Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Problem z rachunkiem w plusie przy Iphone - 3200zl

jazaki 01 Aug 2011 21:24 110087 88
  • #1
    jazaki
    Level 11  
    Witam Wszystkich!
    Od paru lat użytkuję iPhone. Problem zaczął się kiedy wróciłem do Polski 13 czerwca (bedąc za granica telefon był wyłączony).
    Mam w całym domu WiFi z neostrady. Możliwe że w tym okresie oglądałem coś z youtuba ale jestem przekonany ze używałem wi-fi. Od czasu do czasu użylem sieć komorkowa zeby sprawdzić poczte, ale po tym od razu wyłaczałem w ustawieniach "dane sieci komorkowych" itd.
    Zaznaczę ,że z internetu w iPhonie korzystam sporadycznie.
    W dniu 29czerwca o 19:40 dostałem sms od plusa ,że telefon został wyłączony ,bo kwota pobranych danych wyniosła .... 3200zł !!!
    "Uprzejmie prosimy o wplate zaliczki 1600pln do dnia 20:11-06-30 na konto ..... i przesłanie potwierdzenia wplaty na platny nr faxu 601.... lub emiala @. W przypadku braku potwierdzenia wplaty w podanym terminie polaczenia zostana zablokowane.

    Zadzwoniłem do obslugi klienta, oczywiście nikt nie mogł mi podać zadnych informacji o ilości danych pobranych tylko ze mam zaplacic zaliczke 1600zl. Wiec nie zapłaciłem.
    przyszedl biling. oto on:



    Problem z rachunkiem w plusie przy Iphone - 3200zl

    i dostałem odpowiedz z Plusa,
    Problem z rachunkiem w plusie przy Iphone - 3200zl

    oczywiste było to dla plusa ze rozpatrzyli reklamacje negatywnie.
    Wiec moje pytanie co dalej ? Pisać do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, czy tak jak z plusa napisali ze do dyrektora departamentu reklamacji?
    Co powinna zawierać kolejna reklamacja do urzędu ?
    pisał juz ktoś do urzędu ochronny konsumenta w podobnej sprawie ?
    z góry dziękuje za pomoc
  • #2
    ZAHYR
    Level 32  
    Nie wiem jak oni to naliczają i czy dobrze rozumiem billing ale to chyba nie możliwe żeby telefon w ciągu niecałych 5s od 00:09:50 do 00:09:55 przesłał ponad 2GB danych...
  • #3
    J_Bravo
    Level 27  
    1. W ustawieniach/użycie w Iphone mona sprawdzić ile danych zostało wysłanych a ile odebranych.
    2. Masz jailbreak ?

    Dodano po 7 [minuty]:

    1. W ustawieniach/użycie w Iphone mona sprawdzić ile danych zostało wysłanych a ile odebranych.
    2. ZAHYR ma rację mimo że PLUS ma "super hiper szybki internet mobilny" to 2GB w 5 sekund to troszkę przegięcie. Albo nie rozumiem tego bilingu albo reklamację rozpatrzył idiota.
    3.Pisz pisma gdzie się da. UOKIK to podstawa. Do kierownika/dyrektora dep. reklamacji tez warto napisać. Byle z głową.
  • #4
    dudame
    Level 15  
    A mnie dziwi jedno. Czemu te połączenia z netem występują tylko jednego dnia, a w zasadzie nocy i trwają w sumie raptem 5 sekund. To wychodzi średnio 498 180 kB/s czyli ok. 500MB/s (najwyższy transfer wynosi 999 900 kB w ciągu sekundy czyli około 1000 MB/s). Idąc dalej 500 MB/s w bitach daje 4000 Mbit/s. A plus nawet w technologii LTE nadaje z prędkością 42 Mbit/s. Jednym słowem polkomtel wy*uchał Cię bez mydła.
  • #5
    ZAHYR
    Level 32  
    dudame wrote:
    A plus nawet w technologii LTE nadaje z prędkością 42 Mbit/s.


    Nie LTE, a HSPA+ 42Mbps. :) Jak na razie komercyjną sieć LTE (około 150Mbps) uruchomiło tylko Aero2 - to taka ciekawostka ;)

    jazaki daj znać jak sytuacja się wyjaśni :)
  • #6
    dudame
    Level 15  
    ZAHYR wrote:
    dudame wrote:
    A plus nawet w technologii LTE nadaje z prędkością 42 Mbit/s.


