Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra H 1.7 CDTI 16V Z17DTH roabierał ktoś taki silnik? (wtryskiwacze)

02 Sie 2011 23:38 19547 12
  • Poziom 26  
    Trafiła do mnie Asterka Z17DTH która przestała palić. Na linę albo na plaka zapala i pracuje bezproblemowo do następnego zgaszenia.Błędów brak,w parametrach CDIF2 ciśnienie paliwa wymagane przy rozruchu 250 bar a jest podczas kręcenia 68 bar więc za mało do rozruchu. Wtryski na przelewy poszły w ruch i na odpalonym silniku 2 sztuki przelewały bardzo ostro niż dwa pozostałe. Wymontowałem i dałem je do bosch service na sprawdzenie i okazało się że wszystkie są złomy! Nie do naprawy! Ale w czym rzecz. Jeden wtrysk bardzo opornie mi wyszedł. Musiałem nim długo "kręcić" w prawo i wlewo.Okazało się że przepuszczał na podkładce miedzianej i był zapieczony. Kiedy klient przywiózł "używki" 4szt podobno sprawne zabrałem się za montaż i.... ku mojemu zdziwieniu na tym garze co był zapieczony był pełen cylinder płynu chłodniczego. Po usunięciu płynu okazało się że "tuleja" w której osadzony jest wtryskiwacz jest luźna i obraca się wokół swojej osi!! Jak to wygląda w tym silniku?? Bo nigdy tej "szesnastki nie robiłem" Coś się ukręciło?? Jak to jest ? Robił ktoś ten motor?? Najgorsze jest to że zamontowałem te wtryski co mi przywiózł w tej lużnej komorze. Zalałem układ wodą i okazuje się że nadal nie pali. Ciśnienie wymwgane nie pokrywa się z rzeczywistym... Na plaku zagadał ale robi się ciśnienie w układzie chłodniczym!! Mine straszną zaliczyłem, Pewnie głowica w górę?? A te wtryski co mi przywiózł też pewnie w kibel...
    W układzie nie ma opiłków więc pompa raczej ok,no chyba że regulator ciśnienia jeszcze świruje.

    Dodano po 41 [minuty]:

    Tak wygląda ta głowica bez nasady z wałkami.Astra H 1.7 CDTI 16V Z17DTH roabierał ktoś taki silnik? (wtryskiwacze) Astra H 1.7 CDTI 16V Z17DTH roabierał ktoś taki silnik? (wtryskiwacze)

    Dodano po 1 [minuty]:

    Zdjęcie zaporzyczone,widzę teraz że tulejka jest wyciągana jednak z głowicy,co za dziwny patent... Ciekawe co się rozszczelniło lub ukręciło w moim przypadku. Jak myślicie?
  • Poziom 19  
    na to wygląda ze tuleja wtryskiwacza puszcza dziwne
  • Poziom 26  
    Ale jak to jest uszczelniane? Tuleja vs głowica?
  • Poziom 26  
    Nikt nie robił z kolegów?
  • Poziom 26  
    tzok napisał:
    "Stary" 1.7 (Y17DT) miał podobną przypadłość... poszukaj na forum.

    http://forum.opel24.com/topic/36773-17-DTI-wy...a-oringow-na-obsadach-wtryskiwaczy-w-glowicy/
    Dobra ale im wszystkim chodzi o olej w płynie.
    A mi o ciśnienie sprężania w płynie. Ma ktoś foto tej tulei wtryskiwacza? Jak jest uszczelniana tuleja---głowica? to mnie interesuje. Tak czy tak w poniedziałek będę zwalał nasadę głowicy więc się wyjaśni ale jak bym wiedział wczeniej to bym się nie obraził :D
  • Poziom 26  
    Auto naprawione . Okazuje się że, obsada (tulejka wtryskiwacza) ukręciła się na równo z głowicą! Ścianka grubości około 1mm!! z powodu zapieczonego wtrysku (nieszczelna podkładka miedziana) Oringi były całe. Udało mi się ją wydostać bez zwalania całej głowicy. Zrzuciłem tylko nasadę z wałkami.Chory patent z tymi obsadami! Uprzedzam wszystkich aby nie kręcić zapieczonm wtryskiem w prawo w lewo bo tak się skończy jak u mnie.Obsada niedostępna osobno w Serwisie!! Tylko z całą głowicą!! To już na maxa chore! Załatwiłem używkę z rozwalonej głowicy.
    A ciśnienie paliwa gubił na listwie a dokładnie walnięty był zawór bezpieczeństwa umieszczony w listwie koło powrotu paliwa. Większość paliwa szła po prostu w powrót. Wymiana całej listwy i auto pali. Może komuś się przyda...
  • Poziom 15  
    kolega gadał ze dorwał te tulejki po 120 zeta w serwisie :)
  • Poziom 26  
    wicio2 napisał:
    kolega gadał ze dorwał te tulejki po 120 zeta w serwisie :)
    W Bydgoszczy koleś w serwisie stwierdził że razem z głowicą...Może nie chciało mu się zagłębiać! Serwisy to porażka...
  • Poziom 1  
    Witam,

    Czy ktos wie jak wyciagnac te tuleje bez zdejmowania calej glowicy.

    Gdzies czytalem ze mozna tylko gore glowicy z walkami zdjac i wyciagnac tuleje. Z tego co weim do te tuleje sa do dostania tylko w ASO z uszczelkami za 150PLN komplet na jeden wtryskiwacz.
  • Poziom 12  
    Mam Opla Merive 1.7 CDTI 2007r,74KW chyba Z17DTH chociaz vin pokazuje Z17DTR.Pytanie,wtryski sa w nich Bosch czy juz Denso?
  • Poziom 31  
    VIOLATOR-DM napisał:
    Mam Opla Merive 1.7 CDTI 2007r,74KW chyba Z17DTH chociaz vin pokazuje Z17DTR.Pytanie,wtryski sa w nich Bosch czy juz Denso?

    Denso
  • Poziom 12  
    W ciężarówce takie tulejki zdejmuję przez wkręcenie śruby do której przyspawany jest pręt ok 30cm, na to nałożony sworzeń tłoka (ok 1kg wagi), i zakończyłem to nakrętką dość dużą. Śruba to w moim przypadku szpilka koła, akurat średnica pasowała, śruba lekko zeszlifowana żeby równiej i głębiej się wkręcała. Nakrętka przyspawana na końcu jest bodajże na klucz 24 żeby dobrze było wkręcać. Działa to jako ściągacz udarowy. U mnie spisało się to rewelacyjne. Problem mam natomiast z zaprasowaniem, rozgnieceniem tych tulejek w miejscu przewężenia gdzie wchodzi końcówka wtryskiwacza. Jeżeli tego nie zaprasujemy istnieje możliwość przedostawania się płynu na zgaszonym silniku, natomiast na zapalonym kompresja może iść na układ chłodzenia co czasami przerabiam. Może ktoś wie jak się to urządzenie nazywa, gdzie to kupić. Mam coś takiego w pracy, nie pamiętam dokładnej budowy. W każdym razie składa się ze zbieżnej ośki, na to nałożony jest kołnierz (tulejka) z trzema otworami na rolki walcowe również zbieżne.