Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 B6 1,9 tdi 101 KM wymiana rozrządu

Andrzej771021 13 Mar 2016 09:38 31037 38
  • #31
    Macosmail
    Poziom 33  
    msk85 napisał:
    Dodam, że moja blokada idealna nie jest, może trzy pierwsze zęby idealnie dolegają do koła zębatego, a pozostałe raczej słabo przylegają.


    Powinna idealnie przylegać.
    Audi A4 B6 1,9 tdi 101 KM wymiana rozrządu

    Może Kolega zastosował blokadę od silników na pompie? One przylegają bardzo źle bo rozstaw zębów w PD jest nieliniowy na części obwodu koła.

    Audi A4 B6 1,9 tdi 101 KM wymiana rozrządu
  • #32
    pitool
    Poziom 30  
    Macosmail napisał:
    Może Kolega zastosował blokadę od silników na pompie?

    To ja mam jakąś super uniwersalną,bo idealnie pasuje mi na VP i PD.

    msk85 napisał:
    - wałek rozrządu: włożony kołek
    - wał korbowy pokrywające się strzałki pomiędzy blokada, a nacięciem na kole zębatym.

    Odkręć śrubę centralną na wale i obejrzyj wszystko dokładnie.
  • #33
    lemmak
    Poziom 21  
    "Dodam, że moja blokada idealna nie jest, może trzy pierwsze zęby idealnie dolegają do koła zębatego, a pozostałe raczej słabo przylegają."
    Obetnij pierwszy ząbek blokady - wtedy wpasuje się właściwie (pierwszy od lewej patrząc na zamontowaną blokadę). I dopiero resztę ustawień rozrządu. Podejrzewam, że wyjdzie Ci przestawienie o ząbek. Miałem taki przypadek z blokadą a ta ucięta (byłem sprawdzić) dalej mi służy więc nic się jej nie stanie. Nie pamiętam przyczyny różnicy - chyba w kształcie zębów paska.
  • #34
    RafalGT2
    Poziom 21  
    Matko jak słysze o ucinaniu blokad to aż mnie pot zalewa sory chłopaki ale porzadne blokady może i kosztuja ale to ma pasować a nie kombinacje i może ktos pomylił blokady bo np od 2 litry PD wyglada niby podobnie a juz jest inna. Wiec majac normalne blokady ja sie pytam jak można sknocic rozrząd ale jesli nawet to ktos potrafi to niech trzyma sie z daleka. Kilka postów wyżej widzę pompe SKF daj kolego znać czy nie zacznie ci cieknąc mi juz kilka ciekło wiec wstawiam inne reszta jak najbardziej SKF
  • #35
    lemmak
    Poziom 21  
    Problem Andrzej771021 może wynikać z faktu złego ustawienia rozrządu a właściwe zablokowanie wału to podstawa - blokada nie pasowała o czym pisał autor tematu i tu może kryć się problem. To rozwiązanie jest doraźne bo kolega spieszy się z rozwiązaniem problemu i musi mieć pewność, że poskładał dobrze rozrząd. Nie niszczy się też narzędzia - dalej jest funkcjonalne.
    Mogę doradzić w inny sposób: tak długo pasuj blokadę aż Ci wejdzie bo teoretycznie wejść musi i nie ucinaj jej. (a jak trafisz na taką jak moja to ją w nerwach i tak obetniesz)
    RafalGT2 - przyjemnego pocenia życzę.
  • #36
    msk85
    Poziom 11  
    Witam kolegów, dziękuję za liczne odpowiedzi.

    Problem został rozwiązany. Błąd, który mi się pojawiał był bezpośrednio związany ze źle ustawionym rozrządem. Komputer silnika to w tym wypadku inteligentne urządzenie, pomoga powiedzieć, że coś nie gra. To było jedyną przyczyną moich problemów. Niech kody błędów i opis, który każdy z nas tutaj dodał, zostaną dla potomnych jako ostrzeżenie.

