Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Panda 1.2 2008r.brak mocy

roberto123456 01 Aug 2011 15:22 4102 9
  • #1
    roberto123456
    Level 15  
    Witam.Przerabiam auto jak w temacie z motorem 188A4.000.Brak błędów w sterowniku,parametry niby OK.Czujniki,katalizator,rozrząd(na blokady),ciśnienie paliwa sprawdzone.Auto się muli,ciężko rozpędzić go do 100km/h,zachowuje się jakby brakowało mu paliwa.Resetowałem parametry i bez efektów,chyba że Diagun to robi na niby.
    Zastanawiam się nad czasem wtrysku,maksymalnie do ok.13ms w czasie przyśpieszania,nie ważne czy dodam gazu trochę czy do dechy.
    Nie mam w tej chwili z czym porównać.
    Podejrzewam że chyba mapa wtrysku się porypala.
    Przebieg 41 kkm.
    Z góry dzięki za podpowiedzi.
    Pozdrawiam.
  • #2
    andrzej20001
    Level 43  
    Samo sie nic nie przemapuje.Wydech drożny?
  • #3
    tzok
    Moderator of Cars
  • #4
    roberto123456
    Level 15  
    Dzięki za szybki odzew.
    Ciśnienie spalin mierzone przed katalizatorem,max.0,2 bara.
    ECU chyba widzi skoro zmienia się położenie przepustnicy i ciśnienie w kolektorze dolotowym,jak i kąt wyprz.zapłonu.

    Dodano po 1 [godziny] 14 [minuty]:

    Mnie zastanawia ten czas wtrysku,czy nie za krótki ?
  • #5
    TrzyEr
    Level 17  
    Sprawdź po pierwsze sonde oscylokopem, ewen przepływka
  • #6
    roberto123456
    Level 15  
    Sonda działa,przepływki tu nie ma.
  • #7
    roberto123456
    Level 15  
    Coś tu jest namieszane,to chyba nie jest motor 188....
    Blokady rozrządu musiałem zastosować od 199... tylko w tym silniku nie ma koła zmiennych faz,a w instrukcji od 199... jest.Do 188...nie są potrzebne blokady.
    Czy ciśnienie w kolektorze ok.400 mbar na biegu jałowym nie jest za duże,nie powinno być ok.300 mbar ?
    Podczas jazdy na IV i V biegu przy prędkości 60-70 km/h gdy depnę pedał w podłogę
    Lambda jest cały czas bogata 0.8-0.9 V.
  • #8
    roberto123456
    Level 15  
    Wziąłem jeszcze raz "pod nóż" rozrząd w celu sprawdzenia czy przypadkiem klin na dolnym kole rozrządu nie podcięty,jest OK.
    Zastanawiają mnie dwie rzeczy:
    Ciśnienie w kolektorze ssącym na biegu jałowym o 80mbar za wysokie,na wyższych obrotach odwrotnie-ok.80mbar za niskie.
    Czas wtrysku max.13ms.
    Porównywałem parametry podobnych silników Fiata w ESI,tj.do 20ms albo do 50ms.
    Może ja źle robię ten reset parametrów ?
    Mógłby ktoś podać jakąś konkretną instrukcję ?
    Pozdrawiam.
  • #9
    roberto123456
    Level 15  
    Założyłem na próbę drugą przepustnicę,cisnienie w kolektorze jest bliższe żądanemu.Motor w dalszym ciągu muli się,czas wtrysku bez zmian.
    Coraz bardziej wydaje mi się że problem jest w sterowniku.
  • #10
    roberto123456
    Level 15  
    Już wiem że uszkodzony jest sterownik.mam drugi ale z immo.Zgrałem obie pamięci ale nie bardzo orientuję się w tym temacie.Pomożecie go dopasować ? Może być na PW.
    Pozdr.