Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW GOLF IV kodowanie ABS i blad 1044

tomak135 02 Sie 2011 17:06 14530 7
  • #1 02 Sie 2011 17:06
    tomak135
    Poziom 11  

    Witam Serdecznie

    Na samym poczatku Pragne bardzo mocno podziekowac moderatorowi BŁAŻEJOWI ktory to w 2 minuty po komunikacie ze moj post jest do poprawy usunal go do kosza, a na moje pytanie jak moge edytowac swoj post odpoweidzial juz nie mozesz??? To kiedy moglem go edytowac??? Tak sie nie robi Panie BŁAŻEJ.
    Dlatego tez jestem zmuszony napisac go ponownie.

    Mam nastepujacy kłopot. Na liczniku zapalaja sie kontrolki ( ! ) i (abs) przy czym wykrzyknik mruga, a abs sie swieci stale oczywsicie po przekreceniu kluczyka.

    Widac ze kiedys Zmieniana byla pompa ABS (ktos oznaczyl przewody) nie wiem czy wczesniej dzialalo na tej pompie gdyz kupilem ten samochod juz z taka usterka. Zamontowana pompa to 1J0 907 379 Q.

    Kiedys pytalem u was o pompe jaka powinna byc zamontowana do tego wlasnie samochodu podaliscie mi panstwo cos takiego:(to jest wycinka z rozmowy z autoryzowanym serwisem VW)

    1J0 907 379 A abs/eds

    I teraz tak.
    Pompa ktora jest zamontowana z koncowka "Q" przyjmuje kodowanie 13504, 03504 czyli to ktore powinno byc, przyjmuje rowniez kilka kodow z listy ponizej(na dole strony). Niestety blad "1044" nie znika. przy kodzie 03604 znika kontrolka abs na stale, nigdy sie nie zapali nawet po przekreceniu stacyjki. Chyba ze odlacze zasilanie (klemy z akumulatora) lecz blad 1044 zawsze pozostaje.

    1044- Nieprawidlowo zakodowany sterownik
    35-00- -

    Po podlaczeniu sterownika z koncowka "A" taka jaka ma byc oryginalnie przyjmuje kilka kodow lecz blad nie znika.

    I zaraz po podpiecu tej pompy jak przekrece stacyjke (bez odpalania) szybko mruga kontrolka od poduszek. (pozniej jest jakis blad z zasilaniem poduszek) i kontrolka AirBag sie swieci.

    Problem z poduszkami udaje sie rozwiazc po odlaczeniu pompy z koncowka "A" i kodowaniu na nowo sterownika CAN i skasowaniu bladu w AIRBAG.

    Chcialbym sprobowac zakodowac na nowo wszystkie sterowniki w tym samochodzie, (sterownik silnika, airbag, klima, CAN, modul komfortu, licznik itd) kłopot w tym iz nie znam wszystkich kodow, dlatego tez Zwracam sie z Prosba o mozliwosc podania kodow do kazdego ze sterownikow aby wszystko bylo zakodowane tak jak nalezy.

    Jescze jest tempomat tylko nie wiem czy byl oryginalnie nie moge sie z nim polaczyc ale dziala prawidlowo.

    SAmochod to:

    VW GOLF IV 3drzwi 2001rok 1,9tdi 150KM ARL 4motion Haldex, 6-biegowa skrzynia manualna, bez ESP, climatronic,

    licznik (1/2fis) motometer 1J0920 826C, 2x el. szyby, tempomat, czujnik deszczu, podgrzewane lusterka, podgrzewane fotele, modul komfortu 1C0 959 799B. Sterownik CAN.

    Bardzo porsze o pomoc w tej sprawie. Chcialbym na nowo zakodowac kazdy sterownik, prosze o kody jesli to nie jest kłopot.

