Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep ElwronSklep Elwron
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Waga wału WSK 125 - znaczenie w dynamice silnika.

02 Sie 2011 21:11 11162 6
  • Poziom 30  
    Witam serdecznie,

    Mam pytanie, słyszałem różne opinie nt. nowych, pełnych wałów do WSK 125.
    Mechanik u którego szlifowałem cylinder, powiedział ,że ten nowy, pełny będzie lepszy od starego z blachami dlatego ,że będzie mniejsza pojemność skrzyni korbowej (!?).
    Z tego co doradzili mi na pewnym forum motocyklowym (nie podam linka, gdyż będzie uznane to za konkurencję), taki wał będzie złym pomysłem, gdyż silnik straci na dynamicie na wolnych obrotach, będzie gorzej przyśpieszał itp. według nich same wady.
    Nie wiem komu wierzyć (mam zbyt małą wiedzę), dlatego pytam was drodzy użytkownicy : Kto ma rację ?
    Teoretycznie rzecz biorąc, pojemność skrzyni korbowej powinna się zmniejszyć, gdyż blachy przepuszczają ciśnienie, a pełny wał nie.

    Pozdrawiam i liczę na rzetelne poparte doświadczeniem i wiedzą odpowiedzi.
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 27  
    Witaj. Według mnie wał pełny "chiński" czy tam rzemieślniczy to jeden wielki niewypał strzeż sie tego. Po pierwsze nie jest on odpowiednio wyważony, zauważyłeś na pewno po zdjęciu blach z oryginalnego wału wsk-i sa jeszcze odpowiednie odlewy a w nich odwiercone nie na wylot otworki, to są właśnie wyważenia wału, jest on tak zbudowany aby swoją ciężkością własną miał płynną bez skoku i drgań prace.
    Nawet w WSK 175 są wywiercone otwory na wylot (ale to wysokoobrotowy wał)
    W tym o którym piszesz nie ma nic, są one ciężkie i niewyważone do momentu obrotowego jaki mają oryginalne.
    Ale inwencja ludzka nie zna granic. Kup załóż, przekonaj sie, a potem pewnie będzie pytanie gdzie i jakie otworki na tych flanszach wywiercic.
    Pozdrawiam
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 30  
    Witaj, dziękuje za odpowiedź.

    Jesteś pewny ,ze taki wał nie jest odpowiednio wyważony ?
    Dostałem info na innym forum, że gość jeździ już 2k km na tym wale i wszystko jest OK.
    Wiadome, że nie oczekuję 10k km, bo to nie o to chodzi.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Bzdura - musi być wyważony, inaczej niszczył by łożyska w ekspresowym tempie, megawibracjach nie wspomnę. A co do dynamiki - ta "maszyna" z jej 8KM i wolnoobrotowym silnikiem, dużym skokiem tłoka i ciężkim kołem zamachowym, o prymitywnym gaźniku typu Amal i iskrownikowym układzie zapłonowym... Proszę, nie żartuj.
  • Poziom 30  
    robokop - wiadome ,że nie będzie się rozpędzał i reagował na gaz jak 500'setka.
    Swoją dynamikę ma.
    Pytam dlatego ,że nie chcę wydać 220zł na coś co nie będzie spełniać swojej funkcji.
    Jeżeli ma jeździć jak motorynka to ja dziękuje za taki remont.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Widzę że porwałeś się na coś, o czym zupełnie nie masz pojęcia. Czy wał waży 20 dkg mniej, czy więcej, to przy takim motocyklu nie ma najmniejszego znaczenia. Stracisz minimalnie na dynamice, zyskasz na elastyczności. Na 1/4 mili startował i tak nie będziesz.
  • Poziom 30  
    To chciałem wiedzieć, dziękuje.