    Nie LTE, a HSPA+ 42Mbps. :) Jak na razie komercyjną sieć LTE (około 150Mbps) uruchomiło tylko Aero2 - to taka ciekawostka ;)


    Ja to wiem, ty to wiesz, ale plus się oferuje, że w dużych miastach pracuje w technologii LTE z prędkością 42 Mbit/s, co jest kompletną bzdurą :D

    A co do rachunku, to napisał bym soczyste, aczkolwiek w granicach rozsądku, kultury i dobrego smaku pismo z reklamacją.
  • #7
    jazaki
    Level 11  
    oczywiscie reklamacja odrzucona.

    mam pytanie jeszcze do was:
    czy technicznie jest możliwe zeby PLUS mogł sprawdzić co w tym okresie było sciągane i z jakiej strony ?
    Moge to od nich zarządać ?
  • #8
    gomezf1
    GSM specialist
    W/G Mnie to wina z ich strony. Nie jest możliwe technicznie za pomocą sieci GSM/UMTS bądź jakiejkolwiek sieci na świecie żebyś POBRAŁ bo to o Twoje POBRANIE chodzi 2 GB w 5sek. Co za technicy tam pracują skoro pierwsza osoba na forum zauważyła TAKIE odstępstwo? Odwołuj się i argumentuj Tym żeby ci wytłumaczyli jak są w stanie przesłać tak dużą ilość danych w tak krótkim czasie? Jeżeli nie skieruj sprawę do sądu. Ja bym się nie dał tak nabić w butelkę.
  • #9
    killwap
    Level 13  
    Daj linka do uwagi, Teleexpressu(tam nie mają o czym mówić) badz faktów...rozdmuchałbym aferę na Twoim miejscu...
  • #10
    irek6311
    Level 33  
    Moim zdaniem to błąd systemu naliczania danych i założyłbym sprawę o wyłudzenie pieniędzy przez operatora ,
    w tak krótkim czasie poprzez sieć komórkową nie ma możliwości w tak krótkim czasie pobrać 2GB danych .
  • #11
    skaktus
    Level 37  
    Spokojnie. Zadzwoń i niech wytłumaczą jak pobrałeś tyle danych w 5 sek. Jak to nic nie da UOKIK i koniec. Tam ci pomogą
  • #13
    elly1337
    Level 15  
    Kurczę, Plus wyprzedza technologię mobilnego internetu o 10 lat w przód :D
    Za kare, że zgrywają cwaniaków i "nie budzi to żadnych wątpliwości pod względem technicznym", podaj ich do sądu, nie ma opcji żeby udowodnili ci że pobrałeś taką ilość danych w tak krótkim czasie, jeszcze będą ci bulić odszkodowanie :]

    Zresztą, żeby taki transfer był możliwy, musiał byś mieć dysk SSD na szynie PCI-Express i przemyslowa karte sieciowa.
  • #14
    Brodi
    Level 29  
    3000 zł w 5 sekund. Niezłe zarobki ma plus :] Ktoś nabił więcej ? Może zgłoś to do księgi rekordów guinnessa.
    Ewidentnie błąd systemu, taką reklamacje powinni rozpatrzyć odrazu. Niestety to jest Polandia.
    Dopóki odgórnie ustawowo nie ustalą górnego limitu za minutę czy sekundę połączenia to klienci będą za to słono płacić. Ja się raz naciołem na 30 zł .Teraz mam limit ustawiony na 50 zł i koniec problemów.
    Powodzenia.
  • #15
    patgaw
    Level 13  
    jazaki wrote:

    czy technicznie jest możliwe zeby PLUS mogł sprawdzić co w tym okresie było sciągane i z jakiej strony ?
    Moge to od nich zarządać ?


    Technicznie jest to mozliwe, nawet maja taki prawny obowiazek trzymac logi twoich polaczen przez 5 lat, w razie gdybys byl podejrzany o popelnienie przestepstwa przez internet.
    A czy mozesz to nie wiem, ale sadze ze raczej nie.
  • #17
    User removed account
    User removed account  
  • #18
    Maciek764
    Level 12  
    Quote:
    Nie prawda. Płaci się za pakiety danych (przeważnie 100 KB). Jeśli połączysz się w ciągu doby 10 razy z Internetem, za każdym razem wymieniając 10 KB danych, to zapłacisz tylko raz za 100 KB danych (przynajmniej tak jest w Heyah - mogę w ciągu doby wykorzystać rozpoczęty pakiet danych. Dodatkowo taki pakiet danych (100 KB) kosztuje 2 gr).


