (10.11) Zabronione jest publikowanie informacji do źródeł, które po pewnym czasie wygasają (publikowanie odnośników do stron o charakterze krótkotrwałym). Ostrzeżenie.

  • #14 28 Wrz 2011 14:55
    tekkenfan
    Poziom 2  

    tzok mylisz się DET3 ma funkcję Fuel Implant która pozwala zarówno na modyfikację czasu wtryskiwaczy sterowanych przez ECU forda jak i na stworzenie własnej mapy wtrysków od zera (wtryski odłączone od seryjnego kompa), pozwoli on również na usunięcie seryjnego przepływomierza tak więc Sobecki Racing działaj bo jestem ciekawy efektów.

  • #15 28 Wrz 2011 16:01
    tzok
    Moderator Samochody

    Nie mylę się... DET3 może sterować dodatkowym wtryskiwaczem lub wtryskiwaczami ale pracującymi jako Full-Group. Fuel Implant to wtrysk dodatkowego paliwa. Oczywiście można to wykorzystać tak jak Ty piszesz ale będzie to chodzić jako wtrysk SPI lub full-group MPI, nie zrealizujesz na tym wtrysku sekwencyjnego.

  • #16 29 Wrz 2011 13:47
    Sobecki Racing
    Poziom 11  

    5-ty wtrysk ma lać cały czas( najlepiej), jest on załączany w momencie załączania kompresora. Czemu takie rozwiązanie?
    Auto jeździ dzień w dzień wożąc moją pupę do pracy, a jak każdy wie całą drogę nie jeżdzę z włączonym kompresorem. wystrojenie auta tak aby podczas normalniej jazdy nie przelewało go było by ciężko, a łatwiej zawsze 5-tym wtryskiem wzbogacić całość podczas jazdy z kompresorem, co przy normalniej jeździe ułatwi wszystko zmniejszając dawkę o lejący wtrysk na wolnossącym......
    Mam rację???? :D

  • #17 04 Paź 2011 20:39
    chojinka
    Poziom 27  

    z innej beczki:
    jak z przegubami i sprzęgłem? co z wydechem/ kolektorem?
    planuje podobną zabawę ale auto jeszcze nie wybrane - volvo amazon... a silnik?

  • #18 05 Paź 2011 10:19
    Sobecki Racing
    Poziom 11  

    Przeguby mają się dobrze ponad rok bez kompresora i 3miechy z kompresorem narazie cisza tylko że przeguby to nie żadne chinole, sprzęgło też daje jeszcze radę ale nie jest wzmacniane tylko OEM, a moment obrotowy poszedł do góry więc ma prawo, wydech cały kwasówka 2,25" na jednym środkowym (przelotowym) i końcowym (przelotowym), kolektora nie ruszałem 4-2-1 styka, chyba że masz 4-1 to zmiana kolektora trochę tobie da, jak chcesz się bawić kup sobie Hondę civic 6gen, najlepiej po swap'ie, z silnikiem B18C4 czyli 1,8 VTEC, seria ma coś koło 180 kucy, wkładasz kompresor i masz demona, a najlepiej coś w 4x4 zależy jaki masz budżet finansowy, ale wychodziły np escorty rs 4x4 cena koło 6 tyś, subary justy, swap na boxera, chyba że wolisz klasę to kup vw garbusa rocznik koło 70 ', wsadz mu 2100 Wasser Boxer, na turbo, albo silnik z imprezy, jesz sporo aut nietypowych do przeróbek ze aż głowa pęka, zależy jak mówiłem jak wygląda twoje zaplecze finansowe.....

  • #19 05 Paź 2011 16:40
    chojinka
    Poziom 27  

    ja mam ochotę na klasyka - volvo amazon z silnikiem z toyoty cariny 2.0 wraz ze skrzynią albo silnik z hyundaia elantry 2.0 ale tam skrzynia jest trochę głośnia przy dużych prędkościach za to jest naprawdę mała i lekka. myślałęm nad hondą ale najważniejsza jest zabawa... kasy jak zawsze brak więc będzie to długo terminowa inwestycja / zabawa. napęd 4x4 odpada bo wystarczy mi przedni napęd do zwykłego rozbijania się - żadnych startów w rajdach. w planach był wcześniej silnik diesla 130KM ale nie zdążyłęm z zakupem budy więc... jeszcze się zastanawiam nad starym escortem coupe z silniczkiem 2.0 i stadem młodych koni.

  • #20 06 Paź 2011 08:33
    Sobecki Racing
    Poziom 11  

    nie zapomnij ze już przy 180 konikach musisz umieć dobrze startować, przy 200konich na 3 biegu będzie tracił trakcję a przy 240 na 4 biegu podczas wyprzedzania, temat przerabiany nie tylko przeze mnie ale innych forumowiczów, 4x4 to inna bajka, tam masz 300koni lekko przy piszczy na starcie a potem go podnosi, a jedzie dalej, wiec wiesz 4-ro but jest lepszy a na pewno będziesz chciał komuś na światłach pokazać jak to jedzie, bo w cuda nie wierzę.......... my co piątej jak jest ciepło mamy taki spot i się ciskamy na 1\4, przyrządzają chłopaki z bydgoszczy, inowrocławia, włocławka, i się bawimy i coraz bardziej docieniam 4x4 bo starty to jest pilnowanie się aż nie wbiję 4-tego biegu po wbiciu czwórki mogę wcisnąć gaz, gość ma audi s3 3,2, i wyścig wygląda tak, start, gość odjeżdza mi o długość auta przez prawie 200m jedziemy równo później eski się rozkręca i atak...... jak bym miał 4x4 by było dużo fajniej........... tak więc kup klasyka ale 4x4 może audi s2?

  • #21 06 Paź 2011 20:32
    chojinka
    Poziom 27  

    klasyk musi by prehistoryczny - koniecznie. 4x4 - dobra propozycja ale koszty moga byc za wysokie a liczy sie każdy grosz. wolał bym bardziej zainwestować w wygląd auta wewnątrz - deska, fotele, zegary, radio. autko ma sobie jeździć prawie codziennie i wozić mnie do pracy dlatego na początku myślałęm o dieslu ale jednak benzyna jest stworzona do katowania. no i auto zabytkowe ma inne juz przeglady...

  • #22 07 Paź 2011 06:26
    Sobecki Racing
    Poziom 11  

    skoro ma jezdzic na codzien za inwestuj w 4x4 naprawde wspomnisz moje slowa, kup najlepiej audi tam napedy sie nie psuja, a zabytka zrób sobie na spokojnie i na niedzielne wypady

  • #23 18 Lis 2011 13:55
    Sobecki Racing
    Poziom 11  

    szybko i tanio oddam escorta :(
    powodów nie pisze bo żal..........
    Z kompresorem lub bez,
    cena nie obejmuje fotela kubełkowego, pasów, kierownicy i zegarów, w zestawie wszystkie zamienione części :
    Wałki
    Lampy
    itp
    itd.....
    kmpl. kół stalowych z zimówkami i alusów na letnich,
    roczna instalacja gazowa (sekwencja)
    cena z kompresorem 5tyś
    cena jest 3 razy mniejsza od tego co włożyłem.
    oferty na pw lub 725 717 186
    Pozdrawiam