Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Dodge Caravan 3.0 97r skrzynia 4 biegi nie ciągnie na R

Kamiloliwa 01 Aug 2011 20:56 3887 9
  • #1
    Kamiloliwa
    Level 20  
    Witam Jestem tu nowy i proszę o fachowe wsparcie. Kupiłem nie dawno samochód Dodge Caravan 3.0 AUTOMAT rok 1997 i było wszystko Ok!!! Nie dawno stracił mi się bieg R i ciągnie na N do przodu.Olej jest czysty nie śmierdzi spalenizną Jest to skrzynia z dwoma czujnikami Opiszę, co zrobiłem!!! Po zdemontowaniu miski i wymyciu wybieraka dalej takie same objawy ??? W misce nie było żadnych elementów ani opiłków Mam jeszcze pytanie po zdemontowaniu wybieraka biegów są dwie taśmy jedna ma regulację, do czego służą te taśmy i ta regulacja???Załączam fotkę Pozdrawiam

    Dodge Caravan 3.0 97r skrzynia 4 biegi nie ciągnie na R
  • #2
    romuald-f
    A/T specialist
    Masz skrzynkę trzybiegową (31TH) a nie czterobiegową. Obie taśmy mają regulację, odpowiedzialna za bieg wsteczny jest wewnątrz skrzyni a odpowiedzialna za kick-down jest na zewnątrz skrzyni.
    Nie podoba mi się korozja na elementach (kosz Shell) wewnątrz skrzynki. To że ciągnie do przodu na N to masz problem z koszem forward (prowadzącym). Skrzynka do wyjęcia z pojazdu i naprawy.
    Dodge Caravan 3.0 97r skrzynia 4 biegi nie ciągnie na R
  • #3
    PO.
    Level 20  
    Ta korozja faktycznie robi wrażenie :/ - autko musiało stać ładny kawałek czasu niejeżdżone.

    Co do remontu to bierz poprawkę, że w PL chyba nie ma warsztatu, który to dobrze zrobi - bo to kosztuje naprawdę konkretne pieniądze. Jeśli znajdziesz tani remont to będzie to na chwilę i zaraz pojawią się kolejne kłopoty.
    Tańszy jest przeszczep (ale też można kupić padlinę) - natomiast trzeba mieć podstawową wiedzę czy jest to dokładnie ta sama wersja skrzyni bo Amerykanie lubią robić zmiany w trakcie rocznika nawet i jak masz elektronika to np może być inny układ pinów we wtyczce (mimo że ta fizycznie pasuje :) ).
  • #4
    romuald-f
    A/T specialist
    PO. wrote:
    Ta korozja faktycznie robi wrażenie :/ - autko musiało stać ładny kawałek czasu niejeżdżone.

    Co do remontu to bierz poprawkę, że w PL chyba nie ma warsztatu, który to dobrze zrobi - bo to kosztuje naprawdę konkretne pieniądze. Jeśli znajdziesz tani remont to będzie to na chwilę i zaraz pojawią się kolejne kłopoty.
    Tańszy jest przeszczep (ale też można kupić padlinę) - natomiast trzeba mieć podstawową wiedzę czy jest to dokładnie ta sama wersja skrzyni bo Amerykanie lubią robić zmiany w trakcie rocznika nawet i jak masz elektronika to np może być inny układ pinów we wtyczce (mimo że ta fizycznie pasuje :) ).


    Po co piszesz bzdury i wprowadzasz w błąd, od kiedy trzybiegowa skrzynka Chryslera (31TH) była sterowana elektronicznie. Jest w niej tylko elektrozawór lock-up. Remont tych skrzynek jest jednym z najtańszych, masz w niej dwa koszyki i dwie taśmy i za co chcesz płacić "konkretne pieniądze". Nie wiesz, nie pisz, chcesz punkty to poproś.
  • #5
    Kamiloliwa
    Level 20  
    Witam wyjaśnię, co do tej rdzy!!! Rdza powstała dopiero po zdjęciu miski i jej nie zamknięciu była ulewa samochód stał nie w garażu i wilgoć tak zrobiła romuald-f ma rację Mam jeszcze pytanie do czego służy ten elektrozawór lock-up.
  • #7
    PO.
    Level 20  
    [quote="romuald-f"]
    PO. wrote:


    Po co piszesz bzdury i wprowadzasz w błąd, od kiedy trzybiegowa skrzynka Chryslera (31TH) była sterowana elektronicznie. Jest w niej tylko elektrozawór lock-up. Remont tych skrzynek jest jednym z najtańszych, masz w niej dwa koszyki i dwie taśmy i za co chcesz płacić "konkretne pieniądze". Nie wiesz, nie pisz, chcesz punkty to poproś.


    Nie piszę bzdur, tylko podałem to jako przykład. Podobnie z remontami, mogą się zdarzyć różne grubości tarczek, detale w koszach/wałkach/uszczelnieniach jakieś i mimo że niby kupujesz części do danego modelu skrzyni to okazuje się że "trochę" inne niż masz u siebie.

    Nie chcę się spierać bo nie znam tego samochodu ale czy tam nie jest skrzynia A670, która jednak jest 4-biegowa i ma elektroniczny lockup?
    Edit: A670 jest 3-biegowa również.


    Ja bym zaczął na Twoim miejscu od złożenia tego co masz tak jak jest i pomierzenia skrzyni a dopiero potem zabaw z czymkolwiek. Niezależnie, który dokładnie model masz, wszystkie je się podobnie serwisuje.
  • #8
    Kamiloliwa
    Level 20  
    Witam mam pytanie gdzie mogę zakupić same sprężynki które pracują z rolkami
    Dodge Caravan 3.0 97r skrzynia 4 biegi nie ciągnie na R
  • #9
    romuald-f
    A/T specialist
    Podałem Tobie adres telefonicznie.
  • #10
    Kamiloliwa
    Level 20  
    Przy pomocy kolegi romualda-f i wymianie części skrzynia hula jak nówka Wielkie dzięki