    19464 - Camshaft Position Sensor (G40): Signal Out of Range
    P3008 - 00-00 - -

    Rozrząd był przestawiony o dwa zęby ze względu na krzywo włożoną blokadę + ruch na "fasolkowatych" otworach koła zębatego wałka rozrządu. Tak jak wspominacie. Blokada musi idealnie pasować do zębów i nie ma zmiłuj się. Niby moja blokada była włożona, niby koło zablokowane. Jednak mimo wszystko poszło przesunięcie. Blokada siedziała "krzywo" na kole wału korbowego. Do samego założenia paska poprosiłem specjalistę, mimo wszystko dwa zęby uciekły. Gdy samochód nie chciał odpalić odkręciłem koło pasowe i zdjąłem obudowę paska rozrządu, ponownie założyłem blokady, które oczywiście nie zgrały cech silnika.

    Mogę jeszcze dodać od siebie, że dobrze jest po założeniu rozrządu (pasków, pomp & etc) jeszcze raz założyć blokady. Dlaczego? Bo to 2 minuty pracy, a będziemy mieli pewność, że pasek jest dobrze założony. Bardzo żałuję, że sam tego nie zrobiłem, zaoszczędziłoby mi to mnóstwo pracy. Nie jestem typem "wybielacza", gdy coś zrobię źle przyznaję się do winy. Niech to będzie przestrogą dla innych kolegów. Tutaj wina leży po mojej stronie, pasek rozrządu był przesunięty o dwa zęby na kole rozrządu. Teraz już nie pamiętam czy w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara czy przeciwnym.

    Nie wiem ile zębów powoduje spotkanie tłoków z zaworami, ale u mnie silnik odpalił bez problemów. Moc też jest. Zakładam, że tłoki nie spotkały się z zaworami. Ktoś z Kolegów ma jakieś doświadczenie z przesuniętymi paskami? Ile zębów powoduje uszkodzenie zaworów?

    Trochę się zmartwiłem pompą wody .... Słyszałem o przypadku, że znajomy kupił osobno pompę wody i po kilku dniach wymieniał ją na inną .... Będę obserwował moją pompę wody. Ubytek płynu w zbiorniku powinienem wyłapać, czujnik obecności płynu też w tym pomoże. Które pompy polecacie? Niestety w Octavii (i Golfie IV pewnie też) wymiana pompy wody to pracochłonne zdanie. Choć w Passacie też nie jest łatwo. Którą pompę wody polecacie? Rozrząd wybrałem na podstawie zaleceń sprzedawcy, zapewniał mnie, ze z SKF nie ma żadnych problemów.

    Po wymianie rozrządu: kąt synchronizacji skorygowałem na wartość około -0,6. Przy czym wartość skacze. Generalnie jest -0,6. Czasami skoczy na -1,1. Przy trzymaniu silnika na obrotach, czy też przy podkręcaniu obrotów potrafi na chwilę pojawić się wartość 0. Wyczytałem, ze kąt dobrze trzymać na poziomie -1, ale generalnie wyczytana rada a nie moje doświadczenie. U mnie jest -0,6.

    Przed wymianą rozrządu kąt był około -2,7, napinacz był wtedy poza zakresem (okienkiem). Pasek był delikatnie zbyt luźny.
  • #37
    RafalGT2
    Poziom 21  
    Co do pomp SKF 4 mi ciekły po roznych przebiegach jedna 10 tys druga 5 inna chyba 40 wszystkie wymienione na gwarancje. Ja osobiście montuje mompy Hepu Grafa Aqua I Dolz i z nimi odpukac jak na razie problemow nie bylo a troche ich poszlo takze może miałem pecha ale jeden kolega po fachu tez narzekał wiec zrezygnowałem z SKf
  • #39
    Macosmail
    Poziom 33  
    Ja wymieniałem ostatnio w swoim, a raczej z braku czasu zleciłem zaprzyjaźnionemu mechanikowi. Ja kupiłem pompę wody oryginalną choć zastanawiałem się nad Hepu, ale za taką samą cenę znalazłem oryginalną. Pompę wody chciałem koniecznie oryginalną, gdyż po poprzedniej wymianie pompa firmy Ruville wydawała słyszalny dźwięk po rozgrzaniu silnika. Po ok 30tyś km. dźwięk trochę ucichł lecz nadal dawało się go usłyszeć. Dokładnie tak samo miałem w poprzednim samochodzie. Okazuje się, że nie była to koniecznie wina pompy, a braku wypłukania układu chłodzenia. Przy wymianie pompy wody trzeba koniecznie dokładnie wypłukać układ chłodzenia i zalać nowy płyn dobrej jakości.