    03604 ABS (1J0907379 D/G - MKB: AHW/AKQ/APE/AGP/AXP)
    03504 ABS (1J0907379 P - MKB: AHW/AKQ/APE7AGP/AXP)
    03504 ABS (MKB: AEH/AKL/APF/AGN/AGU/AQA/ARZ/APK/AQY/AGZ/ATN/AUS)




    03304 ABS (MKB: AQM/AGR/ALH/AHF/ASV/AJM/ATD/AUY/ARL)
    03304 ABS (MKB: Mexiko ALH/AHF)
    03604 ABS/EDS (1J0907379 E/H - MKB: AHW/AKQ/APE/AGP/AXP)
    03504 ABS/EDS (1J0907379 Q - MKB: AHW/AKQ/APE/AGP/AXP)
    13504 ABS/EDS (MKB: AEH/AKL/APF/AGN/AGU/AQA/ARZ/APK/AQY/AGZ/AQP/ATN/AUS/AUE)
    03304 ABS/EDS (MKB: AQM)
    13304 ABS/EDS (MKB: AGR/ALH/AHF/ASV/AJM/ATD/AUY/ARL)
    13504 ABS/EDS (MKB: Mexiko ALH/AHF)
    13504 ABS/EDS (Haldex - 1J0907379 L/AA/AG - MKB: AGN/AGZ/AQP/AGR/AJM/ARL/AUE/ATD/AUY)
    13404 ABS/EDS/ASR (1J0907379 R/J/AF - MKB: AGN/AGU/AQA/ARZ/AQP/AGR/ALH/AHF/ASV/AJM/ARL/AUE/AUY)
    00214 ABS/EDS/ASR/ESP (Haldex)
    00241 ABS/EDS/ASR/ESP (elektr. Gasbetätigung / 1J0907379)
    00209 ABS/EDS/ASR/ESP (mech. Gasbetätigung / 1J0907379)
    10753 ABS/EDS/ASR/ESP (1C0907379 - MKB: AHW/AKQ/APE/AGN/AXP)
    10241 ABS/EDS/ASR/ESP (1C0907379 - MKB: AEH/AKL/APF/ATN/AUS/AWH)
    18945 ABS/EDS/ASR/ESP (1C0907379 - MKB: AGU/AQA/ARZ/AQP/AGP/AQM/AGR/ALH/AHF/ASV/AJM/ARL/AUE/ATD/AUY)

    Jesli ktos jest w stanie mi pomoc to bardzo prosze. Jesli macie podobny samochod to porsze was o szczytanie nr kodu sterownika wtedy sprobowalbym kodowac kodem nowym, waszym.


    Kilka moich odpowiedzi

    czesc dzieki za szybka odpowiedz.
    Wszystko napisalem w poscie, Podmienilem pompe na oryginalna taka jaka powinna byc (pytalem w autoryzowanym serwisie VW) i dstalem taki model pompy z koncowka "A" podpinam ja i wywala mi kontrolke od AIRBAGU, sadze ze jest to wina kodowania sterownikow, samochod na bank jest po kolizji prawdopodobnie byl wymieniony sterownik AIRBAG . Sprawdzilem napiecie CAN dochodzi 2,6 i 2,4 okolo.

    Czyli jest okej. Zasilanie pompy tez jest ok. bezpieczniki dobre.
    Sprawdzalem licznik pod katem zimnych lutow i nic. W moim samochodzie nie ma ESP
    pompa jaka ma byc to ABS/EDS i ma wspolpracowac ze sprzegłem HALDEX.

    Aha wyzej opisalem co sie dzieje po podpiecu pompy z koncowka "A" i jak sobie radze z problemem czyli na nowo koduje steronik CAN i ster Silnika i blad znika.

    Gdzie ewentualnie w kabelkach szukac przyczyny? Lewy próg, prawy? podłuzncia?

    jacek na tej stronce tez patrzylem , Jak wlaczyles kontrolke pasow?
    pompa przyjmuje kilka kodow ale blad 1044 zostaje.(w temacie napisalem jakie kodowanie podchodzi i co sie dzieje)

    tutaj jest moje aktualne kodowanie (mojekodowanie jest 5cyfrowe/liczbowe)

    3604- ABS <<teraz taki zaprogramowalem bo mi sie przynajmniej kontrolka nie swieci na liczniku (jedyny kod przy ktorym znika kontrolka)
    3 - silnik
    6-CAN
    5114 -licznik
    65 -modul komfortu
    11000 -clima
    12855- poduszki