    Nieprawda. Dane w Plusie są rozliczane z dokładnością do 100kb osobno za dane wysyłane i odebrane. Więc nawet jak nawiążesz transmisję, pobierzesz 2kb, wyślesz 1kb to Plus policzy za 100kb down + 100kb up i tak też będzie na fakturze.
  • #19
    User removed account
    User removed account  
  • #20
    Maciek764
    Level 12  
    Quote:
    Dobra, niech będzie czas zakończenia połączenia.


    Fakt, czas od rozłączenia do nawiązania połączenia jest bardzo krótki więc jest to robienie z klienta totalnego debila. No ale takie są polskie firmy z wieloletnią historią. A Plus to już w ogóle jest ewenement, bo nie jest tam ani tanio, ani dobrze. Nie można im tego odpuścić.
  • #21
    templb
    Level 1  
    Mi plus na początku lipca naliczył 200 zł za sekundowe połączenie z internetem. Sprawa jest o tyle oczywista, że mam wykupiony pakiet nielimitowanego internetu od wielu miesięcy (tzn. po przekroczeniu limitu spada transfer ale nie trzeba dodatkowo płacić). Czekam na rozpatrzenie reklamacji.

    Może się znajdzie jeszcze kilku i jakiś pozew zbiorowy ? :-)
  • #22
    esha
    Level 2  
    Pusc jeszcze jedna oficjalna reklamacje, listem poleconym, w ktorej napiszesz dokladnie co ci sie nie podoba (ilosc danych, predkosc niemozliwa do osiagniecia itp.) i to czego oczekujesz w zwiazku z reklamacja (pamietaj, aby podkreslac zarowno slowo reklamacja, a nie np. zgloszenie, jak i napisanie czego chcesz od operatora w zwiazku z reklamacja - to rzeczy na ktore moga lapac operatorzy - np. niby reklamacja uznana, ale jako ze nic nie bylo napisane - nic nie zostalo zrobione). Maja 30 dni na odpowiedz - jezeli nie odpowiedza - dobra Twoja i musza zrobic to co napisales w reklamacji. Jezeli nie - pisz bezposrednio skarge do UKE. Wczesniej sie nie da, bo trzeba wyczerpac oficjalna droge reklamacyjna z operatorem, ale juz zgloszenie do UKE tak czy siak potrafi czynic cuda. Ja przepychalem sie z Play kilka miesiecy roznymi zgloszeniami, prosbami, grozbami i pomimo ewidentnej winy pracownika - nie chcieli uznac. Nawet przekroczyli ow termin 30 dni na odpowiedz i niewiele sie przejmowali dalszymi probami kontaktu. Jestem cierpliwy, ale skonczyly mi sie opcje polubowne i napisalem do UKE - po kilku tygodniach telefon z Play przeprosinami, przyznaniem sie do winy, proba milego zalatwienia problemu itd.
  • #23
    Qrzysio
    Level 11  
    Odpowiedź Plusa, to informacja standardowa, którą wysyłają każdemu klientowi automatycznie. Każda sieć tak robi. Ja z Playem walczę prawi dwa lata (ale jest coraz lepiej).

    Skarga do UKE lub UOKiK nie sądzę, żeby pomogła, choć życzę szczęścia. Na początek musisz się odwołać od reklamacji, masz na to (o ile dobrze pamiętam) 30 dni. Przeczytaj umowę, tam jest dokładnie napisane, ale także ustawa o prawie telekomunikacyjnym stanowi jasno.

    Nie bierz pod uwagę wypowiedzi z błędami ortograficznymi i ludzi, którzy nigdy nie przeżyli naciągania.

    Droga jest długa, ale się da. Trzeba niestety cierpliwości i wszystko musisz mieć na piśmie. Ja w walce z Playem, gdy do mnie dzwonili, nagrywałem rozmowy. Laski na infolinii informowałem o tym, że ja także nagrywam rozmowę, prosiłem o ponowne przedstawienie się (aby na wszelki wypadek było nagrane) i dopiero zadawałem trudne pytania. Moje odpowiedzi na kilka stron - reklamacyjne - zostały rozpatrzone po terminie, dlatego mam argumenty w sądzie (prawo telekomunikacyjne tak stanowi). Wysłałem co prawda przypadkiem odwołanie przed świętami w grudniu, ale to obsługa ma pilnować, aby odpowiedź nadeszła do mnie na czas.

