Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat 1,9TDI AHF - typowy notlauf - załączam logi dynamiczne

kleju69 01 Sie 2011 20:54 4495 6
  • Seat 1,9TDI AHF - typowy notlauf - załączam logi dynamiczne

    #1
    Poziom 11  

    Witam, dużo się już naczytałem, ale dotarłem do zaułka czy to turbina czy przepływomierz i brakuje mi wiedzy.
    Objawy to standard, wszystko ładnie dopóki nieprzekraczamy obrotów silnika rzędu 2500-3000. Potem "muł" aż do zgaszenia i wszystko od nowa ....
    Bład 17958. Wszystko zaczęło sie od wymiany gruszki turbiny, bo przerdzewiała. Ustawiana była 'na oko" i nie wiem czy to nie jest przyczyną. Wymienione wszystkie poszarpane wężyki podciśnienia, N79 rozebrany, oczyszczony, nasmarowany, chodzi ładnie, dźwignia gruszki ma skok na zgaszonym silniku ok. 1-1,5 cm, dość miękko, opór daje tylko membrana gruszki.
    Załączam logi grup 000, 003 i 011, 3 bieg obroty jak widać. Wg książki ABC Serwisu Seata Iberia Motor Company ciśnienie doładowania z gr. 11 powyżej 2200 świadczy o uszkodzonej turbinie. Ale czy z tych logów też to mozna wywnioskować? A jak z przepływomierzem, nie mam go jak podmienić. A może jeszcze co innego, miałem też błąd 17664 czujnik G62 sporadyczny, ale temp. wzorowa 91-93 st. i zaczynała od 25 st. w garażu wg VAG.

    poprawiłem logi, gr 11 jest dla MS i BS, dodałem jeszcze gr 00, bo świetnie widać jak spada powietrze, ilość paliwa i ciśnienie dolotu wszystko w jednym momencie. Jeszcze jedno, dziś po raz pierwszy mam bład 16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal. Tego nigdy nie miałem. Czyżby kończył się przepływomierz? Pomóżcie proszę.

    Seat 1,9TDI AHF - typowy notlauf - załączam logi dynamiczne Seat 1,9TDI AHF - typowy notlauf - załączam logi dynamiczne Seat 1,9TDI AHF - typowy notlauf - załączam logi dynamiczne

    0 6
  • #2
    Poziom 26  

    Identyczną usterkę miałem w Octavi. "Turbiniarz" sztangę regulował suwmiarką!! Okazało się że wystarczyło ją wydłużyć o dwa gwinty.

    1
  • #3
    Poziom 34  

    Dokładnie tak jak kolega wyżej pisze, wydłuż sztangę o co najmniej 2-3 obroty kręcąc nakrętką wewnątrz przedłużki sztangi w lewo (patrząc od góry silnika w dół na sztangę) i dokręć nakrętkę - kontrę - tę bezpośrednio przylegającą do końca regulowanej końcówki sztangi a wtedy zloguj ponownie grupę 011. To nie jest wina przepływomierza - nie daj się nikomu wpuścić w maliny kto Ci będzie cisnął taki kit.

    0
  • #4
    Poziom 11  

    Wydłużałem sztangę dwukrotnie, łącznie o 2-2,5 obrotu. Na jeżdzie różnice już widać, kierunek jest dobry, mozna już zbliżać się do 3000tys.
    Można wreszcie wyprzedzić kilku PSJ-tów. Ale to ciągle chyba mało, zerknijcie jak można prosić. Jutro chyba jeszcze odkręcę 1 obrót albo i dwa, aż zacznie odczuwalnie żle dmuchać.
    Seat 1,9TDI AHF - typowy notlauf - załączam logi dynamiczne

    0
  • #5
    Poziom 34  

    Jeszcze śmiało możesz wydłużać aż zbliżysz się najbardziej do wartości zadanej a wtedy wklej również loga dwóch grup łącznie tj. 011 i 010. Coś chyba jednak zbyt szybko wykluczyłem tą przepływkę ale zobaczymy jak ustabilizuje się ciśnienie doładowania jak wtedy będzie mierzyć.

    1
  • #6
    Poziom 26  

    Niestety, aby prawidłowo wyregulować długość, potrzebujesz wakuometr i pompkę podciśnienia.
    Podpinasz pompkę bezpośrednio do gruszki i ustawiasz znamionowe podciśnienie dla danej turbiny (wartości niestety nie znam), następnie tak regulujesz długość sztangi aby dźwignia była w położeniu max. otwarcia. Oczywiście wszystko to przy sprawnej turbinie.... i koniec. Z reguły po wymianie gruszki trzeba regulować, nawet jak zachowa się wymiar ze starej. Pewnie tak jak ja kupiłeś pierwsza pasującą używkę. Bo oczywiście producent wymyślił, że nie można jej kupić jako część zapasową tylko w komplecie z całą turbiną. Myślę, że różnice wynikają z charakterystyki sprężyny zwrotnej w gruszce.
    Nie pozostaje Ci nic innego tylko droga prób i błędów.
    U mnie podstawiałem wszystkie "podejrzane" elementy i tylko wydłużenie pomogło.
    Nie udało mi się co prawda osiągnąć idealnego pokrycia wartości doładowania zadanej z mierzoną ale autko zachowuje się już poprawnie.

    0
  • #7
    Poziom 11  

    Dziękuję wszystkim za pomoc, pomogliście zrozumieć mi działanie regulacji doładowania do tego stopnia, że auto znowu jeździ niemal jak dawniej.
    Trochę niedomaga chyba jeszcze przepływomierz, ale już tak zostawiam, wymienię jak padnie.

    0