    02D900554C HALDEX LSC ECC 0009 --- Sprzegło 9600 baud
    '38906019fe 1,9l R4 EDC G200SG 1468 ---- SILNIK 9600 baud
    1J90907379Q ABS/EDS 20IE CAN 0001---- STEROWNIK ABS 9600 baud
    6N0909901 GATEWAY<->CAN 0001 -----CAN KWP 1281 10472baud
    1C0909605A 27 AIRBAG VW51 01 XX ---KWP 1281 10472baud
    +J0920826C KOMBI+WEGFAHRS. BPV V08 --licznik KWP 1281 10472baud
    +C0959799B 1E KOMFORTGERAT HLO 0003 --- modul komfortu 9600 baud
    3B1907044C CLIMATRONIC C2.0.0 ---clima KWP 1281 10472baud

    Sedeczne dzieki za zainteresowanie moim tematem.

    Moderowany przez Błażej:

    Czyli TOBIE wolno ignorować polecenia moderatora. A zwrócenie TOBIE uwagi i nakazanie poprawy, to już zbrodnia i ludobójstwo! Zgodnie z pkt 3.1.14 i 3.3 Regulaminu forum oraz za bezprawne ujawnianie mojego adresu mailowego (usunąłem) otrzymujesz ostrzeżenie.

    0 7
  • #2 02 Sie 2011 18:33
    zeimp
    Moderator Samochody

    Ja Ci powiem tak: Jeśli nie sprawdzisz instalacji elektrycznej (kabel po kabelku) w całym samochodzie, to w życiu tego nie zakodujesz! Po drugie po co cokolwiek ruszać skoro działa?

    tomak135 napisał:
    Chcialbym na nowo zakodowac kazdy sterownik

    Po trzecie, skoro już chcesz doprowadzić samochód do "porządku", to najpierw schemat w rękę, i "prześwietlenie" wszystkiego od fabryki - inaczej będziesz kodował, kombinował i efektu żadnego pozytywnego nie osiągniesz! Metodą "zgaduj zgadula" samochodów się nie naprawia:
    tomak135 napisał:
    Jesli macie podobny samochod to porsze was o szczytanie nr kodu sterownika wtedy sprobowalbym kodowac kodem nowym, waszym.

    A i jeszcze jedno! Proponuję zmienić/usunąć adres e-mail (prywatność), który podałeś, bo to bardzo nie ładnie "płakać" na publicznym forum za "klapsa" i próbować wyżalić się tutaj w ten sposób! Kim i od czego są moderatorzy - wszyscy powinni wiedzieć i większość wie!

    1
  • #3 03 Sie 2011 01:43
    tomak135
    Poziom 11  

    zeimp

    Widze ze sie nie zrozumielismy, przeciez napisalem ze nie dziala mi ABS, czyli nie jest wszystko wporzadku. Dlatego chce na nowo zakodowac wszystkie sterowniki gdyz podejrzewam ze maja bledne kodowanie i jak podpinam sterownik ABS taki jaki powinien byc to mi wywala bleda w AIRBAGU czyli cos jest pomieszane albo w kodowaniu albo w elektryce. A jak bede mial pewne kodowanie to sie zabieram za dalsze pposzukiwania.

    Kojarzysz chyba na czym polega algorytm usuniecia i znalezienia przyczyny usterki?

    Najpierw zaczynam od jak najprostszych rzeczy tzn kodowanie. Gdyz do sprawdzenia elektryki to trza dobre pol auta rozebrac, a pogoda nie sprzyja ;/


    Jesli chodzi o Moderatora to racja sory za email, ale i tak jest dostepny na pw.
    Nie wiem kto wymyslal sobie ze zignorowalem polecenie. Zaraz po tym jak zobaczylem uwage na swoim poscie napisalem do moderatora Blazeja ze nie moge edytowac postu i jak to moge zrobic i w tym momencie caly post do kosza. To mnie zabolalo.