    Rozpisałem się, ale podsumowując: najpierw kilka pism do Plusa, aby sieć widziała, że masz argument i walczysz (dla sądu to bardzo ważne). Dopiero później wnioski przedsądowe i ostra jazda na bakier na życie albo śmierć. Ale pamiętaj, że media Ci pomogą bo walczysz z o wiele większym przeciwnikiem. Powodzenia, wytrwałości i szczęścia, bo od tego dużo (niestety) zależy.
  • #24
    bkbrutal
    Level 1  
    Witam

    Widzę że mój przypadek nie jest odosbniony. Wczoraj rano dostałem smsa: "W związku z wysoką kwotą wykorzystywanych usług prosimy o pilny kontakt właściciela telefonu pod płatnym numerem: ...."

    Po pierwsze co mnie zaskoczyło, to że jest 8:06 rano, a ich automat poinformował mnie że godziny pracy konsultantów w soboty to 10 do 16 chyba.

    Dodzwoniłem się w końcu po 11. Pani po drugiej stronie pyta się mnie czy mam świadomość iż przez ostatni miesiąc wykorzystałem 2 gb internetu, co daje rachunek o wartości ponad 12 tys zł!! Oczywiście nie miałem pakietów, ponieważ miałem zamiar zmienić operatora, a umowa moja była tylko tymczasową po cesji.
    Prawdopodobnie jutro mój numer zostanie przeniesiony do play.

    W moim przypadku jest bardzo dużo przypuszczeń. bo mam sobie htc od 3 dni, a wcześniej korzystałem z internetu baaaardzo niewiele. Na początku jak dostałem telefon poblokowałem atualizacje itp rzeczy które mogą sprawić problem. Okazało się że to jednak nic nie dało, bo telefon sam sobie ściągał jakieś mapy google:)

    Wiem, że z samopobierającego superultranowoczesnego kombajnu multimedialnego się nie wytłumacze. Nie miałem świadomości że coś pobiera.
    Ale zastanawia mnie, dlaczego nie poinformowali mnie jeżeli mój rachunek przekroczył np 1000 zł czyli 4-krotność najwyższego mojego rachunku, tylko poczekali aż nabije 12 tys na odchodne. To dziwne, jeżeli Mojego Ojca informowali o tym że przekroczył 500 zł na rachunku.

    Oczywiście po rozmowie z konsultantką dostalem smsa, że uprzejmie proszą o wpłate zaliczki 10000 zł na numer konta jakiś tam. a co najlepsze nie dostalem faktury, bo dopiero dzisiaj kończy mi się okres rozliczeniowy.

    Pozdrawiam
  • #25
    Dżyszla
    Level 42  
    Wybaczcie, że mały offtopic, ale... Wychodzi na to, że najlepiej nie mieć telefonu, który potrafi się łączyć z netem (względnie zablokować to u operatora) - i głowa spokojna ;)
    Ale pamiętam, jak kiedyś babcia dostała rachunek na TP, że wydzwoniła kilkanaście godzin na komórkę (która na rozmowy by nie wytrzymała dłużej niż godzina). Na szczęście w lokalnej siedzibie BOK TP (dziś już nieistniejące - wówczas były w trakcie likwidacji) siedział bardzo miły kierownik i reklamacja przebiegła wyjątkowo gładko. niestety, kiedy obecnie wszystko realizują jednostki centralne (jak ma to miejsce u operatorów GSM), to jest wielka spychologia.
  • #26
    Vaeryn
    Level 2  
    Niezla miazga. Jako człowiek dopiero co wybudzony po weselu (nie swoim), w dobrym humorze i optymistycznie nastawiony do świata mimo kaca myślę, że raczej załatwią ci to szybko :) Nie chodzi o to, że pokładam nadzieję w ich dobrą wolę, ale wykop powinien zwyczajnie pomóc. Mają tam jednak te rozbudowane działy PR i obserwują takie kffffiaty w necie. Podejrzewam, że w przyszłym tygodniu pójdzie u nich zapytanie do bazodanowca żeby odnalazł czyj to billing i sami się zgłoszą w celu zakończenia sztuki "Jak w Plusie robią z siebie kompletnych idiotów." W międzyczasie rzecz jasna reklamuj jak to obyte ze sprawą ludzie wcześniej mądrze radzili.

    Jeśli o mnie chodzi to ja akurat się zastanawiam nad zmianą operatora (z Play) i bardzo ważącym argumentem jest dla mnie net właśnie. Paru ładnych złociszy coś widzę Plus sobie na mnie nie zarobi w przyszłym roku.


    Powodzenia!
  • #27
    MrMgr
    Level 1  
    Witam, miałem bardzo podobny problem w Play. Problem powstał przy aktywacji nowego numeru telefonu, nie aktywował się, nigdzie się nie dodzwoniłem, nikt do mnie nie zadzwonił a po trzech dniach (i wymianie karty sim na nową) dowiedziałem się, że mam zapłacić 740zł za transmisje danych prawie 0,6 GB.

    Przeanalizowawszy wszystko, skontaktowałem się z Powiatowym Rzecznikiem Konsumenta, a on skierował mnie do UKE. Tam po rozmowie, co i jak po czym w napisałem reklamacje na 3 strony... :)

    Poszukam tego pisma, wytnę dane identyfikacyjne i dam gawiedzi na pożarcie. A tobie może się przydać. Ja swoje wygrałem, Play odstąpił od swojego, wystawił fakturę korektę i wszytko jest idealnie... pomimo tej przygody nadal jestem w Play już 4 rok.

    Oto moje wypociny z przed 3 lat, długie, upierdliwie do bólu szczegółowe i skuteczne :P

    Problem z rachunkiem w plusie przy Iphone - 3200zl Problem z rachunkiem w plusie przy Iphone - 3200zl
  • #28
    stachu29
    Level 1  
    Sprawdź czy przypadkiem nie zostawiłeś włączonego roamingu po powrocie do kraju, i możliwe że miałeś liczone jak za granicą, ale nie wiem skąd te 2GB dannych.

    Ale raczej to ich wina, bo ostatnio parę kumpli mieli podobne sytuacje lecz nie na taką skale, bo po załadowaniu 50 zł i korzystaniu z neta przez 5-10 min lub 2-3 minuty rozmowy, wyzerowało im konto. Lecz każdy z tych problemów był rozwiązany poprzez e-mail do obsługi klienta. I kasa trafiła z powrotem na ich konta.
  • #29
    ph03n1x
    Level 1  
    bkbrutal wrote:
    Witam

    Dodzwoniłem się w końcu po 11. Pani po drugiej stronie pyta się mnie czy mam świadomość iż przez ostatni miesiąc wykorzystałem 2 gb internetu, co daje rachunek o wartości ponad 12 tys zł!! Oczywiście nie miałem pakietów, ponieważ miałem zamiar zmienić operatora, a umowa moja była tylko tymczasową po cesji.
    Prawdopodobnie jutro mój numer zostanie przeniesiony do play.

    W moim przypadku jest bardzo dużo przypuszczeń. bo mam sobie htc od 3 dni, a wcześniej korzystałem z internetu baaaardzo niewiele. Na początku jak dostałem telefon poblokowałem atualizacje itp rzeczy które mogą sprawić problem. Okazało się że to jednak nic nie dało, bo telefon sam sobie ściągał jakieś mapy google:)

    Wiem, że z samopobierającego superultranowoczesnego kombajnu multimedialnego się nie wytłumacze. Nie miałem świadomości że coś pobiera.
    Ale zastanawia mnie, dlaczego nie poinformowali mnie jeżeli mój rachunek przekroczył np 1000 zł czyli 4-krotność najwyższego mojego rachunku, tylko poczekali aż nabije 12 tys na odchodne. To dziwne, jeżeli Mojego Ojca informowali o tym że przekroczył 500 zł na rachunku.

    Oczywiście po rozmowie z konsultantką dostalem smsa, że uprzejmie proszą o wpłate zaliczki 10000 zł na numer konta jakiś tam. a co najlepsze nie dostalem faktury, bo dopiero dzisiaj kończy mi się okres rozliczeniowy.

    Pozdrawiam

    Witam,
    podobna sprawa, tyle ze w Orange - byl update do map Polski (138MB) a aktualizacja zaczela sciagac wszystkie. Rachunek: ponad 15K........
    Po raz kolejny, tak jak w Twoim przypadku, zastanawiam sie po co w umowie okreslany jest 'Miesieczny Limit Naleznosci', ktory w mym przypadku wynosi 360zl. Dlaczego 'Operator' nie robi NIC po kilkukrotnym jego przekroczeniu? (odpowiedz w regulaminach: '... bo MOZE a NIE MUSI informowac.....' ) Jest to przykre ale walcz bo ja takze nie mam zamiaru placic takiej kwoty.
    Pozdrawiam i wszystkiego dobrego w walce z hydra!
  • #30
    nielegal1989
    Level 14  
    Znajomemu nabiło w klika sekund połowę tej kwoty, co w temacie. Telefon: HTC, w PLAY powiedzieli mu, że to aktualizacja, Widocznie też już mają sieci 4Gbit...