    0
  • #4 03 Sie 2011 18:38
    zeimp
    Moderator Samochody

    tomak135 napisał:
    jak podpinam sterownik ABS taki jaki powinien byc to mi wywala bleda w AIRBAGU czyli cos jest pomieszane albo w kodowaniu albo w elektryce.

    Ja właśnie zacząłbym od "prześwietlenia" przewodów, tym bardziej, że auto jest powypadkowe i nie wiadomo jak to ktoś "polepił" (do sprzedaży?). Po drugie, czy sterownik jest sprawny, naprawiany? No różnie może być. Kodowania w necie znajdziesz, tak więc reszta, to kwestia cierpliwości i czasu.
    tomak135 napisał:

    Jesli chodzi o Moderatora to racja sory za email, ale i tak jest dostepny na pw.

    Żeby czytać forum, nie potrzeba się rejestrować, a żeby zaglądnąć do PW tak. Po co całemu "światu" podawać niepotrzebne dane?

    0
  • #5 04 Sie 2011 10:48
    tomak135
    Poziom 11  

    Z tematem walcze juz troche ponad miesiac, przeszukalem caly internet i nic godziewgo nie znalazlem, dlatego tez postanowilem napisac na elektrodzie, moze ktos mial podobny przypadek, moze ktos podpowie jesli chodzi o elektryke, gdzie np najczesciej wystepuja usterki, gdzie sie lubia przetrzec kable itp. (np wiem ze w VITO czesto przecieraly sie kable na grodzi do silnika pod licznikiem), w golfie czesto padaja kolo akumulatora ale tam spr i wsio ok, zlaczki tez przepatrzylem, prog kierowcy, pod licznikiem jest okej, zostalo mi jeszcze do spr z prawej strony prog i podszybie od strony silnika.

    Na pweno nikt nie ma pomyslu?

    Dodano po 3 [minuty]:

    aa i jeszce jedno podpianelm kilka pomp (okolo 10pomp) z roznymi oznaczeniami i przy kazdej pompie wystepowal ten sam blad 1044 ktorego nie da sie skasowac.

    0
  • #6 06 Sie 2011 02:35
    czaderx
    Poziom 14  

    a mozesz opisac jak kodujesz sterownik? wiem ze to banal ale moze wlasnie tam tkwi problem. jakos nie chce mi sie wierzyc aby 10 roznych pomp nie dalo sie zakodowac.

    0
  • #7 06 Sie 2011 15:01
    tomak135
    Poziom 11  

    Podpinam VAG'a 409 PL wchodze do abs'u wybieram przekodowanie i musze wpisac 5 cyfrowy kod, pompa przyjmuje takie kody jak 13504, 03504, i kilka innych
    a jak wpisze 03604 to wtedy mi gasnie kontrolka na liczniku (i nie zapal sie po przekreceniu kluczyka) ABS nie dziala i dalej jest blad 1044,

    Jedyne kiedy uda sie skasowac blad 1044 to jak rozkoduje pompe w kodowaniu wpisze 00000. To wtedy nie ma bledow, ABS nie dziala i mrugaja kontrolki caly czas i piszczy licznik.

    Sadze ze kodowanie robie dobrze gdyz wymienialem pompe jakies 2tyg temu w AUDI A6 C5 i przekodowalem tak samo i hula. (oczywsicie odpowiednim kodem do audi bodajze 00021 albo 00022)

    Znalazlem podobny przypadek jak u mnie tylko ze ja nie wiem jak doszlo do tego ze sie zaswiecila kontrolka, bo go juz takiego kupilem.

    http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=132911

    W sumie to jest bardzo dziwne bo odczyt z czujnikow mam i kazdy pokazuje prawidlowo. za tydzien bede mial wiecej wolnego czasu to rozbiore auto na czesci i bede sprawdzal kabelek po kabelku.

    0
  • #8 23 Sie 2011 08:52
    tomak135
    Poziom 11  

    Witam wczoraj przegrzebalem cala wiazke i nic.
    Prawdopodobnie dzisiaj bede mial taka pompe jak potrzeba i sprobuje jeszcze zamienic licznik, byc moze tutaj lezy przyczyna.

    Jakies pomysly?

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo